„Atleta w każdym calu” - tak celnie nowego touringa serii 3 opisuje sam producent. Ma on płaską sylwetkę z jednocześnie szerokimi barkami, jest mocny i szybki, a przy tym elegancki i sportowy.
Nowa „trójka” łączy w sobie cechy limuzyny, auta sportowego i praktycznego kombi na dalekie trasy.
Wewnątrz nowego BMW 3 możemy poczuć się jak w przestronnej serii 5, czy nawet X3 lub X5. Pośrodku deski rozdzielczej umieszczono duży, dotykowy ekran multimedialny, w tunelu centralnym lewarek od automatycznej skrzyni biegów oraz m.in. przełączniki trybów jazdy (np. comfort lub sport).
W "trójce", podobnie jak w innych najnowszych modelach BMW, próżno szukać klasycznych zegarów - za kierownicą znajduje się jedynie duży ekran na którym oprócz prędkościomierza czy obrotomierza możemy mieć wyświetloną mapę z nawigacją GPS.
W ofercie są aktualnie tylko mocniejsze silniki – podstawowy model to 320d o mocy 190 KM, a mocniejszy ma 265 KM (330d xDrive). Najmocniejszą wersją benzynową jest 340i z 374-konnym, sześciocylindrowym, trzylitrowym silnikiem (od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy).
Już dwulitrowy diesel o mocy 190 KM z automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła daje mnóstwo satysfakcji i radości z jazdy - jest bardzo żwawy (7,5 sekundy do „setki”), a do tego rewelacyjnie trzyma się drogi.
Samochód został wyposażony w wiele systemów, dzięki którym zarówno jazda po mieście (kamery, czujniki parkowania, asystent pasa ruchu), jak i dalekie podróże (bardzo wygodne, regulowane fotele; tempomat, czujniki zmierzchu, deszczu czy ostrzegania przed przeszkodami na drodze i doskonałe wyciszenie) są przyjemne i bezpieczne.
Jedną z ważniejszych zalet nowej „trójki” jest 500-litrowy bagażnik (po złożeniu kanapy uzyskamy przestrzeń o pojemności 1510 litrów) i pionierskie rozwiązanie, dzięki któremu przewożone bagaże nie przesuwają się. Inżynierowie BMW umieścili w bagażniku cztery gumowe szyny, które po zamknięciu klapy... unoszą się delikatnie do góry tworząc tym samym powierzchnię, po której nie przesunie się np. walizka. Podobnie jak w starszych touringach, tylna szyba otwiera się niezależnie od klapy bagażnika.
Ceny BMW serii 3 Touring zaczynają się od 171 200 zł (320d, manualna skrzynia), za wersję z napędem na cztery koła xDrive i automatyczną skrzynią trzeba dopłacić 16 800 zł.
Wiosną br. zaprezentowano nową limuzynę z serii 3.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?