Nowoczesne części do aut będą produkowane pod Wrocławiem

sz
Otwarcie nowej linii produkcyjnej w fabryce Bosch w Mirkowie pod Wrocławiem. Firma inwestuje 80 mln zł w produkcję systemów hamulcowych dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych.

Firma Bosch rozpoczyna w Polsce produkcję iBoostera 2. Jest to druga generacja innowacyjnego komponentu układów hamulcowych, który stosowany jest głównie w pojazdach hybrydowych i elektrycznych. Wysokość inwestycji związanej z uruchomieniem nowej linii produkcyjnej w fabryce w Mirkowie pod Wrocławiem to 80 mln zł.

iBooster firmy Bosch to system wspierający układ hamulcowy pojazdu, który umożliwia skrócenie drogi hamowania, co bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy. iBooster jest rozwiązaniem niewymagającym użycia wspomagania próżni, która w pojazdach konwencjonalnych wytwarzana jest bezpośrednio przez silnik spalinowy lub pompę próżniową, w przypadku silnika diesla. Z tego względu system ten stosowany jest przede wszystkim w samochodach hybrydowych oraz elektrycznych.

- Jesteśmy dumni z tego, że fabryka w Mirkowie została wybrana jako miejsce produkcji iBoostera drugiej generacji. Ta decyzja pokazuje, że koncern Bosch docenia doświadczenie i wyniki polskiego zespołu oraz wysoką jakość naszej pracy – mówi Piotr Pyzio, dyrektor fabryki w Mirkowie i członek zarządu firmy w Polsce.

Nie przegap!

Nowa linia produkcyjna w fabryce Bosch w Mirkowie to ponad 100 metrów procesu produkcyjnego, na który składają się 44 zautomatyzowane stacje montażowe. Stacje wyposażono w zaawansowane systemy montażu, kontroli, detekcji wizyjnej i dozowania. Linia wyposażona jest w siedem nowoczesnych robotów. Nad prawidłowym przebiegiem procesu produkcyjnego czuwają też tysiące czujników, które pomagają usprawniać i optymalizować proces.

- Dostarczamy do samochodów ważną część systemu hamowania, od której zależy bezpieczeństwo użytkowników pojazdów i pozostałych uczestników ruchu. Najwyższa jakość jest w tym przypadku priorytetem. Dlatego naszą nową linię produkcyjną wyposażyliśmy w nowoczesne rozwiązania wykorzystujące technologie Przemysłu 4.0, które pomagają efektywnie nadzorować proces produkcji – wyjaśnia Mateusz Borgul, kierownik projektu uruchomienia linii iBoostera 2 w fabryce Bosch w Mirkowie.

Projekt uruchomienia produkcji iBoostera 2 trwał ponad dwa lat. Sama budowa linii montażowej zajęła 11 miesięcy - zaangażowane było w nią ponad 50 osób. Inwestycja objęła także rozwój kompetencji pracowników fabryki. Grupa inżynierów z podwrocławskiego zakładu przeszła trwający osiem miesięcy cykl szkoleń w Polsce i w Niemczech, obejmujący zagadnienia związane zarówno z produktem jak i procesem montażowym iBoostera drugiej generacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Nowoczesne części do aut będą produkowane pod Wrocławiem - Gazeta Wrocławska

Wróć na i.pl Portal i.pl