Od dzisiaj zrobisz zakupy na Amazon.pl. Co oferuje platforma Jeffa Bezosa?

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Firma chwali się, że w serwisie dostępnych ponad 100 milionów produktów z ponad 30 kategorii. Marzena Bugala/ Polska Press
Klienci z Polski mogą od dziś robić zakupy na Amazon.pl, dzięki czemu mogą dokonywać zakupów od tysięcy europejskich i polskich firm. - Klientów będzie ciężko przekonać unikalną ofertą, bo w sytuacji, gdy mamy w Polsce kilkadziesiąt tysięcy sklepów internetowych, Allegro, AliExpress i inne marketplace, czyli powszechny dostępu do produktów, trudno zaproponować coś, czego nie ma już ktoś z konkurencji- komentuje ekspert.

Amazon oferuje szeroką gamę produktów pochodzących zarówno od polskich przedsiębiorstw, jak również od dużych, lubianych producentów- czytamy w komunikacie. ponadto za pośrednictwem aplikacji Amazon Shopping, klienci mogą robić zakupy z obsługą klienta w języku polskim.

Firma chwali się, że w serwisie dostępnych ponad 100 milionów produktów z ponad 30 kategorii. - Klienci mogą kupować na Amazon.pl od tysięcy europejskich i polskich firm- napisano. Do wyboru mają płatności za pomocą kart Visa, Mastercard oraz za pośrednictwem usług Przelewy24 i BLIK.

Klientów będzie ciężko przekonać

- Podzieliłbym wpływ polskiej wersji Amazona na rodzimy rynek e-commerce na dwa aspekty: klienci i sprzedawcy. Jako klienci nauczyliśmy się korzystać z serwisów typu marketplace. Dla kupujący już na Amazonie nie będzie to więc duża zmiana, może nawet niezauważalna- zwraca uwagę w przesłanym komentarzu Marcin Rutkowski, Brand Operations Manager w merce.com. - Może okazać się to dość istotna dla osób, które nigdy nie kupowały na tej platformie właśnie ze względu na brak polskiego oddziału. - dodaje.

Od dzisiaj zrobisz zakupy na Amazon.pl. Co oferuje platforma...

Jego zdaniem, klientów będzie ciężko przekonać "unikalną ofertą", bo w sytuacji, gdy mamy w Polsce kilkadziesiąt tysięcy sklepów internetowych, Allegro, AliExpress i inne marketplace, czyli powszechny dostępu do produktów, trudno zaproponować coś, "czego nie ma już ktoś z konkurencji".

- Jeff Bezos przed erą potęgi Amazona mawiał, że jego firma zawsze będzie koncentrować się na kliencie. To w e-commerce przekłada się na czas dostawy i obsługę klienta. To głównie tym może do siebie przekonać polskich klientów Amazon. Jednak poprzeczka poziomu obsługi klienta w rodzimym e-commerce zawieszona już jest bardzo wysoko- wyjaśnia.

Z kolei w przypadku sprzedawców, Rutkowski twierdzi, że będą oni podchodzić z ostrożnością do Amazona. - Z jednej strony to możliwość wejścia na nowe rynki, ale pamiętajmy o wysokości prowizji, które nie odbiegają od innych serwisów, a czasami są nawet wyższe- stwierdza i dodaje, że Amazon to na pewno ciekawa opcja dla producentów, którzy bezpośrednio będą sprzedawali swoje produkty.

Wejście Amazona z pewnością wpłynie ożywczo na rynek

- Parokrotne opóźnienie premiery serwisu na naszym rynku może jednak nie wyjść amerykańskiemu gigantowi na dobre, ponieważ w dużych marketplace’ach konkurencja odbywa się przede wszystkim na poziomie cenowym, a polski e-commerce zdążył już powoli wyrosnąć z wojen o to u kogo jest najtaniej- komentuje Artur Halik, Head of Sales Shoper.

Jak wyjaśnia, coraz więcej sprzedawców dba o budowanie swoich marek zwracając uwagę nie tyle na niskie ceny, a wszystkie aspekty doświadczenia zakupowego.

Od dzisiaj zrobisz zakupy na Amazon.pl. Co oferuje platforma...

- Wejście Amazona z pewnością wpłynie ożywczo na rynek, co z kolei przełożyć się powinno na pozytywne doświadczenia zakupowe konsumentów. Nie spodziewałbym się jednak, iż Amazon będzie głównym rozgrywającym za dwa lata, a każdy kupujący w sieci rozpocznie od razu zakupy poprzez ten serwis. Nie zapominajmy, że na naszym rodzimym rynku istnieje już marketplace, znany od wielu lat, a jednocześnie otwierają się cały czas kolejne sklepy internetowe, cieszące się wielką popularnością i lojalnością klientów, przywiązanych do marki- komentuje.

Sprzedaż obarczona wysoką prowizją

Krzysztof Bartnik z Imker zwraca uwagę, że o oficjalnym pojawieniu się Amazon w Polsce była już mowa tyle razy w ostatnich latach, że kiedy wreszcie ten moment nastąpił to w jego przypadku nie jest to "olbrzymi zachwyt", tylko "lekki uśmiech", że wreszcie można się tam oficjalnie dostać. - Dla sklepów internetowych Amazon jest świetnym kanałem sprzedaży i nie mogę doczekać się, kiedy rozpocznie się przeciąganie liny pomiędzy firmą Jeffa Bezosa a Allegro. Oby z korzyścią dla sprzedających, a nie tylko kupujących- dodaje.

Wizja docierania do milionów klientów kusi, ale trzeba pamiętać, że taka sprzedaż jest obarczona wysoką prowizją. Niezależnie od tego, i tak warto przetestować Amazon, by przekonać się, jak wygląda współpraca z tym gigantem i czy w przypadku naszej działalności przełoży się to na efekty- dodaje.

Od dzisiaj zrobisz zakupy na Amazon.pl. Co oferuje platforma...

Banki chcą naszych pieniędzy. Zapłacimy ujemne odsetki?

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Cha cha niech spada! Mamy swoje alegro i poco nam jeszcze ten za graniczny Amazon???

Dodaj ogłoszenie