Adidas jest oficjalnym dostawcą piłek dla Ekstraklasy od sezonu 2014/2015. W pierwszym sezonie współpracy mecze rozgrywano modelem Brazuca, oficjalną piłką Mistrzostw Świata 2014. Niedawno Ekstraklasa i Adidas poinformowały o przedłużeniu umowy do końca sezonu 2016/17.
Design nowej piłki conext15 jest inspirowany żywiołami – ziemią, ogniem i wodą. To oficjalna piłka największych imprez futbolowych ostatnich miesięcy, m.in. tegorocznych mistrzostw świata kobiet w Kanadzie oraz ubiegłorocznych klubowych mistrzostw świata w Maroku. Korzysta z tych samych rozwiązań technologicznych, co Brazuca. Spojona termicznie, bezszwowa powierzchnia ma zapewniać przewidywalność trajektorii, lepszy kontakt i ograniczoną absorpcję wody.
conext15 jest zatwierdzona przez FIFA. Jako dodatkowy element graficzny znajduje się na niej logo Ekstraklasy.
Piłki trafią do klubów do końca czerwca. Od początku lipca będą dostępne w sprzedaży. Będzie je można nabyć w sklepach Adidasa, a także m.in. w sieciach Martes Sport, Go Sport czy Intersport oraz w specjalistycznych sklepach piłkarskich. Pojawią się w dwóch wersjach – oficjalnej piłki meczowej (559 złotych) oraz tańszej, po 85 złotych.
Nowy sponsor ekstraklasy
Od nowego sezonu z nazwy rozgrywek zniknie też człon "T-Mobile", bo ta telekomunikacyjna firma zdecydowała się nie przedłużać dotychczasowej umowy sponsorskiej. T-Mobile Ekstraklasa funkcjonowała cztery lata, a liga w zamian nieoficjalnie inkasowała między 12 a 15 mln zł za sezon. Obie firmy nadal będą jednak współpracować.
Kiedy i czy pojawi się nowy tytularny sponsor ekstraklasy? Nie wiadomo. Przypomnijmy, że wcześniej - przez trzy lata - takiego sponsora nie było.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?