Poczta Polska stawia na książki. "Dzięki sprzedaży książek w placówkach spełniamy naszą misję"

red
zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjne archiwum Polska Press
Sprzedaż książek w placówkach pocztowych w ubiegłym roku przyniosła Poczcie Polskiej 115 milionów złotych przychodu. Zgodnie z nową strategią rozwoju, Poczta ma zamiar dołączyć do grona wiodących w kraju dystrybutorów wydawnictw książkowych. Poczta Polska stawia głównie na literaturę historyczną, religijną i patriotyczną.

Od początku marca, edycja specjalna książki Lecha Kowalskiego „Korpus Bezpieczeństwa Wewnętrznego a Żołnierze Wyklęci” Wydawnictwa Zysk i Sp-ka jest dostępna w placówkach Poczty Polskiej i prezentowana w specjalnie przygotowanych ekspozytorach, rozmieszczonych łącznie w liczbie 5 tys. sztuk w 2,5 tys. lokalizacji. W kwietniu do sprzedaży trafi również nagrodzona w konkursie im. Janusza Kurtyki praca Tadeusza Wolszy „To, co widziałem przekracza swą grozą najśmielsze fantazje. Wojenne i powojenne losy Polaków wizytujących Katyń w 1943 roku.”

– Nasi klienci przyzwyczajają się, że działalność Poczty Polskiej nie ogranicza się wyłącznie do obsługi przesyłek. Sprzedaż wydawnictw książkowych ma duże znaczenie, szczególnie na wsiach i w mniejszych miejscowościach, gdzie dostęp do różnorodnej literatury jest ograniczony. Dzięki sprzedaży książek w placówkach spełniamy naszą misję, polegającą na docieraniu z kulturą do każdego zakątka kraju – mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.

Według danych zebranych przez Bibliotekę Analiz, w 2017 r. rynek książki zmniejszył się o 2,1 proc. Spadająca sprzedaż wpływa na strukturę dystrybucji i zamykanie tradycyjnych księgarni. Dlatego Poczta Polska, która posiada ponad 7 500 placówek, filii i agencji pocztowych, ma uzupełniać luki w ofercie wydawniczej i księgarskiej w wielu miejscowościach. W ofercie Poczty znajdują się książki dotyczące historii Polski, a także biograficzne, beletrystka, serie dla dzieci i poradniki religijne.

Poczta Polska stawia na rozwój sprzedaży książek i prasy. W 2017 roku sprzedaż książek stanowiła 30 proc. przychodów z działalności handlowej. Poza książkami można też kupić gry planszowe, zabawki, upominki i produkty sezonowe. Poza tym Poczta Polska oferuje też znaczki i koperty.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Poczta Polska stawia na książki. "Dzięki sprzedaży książek w placówkach spełniamy naszą misję" - Gazeta Wrocławska

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

z
zosiaimaks
Właśnie kupiłam na poczcie super książkę i to taniej niż na stronie internetowej wydawnictwa , polecam pocztę polską !
P
Prada
Listonoszom trzeba zapłacić aby zachęcić innych ludzi do pracy i noszenia listów w tym zawodzie jest mnóstwo wakatów. W okienku ludzi wyrabiających target mają za darmo, póki co do pracy na okienkach za 1800 zł. Miesięcznie jeszcze mają.
S
Siostra Anastazja
A w niedzielę bułki i kurczaki z różną bo to też dochód a na zapleczu ksiądz będzie spawiadal
R
Robert
W biedronce tez są książki może poczta wprowadzi do sprzedaży nabial i pieczywo
o
opinia
Rozliczyłem dzis PIT i mam zniżkę za swojego psa.
K
Koko
Ulga a zwierzęta dotyczy tylko rolnych czy też domowych zwierzaków?
Z
Zigy
Czytałem artykuł, że jest teraz ulga na zwierzęta. Czy to prawdziwe info?
Z
Zimny
O korna to poczta także sprzedaje znaczki i koperty? no normalnie nie wiedziałem masakra jakaś. Idiotyzm
m
marcin255
Na list z warszawy czekam 35 dni- średnio ale czas na dystrybucję książek i skarpet maja
G
Gość
Jak kazdy pracownik musi polecać te książki i zamiast kopert ma pod nosem książki to klienci juz z litości kupują.... nie ma się czym tak chwalić ta sprzedażą ... to jest żenada ... traktują pracowników jak panie z marketów
x
xD
Misję to byście spełniali jakbyście roznosili listy a nie awiza
g
gość
Zamiast obarczać pracowników realizacja kolejnych pomysłów należałoby skupić uwagę na doręczanie przesyłek. Listy polecone odebrałam sama z urzędu po miesiącu. Były i takie , które zostały nadane w styczniu br. Listonosz na Stabłowice przychodzi z listami poleconymi raz na 3 tygodnie.
D
Dw
U mnie na 7 okienek 2 (!!!) są czynne, a 10 pracownic na zapleczu układa baranki świąteczne i ksiazki o wypiekach siostry Anastazji, kiedy w kolejce stoi zwykle 15 osób. Poczta na Kościuszki, która obsługuje wiele kancelarii radców prawnych i zawsze jest kolejka po odbiór przesyłek. To jest żałosne.
G
Gość
Prezesem został jakiś debil z PiSu?
K
Klient
Poczta Polska od wielu lat zajmuje się wszystkim tylko nie tym po co istnieje. A istnieje by szybko i sprawnie przyjmować i dostarczać listy i paczki.
Niestety urzędy pocztowe co raz bardzie przypominają kioski RUCH a nie urzędy pocztowe. A listonosze roznoszą więcej papierowego spamu niż oczekiwanej korespondencji. A potem zdziwienie że 90% rynku paczek (który cały czas rośnie bo ludzie co raz więcej kupują przez internet) odebrały Poczcie firmy kurierskie.
A jak za kilka lat korespondencja elektroniczna na dobre wyprze papierową to ten niereformowalny moloch którego kierownictwo mentalnie jest nadal w głębokim PRLu z hukiem upadnie.

Jak to jest że market może być otwarty do 22. Kurier paczki dostarcza do 20-21 a listonosz z poczty przychodzi między 8 a 16 czyli wtedy gdy większość ludzi jest w pracy. A urząd pocztowy kończy pracę o 17 a w soboty jest nieczynny.

Z takim podejściem do klienta (który dla kierownictwa Poczty nadal jest chyba petentem) ta firma jest skazana na upadek
Wróć na i.pl Portal i.pl