PKN Orlen stawia na polskich dostawców

Partnerem cyklu jest PKN Orlen
PKN Orlen rozszerza współpracę z polskimi dostawcami i zachęca Polaków do świadomego wybierania produktów rodzimych firm. Koncern wystartował z kampanią #WspieramyPolskę, w ramach której specjalna, 21-metrowa ciężarówka odwiedzi 50 miejsc w całym kraju. Uczestnicy tych wydarzeń będą mogli skosztować znakomitych produktów regionalnych i spotkać się z popularnymi sportowcami należącymi do Orlen Team i Grupy Sportowej Orlen.

- Jesteśmy mocno ukierunkowani na wspieranie polskich przedsiębiorstw, bo to one napędzają naszą gospodarkę, dają jej silny impuls do rozwoju. PKN Orlen, który już od kilku lat współpracuje z polskimi producentami, teraz tę współpracę jeszcze bardziej zacieśnia. To przykład nowoczesnego patriotyzmu gospodarczego – mówił podczas ubiegłotygodniowej konferencji prasowej Jacek Sasin, Wicepremier i Minister Aktywów Państwowych.

- Kampanią #WspieramyPolskę PKN Orlen chce wzmacniać postawy konsumenckie. To ważne, zwłaszcza teraz, gdy z powodu pandemii koronawirusa ponownie musimy wejść na ścieżkę gospodarczego wzrostu. Mam satysfakcję, że na PKN Orlen Polacy zawsze mogą liczyć. Ostatnie kilkanaście tygodni pokazało ogromne zaangażowanie firmy w walkę z koronawirusem i skutkami pandemii – podkreślił.

Jacek Sasin wyjaśniał również, jak ważne dla krajowej gospodarki są małe i średnie polskie firmy. – Tworzą one w kraju nowe miejsca pracy, tutaj płacą podatki i inwestują w rozwój. Doceniajmy producentów, którzy wykorzystują rodzimy kapitał. Wybierając ich produkty, zatrzymujemy zyski w Polsce i powiększamy polskie PKB – mówił Wicepremier.

PKN Orlen podkreśla swoją polskość

PKN Orlen już od kilku lat bardzo mocno angażuje się w działania związane z patriotyzmem gospodarczym. Jak podkreślają przedstawiciele koncernu, narodowi czempioni szczególnie muszą dbać o rozwój własnego rynku.

PKN Orlen współpracuje już z ponad 170 polskimi przedsiębiorcami, których produkty stanowią aż 85% oferty na ok. 1,8 tys. stacjach w kraju.

Również na zagranicznych stacjach koncernu do asortymentu systematycznie wprowadzane są polskie produkty.

  • Blisko 30 proc. sprzedaży pozapaliwowej w Czechach i na Słowacji,
  • 20% na Litwie stanowią produkty wytworzone w Polsce.
  • Z rodzimymi produktami PKN Orlen wkracza też na niemiecki rynek.
  • 75% całej sprzedaży płynu do spryskiwaczy stanowi produkt Orlen Oil. W ofercie na niemieckich stacjach znaleźć też można lody i soki od polskich producentów.

- Pandemia koronawirusa spowodowała, że bardzo szybko musieliśmy przestawić się na produkcję asortymentu, który będzie miał zbyt w tym nadzwyczajnym czasie – mówił Dominik Kosuń, Dyrektor Zarządzający spółki Brubeck. - Rozwiązaniem była permanentna maseczka antybakteryjna, czyli taka, którą możemy prać, a ona w dalszym ciągu zachowuje swoje właściwości.

Jak tłumaczył dyrektor Kosuń, kiedy Brubeck dostał możliwość zaprezentowania tego produktu PKN Orlen, już po pierwszych rozmowach pojawiła się nadzieja, że firma wyjdzie z trudnej sytuacji obronną ręką. - Skoncentrowaliśmy się na tej współpracy i później, w ramach kolejnych dostaw, okazało się, że zniknął problem związany z brakiem pracy i zastanawianiem się, czy firma przeżyje ten trudny czas - mówił. Dzięki współpracy z Orlenem Brubeck uratował ponad 400 miejsc pracy, zarówno w zakładzie, jak i w kilkunastu kooperujących z nim szwalniach w regionie.

Kluczowy jest polski rynek

Współpraca z PKN Orlen pozwoliła przetrwać czas pandemii także firmie Nowel, która od 1 stycznia do końca maja br. odnotowała wzrost zamówień o 60% w stosunku do poprzedniego roku. - Jesteśmy rodzinną piekarnią, która funkcjonuje na rynku już niemal od stu lat i we współpracy z kontrahentami cenimy wartości, które sami wyznajemy – poszanowanie tradycji, przestrzeganie jakości i stawianie na lokalne produkty. Nasze produkty eksportujemy również za granicę, ponieważ polskie pieczywo doceniają także konsumenci z innych krajów. Dla nas kluczowy jest jednak rodzimy rynek. Dzięki współpracy z PKN Orlen dostarczamy setkom tysięcy Polaków pieczywo najwyższej jakości, które codziennie produkujemy w naszym zakładzie w Legionowie – mówił Michał Zajezierski, Wiceprezes firmy Nowel.

Jakie korzyści daje współpraca z PKN Orlen

Przedsiębiorcy podkreślają korzyści, jakie niesie współpraca z koncernem. – Jesteśmy dostawcą PKN Orlen od kilku lat. To procentuje. Znacząco wzrosła rozpoznawalność naszej marki – podkreślał Adrian Lach, Dyrektor Handlowy firmy Secpol produkującej Sękacz Królewski. – Efektem nawiązanej współpracy było także zwiększenie wartości nowych zamówień o ponad 15%, o tyle samo wzrosła też produkcja. To z kolei spowodowało, że zatrudniliśmy kolejnych 10 pracowników – dodał.

Jak wynika z badań, Polacy doceniają współpracę PKN Orlen z rodzimymi producentami. Aż 75 proc. ankietowanych uważa, że krajowe koncerny powinny aktywnie angażować się w takie działania. Prawie 90 proc. Polaków do zakupu danego produktu zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu, a 80% badanych uważa, że polskie produkty są lepsze i bardziej ekologiczne.

Dodaj ogłoszenie