Odnowią i przesuną Dworzec Zachodni

Andrzej RejnsonZaktualizowano 
Zbliża się lifting dworców Centralnego i Wschodniego. Przed Euro 2012 oba mają być czystsze, a ich elewacje wyładnieją. Jednak na razie wszystko wskazuje na to, że poprawki i porządki ominą Dworzec Zachodni szerokim łukiem. Kolejarze przekonują, że jego modernizacja przez mistrzostwami Europy nie jest konieczna. Innego zdania są radni dzielnicy Ochota, którzy organizują dzisiaj spotkanie w tej sprawie w siedzibie PKS przy Dworcu Zachodnim.

- Ten dworzec jest zupełnie zaniedbany, a przydałby mu się przynajmniej lifting - przekonuje Wiesław Figiel, przewodniczący komisji polityki przestrzennej dzielnicy. - Stan chodników, przystanków czy tuneli prowadzących do stacji pozostawia wiele do życzenia. Przydałyby się również kasy po południowej stronie dworca. Przecież Aleje Jerozolimskie stale się zmieniają, jedynie dworzec zostaje taką czarną dziurą - dodaje.

Dlatego dzisiaj o godz. 16 spotkają się z przedstawicielami Polskich Kolei Państwowych, Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej i Zarządu Transportu Miejskiego, by zastanowić się nad tym, co zrobić z dworcem. - Chcemy przede wszystkim pokazać radnym, jaki jest stan dworca - mówi Marian Krakowski z PKS. - Przedstawimy też nasze plany rewitalizacji dworca PKS, którą mamy zamiar przeprowadzić stopniowo w ciągu trzech lat - dodaje.

Jednak najważniejsze decyzje leżą w gestii PKP. A władze kolei przypominają, że mają już plan przebudowy dworca. Nowy budynek ma powstać kilkaset metrów na wschód od istniejącego dworca. Na razie trwają rozmowy z firmą Nexity, która ma tam budować również część komercyjną. Dworzec powstałby pierwszy, najwcześniej za dwa lata - całość za ok. cztery lata. Koszt inwestycji szacowana jest na kilkaset milionów zł.

- Przebudowa Dworca Zachodniego nie jest konieczna przed Euro 2012, bo nie będzie on docelowym. Kibice będą dojeżdżali przede wszystkim do dworców Centralnego i Wschodniego - tłumaczy Michał Wrzosek, rzecznik PKP. - Oba dworce mają się zmienić przed Euro 2012 - dodaje, choć zastrzega, że nie będzie to całkowita przebudowa. Według planów w hali głównej Dworca Centralnego zamiast budek pojawią się przeszklone punkty usługowe. Elewacje zostaną wyczyszczone, a w przejściach podziemnych wymienione sufity na jaśniejsze. Wyczyszczone zostaną również perony. Wykonawcę robót poznamy pod koniec marca, koszt to ok. 22 mln zł.

O wiele większe zmiany czekają Dworzec Wschodni. Z hali głównej znikną budki, a w części wschodniej powstanie dwupoziomowa restauracja. Budynek ozdobi przeszklona fasada, na antresoli powstaną m.in. powierzchnie biurowe. Budynek będzie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zwycięzcę przetargu na modernizację dworca poznamy na przełomie kwietnia i maja. Koszt inwestycji to ok. 45 mln zł.

polecane: FLESZ: Umacnia się rynek pracownika. Oto zawody najbardziej pożądane.

Wideo

Materiał oryginalny: Odnowią i przesuną Dworzec Zachodni - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
o
oszukańcy

dupa, Wrzosek - obiecywaliście zachodni na Euro i ma być!!!!

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3