Nowa sieć sklepów w Polsce w randze Biedronki i Lidla. Gigant handlowy tworzy własną markę. Z marszu wyprzedzi Żabkę i Dino?

Redakcja Strefy Biznesu
Redakcja Strefy Biznesu
Mówi się o nowym gigancie, który od razu stanie się tak popularny, jak Biedronka czy Lidl.
Mówi się o nowym gigancie, który od razu stanie się tak popularny, jak Biedronka czy Lidl. 123rf.com/defotoberg
Nowa sieć sklepów powstanie w Polsce z ręki giganta handlowego. Wielkością nowe sklepy będą ustępować tylko Biedronce i Lidlowi, a czy z marszu wyprzedzą Dino i Żabkę? Eurocash tworzy nową markę. Czy znasz sklepy już należące do tej grupy?

Spis treści

Nowa sieć sklepów w Polsce. Będzie gigantem na miarę Biedronki?

Jak donosi portal wiadomościhandlowe.pl Grupa Eurocash planuje uruchomienie w Polsce nowej sieci sklepów pod nazwą Moje Sklepy. Grupa już teraz chwali się, że będzie to największa sieć handlowa w kraju, a nową markę można już teraz nazwać trzecią największą siecią sklepów w Polsce. Skąd taka pewność?

Już teraz placówki połączone w sieć Moje Sklepy notują przychody ze sprzedaży za 2022 rok na poziomie 20 mld zł. To osadza tę sieć na podium najlepiej zarabiających w Polsce marek, tuż za Biedronką i Lidlem.

Nową markę Moje Sklepy możemy bez żadnych obaw określić trzecią największą siecią detaliczną w Polsce. Może nie widać tego na pierwszy rzut oka, nie jest to intuicyjne, ale taka jest prawda — mówi Pedro Martinho w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl.

Moje Sklepy to część większej całości. Jakie sklepy należą do grupy Eurocash?

Ważną częścią budowania nowej marki przez Eurocash jest integrowanie wszystkich sklepów partnerskich. Już kilka miesięcy temu grupa stworzyła aplikację mobilną Moje Sklepy, która jest wspólna dla wszystkich sklepów partnerskich, a więc przede wszystkim: Abs, Groszek i Euro Sklep. Dotychczas połączono 4600 sklepów, a około 3000 placówek partnerskich korzysta już z aplikacji.

To pokazuje, że wykonaliśmy już olbrzymią pracę, z której możemy być dumni. Udaje się rozwiązywać problemy, które narosły wcześniej. Moje Sklepy to już nie jest tylko teoria czy marzenie, lecz realny twór - dodaje Pedro Martinho.

Docelowo Eurocah chce zintegrować 7000 sklepów w 12 miesięcy, a zarząd firmy mówi nawet o 12 000 sklepów. Istniejące już placówki sklepów Abs czy Groszek mają być uzupełniane o branding związany z marką Moje Sklepy. Nie ma jednak planów na rezygnację z dotychczasowego logo, ponieważ nowa marka ma wzmocnić, nie zastąpić dotychczasowe.

Zdajemy sobie sprawę z tego, że nie tylko banner sklepu ma wartość - klienci i partnerzy są do niego przyzwyczajeni – ale też sklepy mają nazwy własne, podkreślające ich lokalność. W tych nazwach pojawia się np. imię właściciela - mówi członek zarządu Eurocash.

Sieć chce w tej sposób stworzyć markę parasolową, która łączyć będzie nową wizję marketingu ze znanymi wśród konsumentów markami. Jednocześnie Eurocash ma świadomość, jak wiele jeszcze jest do przepracowania. Póki co sklepy partnerskie nie są jeszcze tak popularne, jak Dino czy Żabki, a jeszcze dalej im do Biedronki i Lidla.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Nowa sieć sklepów w Polsce w randze Biedronki i Lidla. Gigant handlowy tworzy własną markę. Z marszu wyprzedzi Żabkę i Dino? - Strefa Biznesu

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
AS
Ktoś chyba niedouczył się. Nie ABS tylko ABC.
J
Jan Zagozda
Ciężko będzie im się przebić , bo rynek już jest nasycony wielkopowierzchniowymi sklepami i raczej ludzie odchodzą od takich dużych sklepów , nie chcą w nich kupować . Raczej u nas się przyjmują sklepy z żywnością takie do 50 x 100 metrów kwadratowych , większe bankrutują .
Wróć na i.pl Portal i.pl