Nowa oferta na stacjach. PKN Orlen wspiera polskich producentów

AIP
Adam Wojnar/ Polska Press
Aż 87 proc. Polaków zachęca do zakupu informacja o krajowym pochodzeniu produktów – wynika z badania przeprowadzonego przez instytut Kantar. Na potrzeby klientów postanowił odpowiedzieć PKN ORLEN. W ramach programu „Pij polskie soki” koncern rozszerza sprzedaż soków owocowych od producentów z Polski na całą sieć stacji paliw w kraju

Aż 80 proc. biorących udział w badaniu Kantar uważa polskie produkty za lepsze i bardziej ekologiczne. Na decyzje konsumenckie duży wpływ ma także skala produkcji. Ponad 70 proc. Polaków świadomie wybiera towary wyprodukowane w małej, rodzinnej firmie, wspierającej lokalny rozwój. Według 75 proc. respondentów aktywną rolę we wsparciu drobnej przedsiębiorczości w Polsce powinny odgrywać duże, narodowe koncerny.

Działania PKN ORLEN, to nie tylko wyjście naprzeciw potrzebom klientów, ale także ogromne wsparcie dla polskich sadowników. W wyniku podjętych działań zakup soków owocowych przez PKN ORLEN od polskich producentów zwiększy się o 150 proc. W ramach programu pilotażowego, polskie soki były dostępne na 200 stacjach PKN ORLEN. Rozpoczęty oficjalnie program „Pij polskie soki” zakłada znaczące zwiększenie ich dostępności. Do końca sierpnia br. ten asortyment pojawi się w całej sieci Koncernu w Polsce. W ramach programu do dyspozycji klientów dostępne będą soki polskich firm, takich jak Bracia Sadownicy, Maspex, Owocowe Smaki (marka Agrestada), Sad Sandomierski oraz Sok z gór.

– Widzimy olbrzymi potencjał do rozwoju sprzedaży detalicznej w kierunku produktów pochodzących od polskich wytwórców. Dlatego nieustannie poszukujemy możliwości poszerzenia oferty w tym zakresie. W kontekście trudnej obecnie sytuacji polskich sadowników, zwiększenie dostępności i sprzedaży soków z polskich owoców jest dla nas oczywistym wyborem i przejawem nowoczesnego patriotyzmu gospodarczego. Zainicjowane właśnie działania są korzystne biznesowo, ale również wyznaczają najlepsze, warte naśladowania trendy społeczne – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

–Uważnie obserwujemy trendy w zakresie sprzedaży detalicznej. Zdajemy sobie sprawę, że mamy do czynienia z coraz bardziej świadomym konsumentem, oczekującym nie tylko kompleksowej usługi, ale też ściśle określonego pochodzenia kupowanych towarów. My skutecznie odpowiadamy na to zapotrzebowanie i obecnie już ponad 50 proc. produktów na stacjach ORLENu wytworzonych zostało na krajowym rynku – podkreśliła natomiast Patrycja Klarecka, Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Sprzedaży Detalicznej.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie