Zdecydowana większość Polaków sięga po lody spontanicznie – wtedy, gdy ma na to ochotę i najczęściej wybiera wówczas lody na patyku. Wymuszone pandemią ograniczenie wyjść z domu oraz aktualny do niedawna obowiązek noszenia maseczek spowodowały spadek sprzedaży tzw. lodów impulsowych, po które najchętniej sięgamy w trakcie robienia zakupów czy podczas spacerów. W zeszłym roku, w okresie styczeń-kwiecień, struktura sprzedaży przedstawiała się następująco: 46,9 proc. stanowiły formaty impulsowe, 4,3 proc. multipacki, a 48,8 proc. familijne i desery. Natomiast dane za kwiecień 2020 r., pokazują, że 55,3 proc. sprzedaży należy obecnie do lodów familijnych i deserów, 37,2 proc. do lodów impulsowych, a 7,5 proc. do multipacków.
Za sprawą znacznego spadku sprzedaży lodów impulsowych cała kategoria do końca kwietnia miała ujemną dynamikę na poziomie -1,9 proc. w odniesieniu do analogicznego okresu w zeszłym roku. Sprzedaż kategorii w ciągu pierwszych czterech miesięcy tego roku wyniosła 450 mln zł, odnotowując spadek o 8,7 mln zł w porównaniu z okresem styczeń-kwiecień w 2019 roku.
Gdy obostrzenia związane z pandemią zaczęły być stopniowo łagodzone, producenci lodów i sieci handlowe ruszyły do walki o klienta. Zniesiony niedawno obowiązek noszenia masek w przestrzeni publicznej daje nadzieję na odrobienie strat w kategorii impulsów.
Popularna sieć sklepów Żabka zaproponowała klientom nowy koncept o wdzięcznej nazwie „Lodziarnia pełna marek”, w ramach którego oferuje najszerszą w Polsce ofertę markowych lodów dostępnych tylko w jej sklepach. Łączy ona ulubione przez Polaków marki słodyczy z oryginalnymi wariantami smakowymi. W jej ramach dostępne są zarówno popularne lody Magnum w nowych wariantach smakowych, jak i lodowe wersje produktów Tymbark, Milka, Kinder Bueno, Smarties czy Wedel. Żabka walczy o klientów także ceną – wszystkie lody dostępne są w promocyjnych cenach. A użytkownicy aplikacji lojalnościowej żappka mogą liczyć na dodatkowe bonusy – od 10 do 23 czerwca przy zakupie z aplikacją dwóch lodów z oferty sieci, tańszy dostaną 50% taniej.
Wspomniana wcześniej marka Wedel także stworzyła specjalną ofertę lodów na lato, która obejmuje 21 pozycji, a wśród nich nowe formaty i smaki. Wśród proponowanych w tym roku nowości są m.in. lody w rożku E.Wedel Premium bananowo-czekoladowe i śmietankowo-czekoladowe czy lody Ptasie Mleczko na patyku o smaku mango.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?