Oto sprawdzone sposoby na to, jak nie przytyć w święta. Dietetyczka podzieliła się radami

OPRAC.:
Ewa Abramczyk-Boguszewska
Ewa Abramczyk-Boguszewska
Dietetycy radzą, aby przy wigilijnym stole kierować się przede wszystkim umiarem w jedzeniu
Dietetycy radzą, aby przy wigilijnym stole kierować się przede wszystkim umiarem w jedzeniu Grzegorz Dembiński/ Zdjęcie ilustracyjne
Jak nie przytyć w święta Bożego Narodzenia, gdy stół aż ugina się od przepysznych dań? Czy można zajadać się świątecznymi potrawami i nie martwić się wagą? Okazuje się, że jest to możliwe! Trzeba tylko stosować się do kilku ważnych wskazówek.

Zobacz wideo: Koncert sylwestrowy 2020/2021 online Opery Nova w Bydgoszczy

Podczas świąt, zwłaszcza Bożego Narodzenia, gdy świętowanie przeciąga się na kolejne dni, przybywa nam średnio 2-3 kg. Zdarza się jednak, że zbytnio ulegniemy swojemu łakomstwu i waga po świątecznym biesiadowaniu może wskazywać nawet 5 kg więcej!

To też może Cię zainteresować

Czy to znaczy, że musimy odmawiać sobie świątecznych smakołyków, aby później nie martwić się dodatkowymi kilogramami? Nic z tych rzeczy!

Dietetycy zapewniają, że są sposoby, aby pogodzić delektowanie się bożonarodzeniowym menu, zdrowie i ładną figurę. Daria Kosmecka, dietetyczka z Kujawsko-Pomorskiego Oddziału NFZ w Bydgoszczy radzi, żeby trzymać się kilku ważnych zasad, a po świętach bez obaw wejdziemy na wagę.

Jak nie przytyć w święta? (TOP 10]

  • Święta Bożego Narodzenia rozpoczynamy wigilijną wieczerzą. Wiele osób stosuje tego dnia głodówkę ich pierwszym posiłkiem jest kolacja. Zjadają wtedy o wiele więcej, organizm nie spala dostarczonych kalorii, a ich namiar zamienia się w tkankę tłuszczową.
  • Przy świątecznym stole dzielmy porcje na połowę. Aby spróbować większości potraw, podzielmy się nimi z innymi osobami. Dzięki temu zjemy znacznie mniej, a wszystkiego posmakujemy.
  • Jedzmy posiłki przy wspólnym stole, bez towarzystwa telewizora oraz smartfonu – skupimy się bardziej na spożywanym posiłku oraz spędzimy czas z najbliższymi.
  • Posiłki spożywajmy powoli. Szybciej poczujemy uczucie sytości i dzięki temu mniej zjemy.
  • Pamiętajmy o wodzie. Wybierajmy wodę z cytryną, zamiast słodkich napojów czy soków do obiadu czy kolacji.
  • Przerwy między posiłkami są bardzo ważne. Spróbujmy zachować przerwy po 2-3 godziny. Wolny czas przeznaczmy na wspólne gry, zabawy czy spacer.
  • Pijmy ciepłe napoje – mięta, herbata z imbirem wspomogą procesy trawienne.
  • Unikajmy obdarowywania siebie wzajemnie słodyczami. Czekoladowy Mikołaj, bałwanek czy kolejna bombonierka dostarczą nam zbędnych kalorii.
  • Święta trwają 3 dni, nie dojadajmy! Przygotujmy potrawy w granicach rozsądku a pozostałości zawsze można zamrozić.
  • Przygotowując potrawy na święta zrezygnujmy z panierek do ryb i mięs, cukier zastąpmy ksylitolem, a śmietanę jogurtem, zaś potrawy mączne np. pierogi jedzmy z umiarem.

Dietetycy przypominają, że podczas świąt nie można zapominać o ruchu, bez którego trudno o zdrowie, zgrabną sylwetkę i dobrą kondycję. Dlatego też przeplatajmy świąteczne biesiadowanie ze spacerami na świeżym powietrzu.

Wideo

Materiał oryginalny: Oto sprawdzone sposoby na to, jak nie przytyć w święta. Dietetyczka podzieliła się radami - Gazeta Pomorska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie