"Od września dajemy za darmo". Seksizm czy zwykły marketing?

Redakcja
Czy niższe ceny internetu trzeba reklamować zdjęciem dziewczyny bez twarzy z rozpiętymi spodniami, opatrzonym niejednoznacznym napisem: "Od września dajemy za darmo"?

Wprawdzie w drugim etapie akcji reklamowej dziewczyna odzyskuje twarz, a obok pojawia się wyjaśnienie intrygującej oferty, jednak Stowarzyszenie "Twoja Sprawa", zajmujące się ochroną interesu konsumentów i walczące z "urąganiem naszej inteligencji i dobremu smakowi poprzez nieakceptowalne reklamy" powiedziało kategorycznie "nie". A następnie za pomocą portali internetowych zmobilizowało ponad tysiąc osób do zmasowanej akcji konsumenckiej wymierzonej w reklamodawcę - gdyńską firmę Multimedia Polska.

Seks i sprzątanie - nowa cena wynajmu mieszkań

- Jako konsumenci mamy dużą siłę przebicia - przekonuje Sławomir Bardski ze stowarzyszenia. - Po złożeniu przez ponad 700 osób skargi do Rady Reklamy zniknęła prymitywna reklama Centrum Maximus, pokazująca nogi kobiety zdejmującej majtki z hasłem "Opuszczamy na maxa!". Po kilku godzinach wydawnictwo Bauer zareagowało na nasz list w sprawie zamieszczania reklam filmów pornograficznych, ściąganych na komórki, w pismach z programem telewizyjnym. Teraz postanowiliśmy wyciągnąć z cienia prezesa firmy, która postanowiła zareklamować w seksistowski sposób swoje produkty.

"Słodkie studentki szukają bogatego pana...". Nasila się zjawisko "mieszkania za seks"

Pierwszym etapem akcji było wysłanie listów do prezesa Multimedia Polska, zawierających m.in. pytania, czy osobiście zaaprobował on kontrowersyjną kampanię reklamową, czy przekaz tej reklamy odpowiada poczuciu humoru prezesa, czy też jest to humor, którym mieliby cechować się przyszli klienci firmy i czy uznaje on za etyczne prowadzenie tego typu kampanii marketingowej. Na listy prezes nie zareagował, więc kilkadziesiąt pań zdecydowało się na zamieszczenie w internecie, m.in. także na portalu Facebook, listu otwartego imiennie adresowanego do prezesa Andrzeja Robowskiego.

Dorota Abramowicz

WIĘCEJ PRZECZYTASZ W SERWISIE DZIENNIKBALTYCKI.PL

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

c
co ma być to będzie

Tylko tacy ludzie którym pluje się w twarz i mówią że pada deszcz mogą się nie zniasmaczyć oglądając tę reklamę. Nie ma co porównywać tego do reklamy bielizny bo przekaz w reklamie bielizny jest taki że ma ona służyc promocji produktu jakim jest bielizna a co ma "multimedia" do leżącej dziewczyny która nie dość że nie ma pokazanej twarzy to odpięte spodnie. Nie ma co filozofować, mnie to nie rusza jako kobiety, że niby stawiam się na miejscu modelki ( choć nie wiem co za "inteligentna" kobieta zgodziła się użyczyć swoich krągłości by szerzyć tak poniżającą i jednoznaczną w przekazie reklamę) i nie utożsamiam się jako odbiorczyni tej reklamy, bo media mają róznych odbiorców i o to tu właśnie chodzi...jednak uważam że kobiety które walczą o jakiś szacunek robią to również dla innych kobiet jednak czy to przyniesie jakiś stały i znaczący skutek to wątpię...wszystko rządzi się swoimi prawami a zazwyczaj Ci którzy działają dla dobra innych nie wychodzą na tym za dobrze..Ja poprosu nie widzę sensu dla takich działań gdyż szkoda mi zycia na takie sprawy a Ci którzy mają go dużo niech "działają".człowiek inteligentny dobrze rozumie tę reklamę i nie musi tego komentować człowiek głupi się zaśmieje bo nie do końca ją zrozumie ale skojarzy mu się ....a człowiek który szuka pretekstu do pewnych działań czeka na takie okazje....

M
MARIANOS

Widać że ludzie mało inteligentni zawsze będą mieć głupie skojarzenia Jak nie wiedzą o co chodzi to niech siedzą cicho i nie robią z siebie pajaców. Dla mnie i dla większości społeczeństwa ta reklama firmy telekomunikacyjnej jest bardzo na miejscu. OD WRZEŚNIA DAJEMY ZA DARMO:)

n
normalna kobieta

jak dla mnie jest fajna reklama ta. feministki krzycza ale watpie czy ktos rozsadny ich poslucha. odpowiadajac na temat - zwykly marketing.

g
gwiazda

na prawdę sądzicie, że tego typu reklamy można wrzucać do jednego worka (artykułu) z pornografią? Nie trudno w sieci o znalezienie pornografii, popatrzcie lepiej jak to działa :). nie uważam tej reklamy za niesmaczną. jest OK

m
madziarz89

za bardzo rozdmuchana ta sprawa. już nikt nie pamięta tej pierwszej reklamy (pokazanej w artykule na zdjęciu) bo wszędzie wisi ta druga, która ostatecznie wyjaśnia tę reklamę, która już wcale nie szokuje bardziej od innych. ja nie mam problemu z tą kampanią, do tego sama oferta multimedia jest bardzo intereszująca

m
m....

popatrzałam z dwóch stron na tę reklamę jako facet i jako kobieta. facet jak każdy zresztą masa skojarzeń wyobraźnia zaczyna działać . kobiety dzielą się na te które się tym bawią i traktują same siebie przedmiotowo i te które w oczach poprzednich uchodzą za broniąc swojego ciała. mi osobiście ta reklama jak zwykle pokazała to że sex rządzi światem szkoda że nie ma faceta z rozpiętym rozporkiem. nie równe traktowanie kobiet jak zwykle dajemy się szmacić .

O
OMG Mohery znów atakują

Czy stowarzyszenia "Twoja Sprawa" roboczo nazwijmy ich "Moherami 2" nie rażą reklamy firm produkujących bieliznę, ukazujące jedynie np. nogi i gołe pośladki kobiety lub niemalże odkryty biust które w swojej wymowie wprost komunikują seksualność zarówno poprzez zdjęcia jak i napisy? Czy nie rażą ich okładki gazety z bardzo seksownymi kobietami aż ociekającymi seksualnością? Czy gdyby napis nad zdjęciem kampanii o której mowa brzmiał "Od września dajemy guziki do spodni za darmo" również wybuchła by ta cała afera?

Mierzi mnie zacofanie i brak inteligencji osób które roztrząsają absurdalne zarzuty.
Nie dajmy się zwariować, ja nie widzę i na pewno nie zobaczę w tym nic rażącego... no oprócz tego dziwnego Manifestu osób które wydają się zakompleksione lub niezrealizowane seksualnie.

e
eselpe

jesli jakas kobiete to rusza to widac ma cos na sumienia. Ja jakos sie smialem z tego, i wiele dziewczyn ktore znam tez.

W
Widukind

z niedawnym kongresem kobiet czy jakoś tam. Hasło to chyba okrzyk rozpaczy . No bo kto takie szpetoty w ogóle weźmie ? Jedyna ich szansa że może za darmo albo i one zapłacą i to POdczas bezksiężycowej nocy.

W
Widukind

z niedawnym kongresem kobiet czy jakoś tam. Hasło to chyba okrzyk rozpaczy . No bo kto takie szpetoty w ogóle weźmie ? Jedyna ich szansa że może za darmo albo i one zapłacą i to POdczas bezksiężycowej nocy.

C
Cyberto
Obecny obóz rządzący reprezentuje to, co historycznie nazwano "bagnem", tzn. skłonnością do "nicnierobienia" i folgowania wszelkim najgorszym instynktom. To jest swoiste "zapraszanie" społeczeństwa do degradacji, zarówno w sferze kulturalnej, obyczajowej, jak i politycznej. W tej ostatniej - choćby poprzez dehumanizację przeciwnika. Chodzi o doprowadzenie do tego, by traktować go jak "bydło" czy "watahę".

PO stworzyła rząd skrajnie niekompetentny, marny, rekordowo nieudolny. To minister Cezary Grabarczyk odpowiada m.in. za totalny chaos na polskich drogach, kolejach, bezprecedensowy w całym okresie III RP, a może nawet w całej powojennej historii Polski. Obecny obóz władzy to po prostu dyktatura półcelebrytów.

Na doraźne potrzeby rozbudowanej do monstrualnych rozmiarów administracji rząd PO-PSL zabiera pieniądze odłożone dla przyszłych emerytów, co sprawi, że obecni 40-, 50-latkowie będą mieli nędzne świadczenia na starość albo wręcz żadne.

Ekipa Tuska jest bardzo sprawna tylko w graniu na słabościach ludzkiego umysłu i charakteru za pomocą wyrafinowanych mechanizmów propagandy elektronicznej, przy zmonopolizowaniu jej środków. Przykładami tej zasłony nierzeczywistości są mity, takie jak: zielona wyspa, polityka miłości, sukcesy w budowaniu dróg i mostów, doskonałe stosunki z Rosją, rola Donalda Tuska jako "lidera Europy" itd., itp.

W ludzką naturę wpisane są lenistwo i niecierpliwość. Dlatego gdy władza mówi ludziom: teraz możecie przejeść wszystko, spokojnie grillować, jesteśmy zieloną wyspą -- to ludzie zapadają w leniwą drzemkę. Problem zacznie się wtedy, gdy Polacy zbudzą się z niej i zobaczą, że nie byli na żadnej zielonej wyspie, węgielki na grill się skończyły, mięso też, a sąsiedzi wcale nie chcą nam ich dać za darmo.

O wynikach wyborów decydują miliony ich uczestników, którzy podejmują decyzje, kierując się opinią "gwiazd", "autorytetów" wykreowanych przez media elektroniczne, głównie przez telewizję.

Wyjątkowość polskiej sytuacji polega na tym, że mamy najbardziej zmonopolizowany rynek mediów elektronicznych i próbuje się przy ich pomocy zdelegalizować faktycznie jedyną rzeczywistą, patrzącą władzy na ręce, opozycję.

Układ sił w mediach tworzy bezprecedensową sytuację całkowitej bezkarności obozu władzy. Polska jest zagrożona utrwaleniem monopolu władzy partii, która wydaje się konsekwentnie rozmijać z interesem politycznym wspólnoty polskiej i elementarnymi zasadami obywatelskiej wolności.

Z przyzwolenia wschodnich i zachodnich "wielkich braci" umacnia się jednolita struktura władzy wsparta przez niemal wszystkie media elektroniczne.

Jerzy Urban w rozmowie z Piotrem Najsztubem we "Wproście" doszedł do wniosku, że Polskę należałoby... zamknąć. - Wyrastamy z tego narodowego państewka, które zawsze było nieudane - wyznaje Urban.

Redaktor naczelny "NIE" cieszy się, że młodzi ludzie korzystają z procesów globalizacji, co osłabia Polskę pod znaku "dziadków radiomaryjno-pisowskich".
c
cezar

Niektóre " kobiety wyzwolone" widzą się na tych plakatach. A najsmutniejsze jest to, że uważają się za dobre żony i matki.

Dodaj ogłoszenie