Nowa jezdnia betonowej autostrady A1 otwarta! GDDKiA udostępniło kierowcom 6 km po śląskiej stronie i 2 km po łódzkiej

Anna Dziedzic
Anna Dziedzic
Oto najnowsze zdjęcia z budowy autostrady A1 na odcinkach D i E. Pierwszy to odcinek w województwie łódzkim, budowany tuż przy granicy z woj. śląskim, a drugi, odcinek E. To licząca 17 km trasa od węzła Częstochowa Północ do granicy z województwem łódzkim. Na obu odcinkach, jak widać, na jednej jezdni leży już betonowa nawierzchnia.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Oto najnowsze zdjęcia z budowy autostrady A1 na odcinkach D i E. Pierwszy to odcinek w województwie łódzkim, budowany tuż przy granicy z woj. śląskim, a drugi, odcinek E. To licząca 17 km trasa od węzła Częstochowa Północ do granicy z województwem łódzkim. Na obu odcinkach, jak widać, na jednej jezdni leży już betonowa nawierzchnia.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE GDDKiA
W czwartek, 22 października kierowcy po raz pierwszy pojechali nową, betonową jezdnią budowanej autostrady A1, między Częstochową i granicą z województwem łódzkim. Najpierw wykonawca udostępnił jeden pas w kierunku granicy z Czechami, potem w ciągu dwóch dni dwa pozostałe pasy na sześciokilometrowym odcinku. Po stronie województwa łódzkiego w tym samym czasie zostaną udostępnione kolejne dwa kilometry betonówki.

Betonowa nawierzchnia już jest na A1

Nowa jezdnia autostrady A1, budowanej od węzła Częstochowa Północ do granicy z województwem łódzkim jest już gotowa. Nie od razu jednak po całym 17-kilometrowym odcinku pojadą samochody. Na początek kierowcy dostali do dyspozycji szeroką, betonową trasę 22 października.

ZOBACZCIE ZDJĘCIA

W czwartek bowiem, kierowcom zostało udostępnionych sześć kilometrów nowej jezdni A1 w województwie śląskim. Na początku to jeden pas w stronę granicy z Czechami, a potem w ciągu kolejnych dwóch dni, dwa w kierunku Łodzi. W sumie cały, będący w budowie odcinek A1 między węzłem Częstochowa Północ, a granicą z województwem łódzkim liczy 17 km.

Odcinek autostrady A1, będący obwodnicą Częstochowy, jest wciąż w budowie. Brakuje tu MOP-ów, części jezdni i wiaduktu. Tak A1 na tym odcinku wyglądała we wrześniu.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Częstochowa: kto wybuduje wiadukt i MOP-y na A1? Autostradow...

- Na razie będzie tam organizacja ruchu 2+1, czyli dwa pasy w jednym kierunku plus jeden w przeciwnym – mówi Marek Prusak, rzecznik GDDKiA w Katowicach.

Do końca roku po dwa pasy na A1

Docelowo jednak, do końca roku organizacja ruchu ma się zmienić na 2+2, czyli dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Tak przynajmniej obiecywał kilkukrotnie Tomasz Żuchowski, pełniący obowiązki dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Oto najnowsze zdjęcia z budowy autostrady A1 na odcinkach D i E. Pierwszy to odcinek w województwie łódzkim, budowany tuż przy granicy z woj. śląskim, a drugi, odcinek E. To licząca 17 km trasa od węzła Częstochowa Północ do granicy z województwem łódzkim. Na obu odcinkach, jak widać, na jednej jezdni leży już betonowa nawierzchnia.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Nowa jezdnia betonowej autostrady A1 otwarta! GDDKiA udostęp...

Wielokrotnie też podtrzymywał swoją obietnicę, że do końca roku kierowcy, mimo trwającej budowy A1 między Częstochową i Tuszynem, będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu od granicy aż do węzła Rusocin, pod Gdańskiem.

- Wspólna determinacja, zaangażowanie i odpowiedzialne decyzje - to wszystko pozwala nam realizować tę inwestycję niezwykle sprawnie - powiedział w czwartek, podczas konferencji prasowej Tomasz Żuchowski, p.o dyrektora GDDKiA. - Dziękuję wszystkim pracującym na pięciu odcinkach tej trasy, ale również wszystkim zaangażowanym w budowę innych dróg, szczególnie w tak wyjątkowym czasie. Pamiętajmy, że realizowane obecnie odcinki A1 to jeszcze plac budowy i obowiązuje tu czasowa organizacja ruchu. Apeluję do kierowców o zachowanie ostrożności, zdjęcie nogi z gazu i odpowiedzialne zachowanie na tej i innych drogach w kraju. Zadbajmy o bezpieczeństwo własne, ale również osób pracujących na budowie - podkreślał szef GDDKiA.

Metalowe bariery rozdzielą kierunki na A1

Wykonawca śląskiego odcinka A1 (Polaqua) skupił się na dostosowaniu betonowej jezdni i wyposażeniu jej we wszelkie elementy bezpieczeństwa. Powstały więc bariery ochronne, metalowe bariery rozdzielające kierunki ruchu, oznakowanie.
Nie tylko na terenie naszego województwa wykonawcy oddają kierowcom do dyspozycji wybudowane ostatnio betonowe jezdnie. Także łódzki oddział GDDKiA zapowiedział na czwartek oddanie dwóch kilometrów nowej jezdni (dwa pasy w kierunku Łodzi i jeden na południe). Tu wykonawcą jest Intercor.

Koniec starej gierkówki jest bliski

Jak zapowiadają przedstawiciele GDDKiA, to początek akcji przekierowywania ruchu ze starej gierkówki na nową, wybudowaną ostatnio jezdnię betonowej autostrady A1.

Gdy ruch zostanie przekierowany, wykonawcy będą się mogli skupić na rozebraniu pozostałej części gierkówki (DK1) i rozpoczęciu budowy drugiej jezdni autostrady A1. Wtedy będzie już można mówić o definitywnym końcu starej gierkówki na tym terenie.

Budowa S1, tzw. obejścia Węgierskiej Górki we wrześniu 2020 r. To jeden z najdroższych odcinków dróg ekspresowych, budowanych w Polsce.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Budowa S1 w Węgierskiej Górce to jeden z najdroższych odcink...

Ten odcinek A1 ma być gotowy w połowie 2022 roku. W 2022 roku gotowe mają być również pozostałe 81 km A1 od granicy z województwem łódzkim do Tuszyna.

Łódzki odział GDDKiA także chwali się postępami na budowie A1. 19 października rozpoczęto tam układanie betonu na odcinku „B” autostrady A1 Piotrków Trybunalski - Kamieńsk. To najdłuższy z budowanych odcinków autostrady A1 w woj. łódzkim. Liczy aż 25 kilometrów. Prace na nim są najmniej zaawansowane, ponieważ umowa na jego realizację podpisana była aż 9 miesięcy później niż na pierwszy z odcinków. Prace ruszyły na granicy z odcinkiem „A” czyli od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego budowanym przez Budimex.

Kierowcy mają już do dyspozycji nową jedną jezdnię na:

  • ok. 14 km odcinka od Tuszyna do węzła Piotrków Trybunalski Południe, gdzie łączna długość to ok. 15,8 km
  • ok. 7,5 km odcinka Kamieńsk - Radomsko, gdzie łączna długość to ok. 16,8 km, z początkiem listopada przełożenie ruchu na kolejne ok. 9 km
  • ok. 7 km, niemal całość odcinka Radomsko - granica woj. łódzkiego i śląskiego
  • ok. 6 km odcinka granica woj. łódzkiego i śląskiego do węzła Częstochowa Północ, w listopadzie kierowcy pojadą nową jezdnią na całej długości blisko 17- kilometrowego odcinka

Betonowa nawierzchnia nowej jezdni leży już niemal na całej łącznej długości tych odcinków. To ponad 56 km. Łączna długość wszystkich pięciu budowanych odcinków przyszłej A1 to 81 km. Na najdłuższym z nich, między Piotrkowem Trybunalskim a Kamieńskiem, ruszyły prace związane z układaniem betonowej nawierzchni. Ten odcinek ma ponad 24 kilometry długości.

Musisz to wiedzieć

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Nowa jezdnia betonowej autostrady A1 otwarta! GDDKiA udostępniło kierowcom 6 km po śląskiej stronie i 2 km po łódzkiej - Dziennik Zachodni

Wróć na i.pl Portal i.pl