Pandemia wpłynęła na nasze decyzje o zakupie samochodu. Jak to dziś bezpiecznie zrobić?

Materiał informacyjny Volkswagen Financial Services
Kluczowe od miesięcy zalecenie utrzymania dystansu społecznego wpłynęło na decyzje wielu Polaków o zakupie auta. Jednocześnie większość handlu przeniosła się do Internetu, ale to nie znaczy, że klienci nie odwiedzają salonów samochodowych. Nowe auto wolimy kupować bezpośrednio u dealera, co jest nie lada wyzwaniem dla sprzedawców.

Wraz z początkiem pandemii znacznie wzrosła liczba osób korzystających z prywatnych środków transportu. Tylko w kwietniu przewozy transportem publicznym spadły niemal o 80 proc. w porównaniu do czasu sprzed pojawienia się COVID-19. Większość z nas do miejsca pracy dojeżdża samochodem. Dla wielu wybuch pandemii był powodem, dla którego przestali odkładać decyzję o kupnie nowego samochodu.

Koronawirus spowodował również przeniesienie handlu do Internetu. Producenci samochodów, podobnie jak przedstawiciele innych branż, uruchamiają kolejne internetowe sklepy i platformy sprzedaży. Praktycznie wszystkie formalności można tam przeprowadzić zdalnie, poza jedną, czyli odbiorem auta połączonym z podpisaniem umowy sprzedaży lub finansowania.

– Liderzy rynku na długo przed wybuchem pandemii uruchomili takie sklepy online. Pierwsza w Polsce była SKODA, która w ścisłej współpracy z Volkswagen Financial Services wystartowała ze zdalną sprzedażą prawie 3 lata temu – tłumaczy Michał Dyc, Dyrektor Sprzedaży Detalicznej w Volkswagen Financial Services. – W ostatnim czasie również inne popularne marki razem z VWFS zaprezentowały swoje internetowe platformy, w tym SEAT i Volkswagen – dodaje ekspert.

Wiele osób w kwestii kupna samochodu pozostaje jednak tradycjonalistami i nawet tak ekstremalna sytuacja jak obecna nie zmieniła ich podejścia. Jak wiemy, nic nie zastąpi obejrzenia samochodu z bliska, zajęcia miejsca za kierownicą, czy dopytania o wszystkie szczegóły.

– W całej Grupie Volkswagen są w pełni stosowane zalecenia sanepidu, wydane w związku z epidemią. W naszym salonie wprowadziliśmy łącznie kilkanaście różnych rodzajów ochrony klientów i pracowników, które ograniczają do minimum jakiekolwiek możliwości zetknięcia się z wirusem – wyjaśnia Jacek Mikła, dyrektor Salonu Porsche Warszawa Okęcie Volkswagen.

W celu zapewnienia najwyższego bezpieczeństwa oraz komfortu klientów i przede wszystkim radości z kupna nowego samochodu, sprzedawcy samochodów poszli o wiele dalej, niż zakładają podstawowe procedury ochrony antywirusowej.

Oczywiście wszyscy pracownicy salonu noszą maseczki. Są one też dostępne dla klientów, a w łatwo dostępnych miejscach znajdują się środki do dezynfekcji i jednorazowe rękawiczki. Kupując samochód, chcemy jednak do niego wsiąść, zająć miejsce za kierownicą, sprawdzić wygodę tylnej kanapy czy pojemność bagażnika.

– W każdym samochodzie, z którym kontakt mogą mieć goście naszego salonu, zdezynfekowane są „elementy fizycznego kontaktu”, czyli: kierownica, deska rozdzielcza, dźwignia zmiany biegów, dźwignia kolumny kierownicy, lusterko wsteczne, korek wlewu paliwa i klamki drzwi – wylicza Jacek Mikła. – Pojazdy są dezynfekowane po każdym oglądającym, a każdy z klientów może poprosić o dodatkową dezynfekcję auta przed samym obejrzeniem. – dodaje dyrektor salonu.

Stanowiska pracy oddzielone są od klientów szybami z pleksi, ponadto wyznaczone są bezpieczne strefy i odstępy. W celu zwiększenia bezpieczeństwa z wydzielonej przestrzeni dla klientów, z kanapami i serwisem kawowym, zostały usunięte gazety i magazyny, zdemontowano też miejsca zabaw dla dzieci. Przestrzenie wspólne i miejsca pracy są systematycznie dezynfekowane, a wydawane klientom samochody są ozonowane.

– Jestem spokojny o bezpieczeństwo naszych klientów – zapewnia Mikła. – Staramy się, aby nasze procedury bezpieczeństwa i udogodnienia znacznie przewyższały środki stosowane w innych punktach sprzedaży. W rzadko którym miejscu poza własnym domem goście naszych salonów mogą się czuć bezpieczniej – dodaje.

Dodatkowym „buforem bezpieczeństwa” dla klientów, który przyspiesza procedury i skraca czas przebywania w salonie, jest możliwość załatwienia wszystkich kwestii w jednym miejscu. W salonach Grupy Volkswagen klienci otrzymają przygotowaną dla każdej marki kompleksową ofertę Volkswagen Financial Services: finansową (kredyt, leasing dla firm, leasing konsumencki), ubezpieczeniową i serwisową.

- Niemal od ręki dostępne są dla gości salonów wszystkie dane, wstępna decyzja o przyznaniu finansowania, możliwość zawarcia umowy ubezpieczenia komunikacyjnego czy wybór pakietu serwisowego. – podsumowuje Michał Dyc, Dyrektor Sprzedaży Detalicznej w Volkswagen Financial Services.

Dodaj ogłoszenie