Poczta Polska chce być liderem branży przesyłek. Ambitna strategia na lata 2020-2024

Materiał informacyjny
- Rynek KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych) to obszar, który notuje rocznie dwucyfrowy wzrost. To właśnie tam będziemy chcieli znaleźć nową przestrzeń, która zapewni nam zyski – mówi Tomasz Janka, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. rozwoju.

Nowa, zaktualizowana strategia Poczty Polskiej na lata 2020-2024 zakłada, że przychody spółki wyniosą w 2024 roku 7,4 mld złotych. Jak jednak osiągnąć tak dobry wynik, kiedy rynek tradycyjnej korespondencji notuje spadki?

- To prawda, tradycyjna korespondencja spada rok do roku o 8-9 proc. Natomiast równolegle, w tym samym czasie, wzrasta w trybie 14-procentowym rynek KEP - kurierski, paczkowy. Poczta Polska upatruje właśnie w tym obszarze przekierowania i ustawienia akcentów z tradycyjnej korespondencji listowej – tłumaczy Tomasz Janka.

Wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. rozwoju twierdzi, że spółka, w której pracuje, posiada wszystko, co jest potrzebne, aby zostać liderem rynku KEP w Polsce.

- Poczta Polska jest największym pracodawcą w Polsce, patrząc po wszystkich branżach. Posiada odpowiednie zasoby i jest odpowiednio dojrzałym organizmem, by podołać takim wyzwaniom. Jest też naturalnym partnerem dla państwa i dla obywateli, aby sprostać tym wymaganiom – mówi.

Jednym z największych wyzwań, jakie stoją nie tylko przed Pocztą Polską, lecz także przed właściwie wszystkimi spółkami i przedsiębiorstwami, jest cyfryzacja.

- Dla nas cyfryzacja to nie tylko nowe aplikacje mobilne, czy nowe systemy informatyczne. To pojęcie obejmuje też nowe modele biznesowe i zmianę kultury organizacji, czyli przejścia od systemu urzędniczego na system stricte biznesowy w kontekście podejścia do klienta – wyjaśnia Tomasz Janka. Przypomina jednocześnie, że we wrześniu 2019 roku przyjęto projekt ustawy o e-doręczeniach, który zakłada, że to Poczta Polska będzie odgrywała kluczową rolę w procesie cyfryzacji administracji państwowej.

- W ostatnich dniach rząd premiera Mateusza Morawieckiego ponownie przyjął to zobowiązanie. My ze swojej strony jesteśmy gotowi. Posiadamy zespół ludzi o naprawdę najwyższych kompetencjach, a współpraca z rządem już trwa – wyjaśnia wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. rozwoju.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie