Pociągi i tramwaje lekiem na cały remont

Andrzej RejsonZaktualizowano 
Transportu Miejskiego uruchomił co prawda zastępcze autobusy, ale w godzinach szczytu trudno się do nich wcisnąć. Dlatego podpowiadamy, jak w inny sposób można ominąć remont, korzystając z komunikacji miejskiej .

Drugi dzień remontu Trasy W-Z i wciąż ogromne korki - tak wyglądały wczoraj warszawskie ulice. Tłok jest nie tylko w bezpośrednim sąsiedztwie mostu Śląsko-Dąbrowskiego, na którym trwają prace, ale także na Woli, gdzie odbywa się remont ulicy Młynarskiej. I tak będzie do końca wakacji. Zarząd

Z Bemowa i okolic do centrum
Mieszkańcy północno-zachodniej części Warszawy i okolic miasta zamiast stać w kilometrowym korku, by dostać się do Śródmieścia, mogą dojechać samochodem do ul. Połczyńskiej i zostawić go na parkingu "Parkuj i jedź". Na kierowców czeka tu 500 miejsc. - Stąd tramwajami można łatwo dostać się do centrum, a nawet dalej - mówi Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM. - Dzięki temu mniejsze korki będą na ulicach Wolskiej czy Górczewskiej, które są zakorkowane z powodu remontu torowiska przy ul. Młynarskiej - dodaje. Z parkingu przy ul. Połczyńskiej można w około 20 minut dojechać do stacji metra Arsenał tramwajem 26, który kursuje średnio co 5-10 minut. Stąd też odjeżdżają linie 8 i 10. Do centrum dotrzemy nimi w niecałe pół godziny (kursują co 10 min).

Natomiast tramwajem 23 dostaniemy się z przystanku przy cmentarzu Wolskim (niedaleko parkingu przy ul. Połczyńskiej) do Metra Ratusz Arsenał w niespełna 20 minut. Warto też skorzystać z linii 13, która kursuje z przystanku przy parkingu do kina Femina w 20 minut, a w pół godziny do Dworca Gdańskiego, gdzie można przesiąść się w metro. Z kolei przez most Gdański na drugą stronę Wisły można przejechać tramwajami 1, 16, 18, 28, 41.

Sprawnie pokonać Wisłę
Pasażerom, którzy jadą rano do pracy z Pragi do centrum, a po południu wracają na prawy brzeg Wisły, niełatwo ominąć pułapkę remontu Trasy W-Z pomiędzy pl. Bankowym a ul. Targową. Na tej trasie jeździ m.in. autobus 190. Jeśli nie będzie korków, to od stacji metra Arsenał do dworca Wileńskiego przejedziemy nim w około 10 minut. Podobnie jest z linią 390. Autobusy oznaczone tym numerem kursują co 15 min. Tyle samo zajmuje im przejazd przez most Śląsko-Dąbrowski.

ZTM uruchomił też dwie linie autobusowe zastępcze Z1 oraz Z2, które jeżdżą wahadłowo przez remontowaną przeprawę. Pierwszą z nich dotrzemy z ul. Płockiej do Metra Ratusz Arsenał w 10 minut, a później w kolejne 10 do dworca Wileńskiego. Bezpośrednio z pl. Bankowego na Wileński dojeżdża linia Z2. Zdaniem urzędników autobusy te mogą przewieźć 5,4 tys. osób na godzinę. Pasażerowie skarżą się jednak, że czas przejazdu liniami zastępczymi przedłuża się nawet do 30 min, inni, a także że jest w nich tłoczno. - Jest ciasno, ale to są skutki remontu - przyznaje Krajnow i radzi, by korzystać również z innych środków komunikacji. - Warto np. jeździć tramwajami przez most Poniatowskiego - przekonuje.

Tamtędy przejeżdżają trzy linie tramwajowe: 7, 21 i 25. Dzięki nim z centrum do ronda Waszyngtona i Dworca Wileńskiego można dostać się w około 20 min. W godzinach szczytu tramwaje te jeżdżą co 15 minut, a linia 21 została wzmocniona dwoma dodatkowymi składami, które wyjeżdżają w trasę po godz. 7 rano.

A może tak pociągiem?
Lekarstwem na korki spowodowane remontem jest także Szybka Kolej Miejska i Koleje Mazowieckie, którymi jeszcze szybciej niż tramwajami można pokonać Wisłę. I co ważne - kupując zwykły bilet komunikacji miejskiej. Po stronie praskiej warto skorzystać z dwóch dworców: Warszawa Wschodnia i Stadion.

Ze stacji Warszawa Stadion w niecałe 10 minut dojedziemy kolejką np. do Dworca Śródmieście, gdzie można przesiąść się w tramwaj lub metro. Żeby ułatwić pasażerom podróż, Koleje Mazowieckie uruchomiły też dwa nowe pociągi, które jeżdżą na trasie z Wołomina do dworców Wschodniego i Zachodniego. Składy KM kursują co pięć minut, a SKM co pół godziny.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie