Nowa część drogi S5 Wrocław-Poznań otwarta [ZDJĘCIA]

MAL
Łukasz Woźniak/Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad [GDDKiA]
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddała w poniedziałek do użytku 20- kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5 Wrocław-Poznań. Pojedziemy nim z okolic Żmigrodu do Korzeńska, czyli miejsca gdzie zaczyna się istniejący już odcinek drogi. Kolejny fragment - ze Żmigrodu do Wrocławia zostanie otwarty do końca tego roku.

Docelowo w Polsce droga ekspresowa S5 będzie miała długość około 360 km i połączy AOW na węźle Wrocław Północ z autostradą A1 na węźle Nowe Marzy w okolicy Grudziądza. Umożliwi kierowcom szybki dojazd do autostrady A4 i drogi S8.
Na terenie województwa dolnośląskiego to blisko 50 kilometrów nowej trasy zaczynającej się na węźle autostradowej obwodnicy Wrocławia - Wrocław Północ a kończącej za Żmigrodem, na granicy z województwem wielkopolskim.

Budowa dolnośląskiego odcinka podzielona jest na trzy etapy:

  • węzeł Korzeńsko (bez węzła) – węzeł Krościna (bez węzła) – ok. 15 km - Wykonawca – Konsorcjum firm BUDIMEX S.A., STRABAG Sp. z o.o
  • węzeł Krościna – węzeł Trzebnica (bez węzła) – ok. 14 km. Wykonawca – DRAGADOS S.A.,
  • węzeł Trzebnica – węzeł Widawa (bez węzła) – ok. 19 km - Wykonawca –ASTALDI S.p.A,

Pierwszy z nich, 15-kilometrowy fragment przy granicy województw został właśnie ukończony. Do użytku oddano także fragment drogi wybudowanej w ramach drugiego etapu. Prace udało się zakończyć 6 tygodni przed terminem.
Po otwarciu nowej trasy z węzła Wrocław Północ (Rondo Obrońców Grodna przy ul. Żmigrodzkiej) powinniśmy do granicy województwa dojechać w 25 minut. Wszystkie etapy zostaną ukończone do końca roku.

S5 Korzeńsko - Wrocław
S5 Korzeńsko - Wrocław mib.gov.pl

W ramach inwestycji powstanie 7 węzłów drogowych (Żmigródek, Żmigród, Krościna, Prusice, Trzebnica, Kryniczno, Widawa), 46 mostów, 4 Miejsca Obsługi Podróżnych Morzęcino (MOP): Morzęcino Zachód II i Wschód III, Wisznia Mała Zachód III i Wschód II oraz Obwód Utrzymania Drogowego przy w. Krościna.

Budowa S5 od Korzeńska do Wrocławia pochłonęła ponad 1,86 mld zł, natomiast wartość dofinansowania ze środków Unii Europejskiej to ponad 911 mln zł.

W przyszłym roku zostanie ukończona także większa część S5 w woj. Wielkopolskim. Jednak droga szybkiego ruchu do Poznania zostanie w całości otwarta dopiero w połowie 2019 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Nowa część drogi S5 Wrocław-Poznań otwarta [ZDJĘCIA] - Gazeta Wrocławska

Komentarze 76

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rysiek
Na kanale Planete leca rozne programy historycze w tym te o budowie autostrad w Niemczech w latach 30. Pomijajac watek propagandy i bezrobocia, zalozenia owczesnych inzynierow wyprzedzaly biezace potrzeby o 30 lat. A "nasza" Berlinka niestety niedomaga. Wciaz idzie oryginalna sciezka z roku 1935, wciaz ledwie 2 pasy i brak awaryjnego pasa. Od Olszyny stan pierwotny. A to wlasnie nad A4 nalezy sie skupic bo ona prowadzi potezny tranzyt.
k
kik
Żenada , co ten nierzetelny redaktor pisze. Nie potrafi sprawdzić terminów ??? terminy są jasne 10 i 12 grudnia !!!. Za co Ci płacą ??? chyba że robisz to celowo /!
G
Grzegorz
Rogatki to trzeba postawić przed wjazdem do Wrocławia, żeby DTR i inne wsiurki typu DGR czy PRA nie zapychali miasta. Powinniście płacić za wjazd albo zostawiać auta przed wjazdem do miasta i do komunikacji miejskiej.
M
Miras
Hahahaha no chyba spadłeś z kota :D
C
CLPodszkodowania
Twoja nieruchomość jest objęta planowaną inwestycją? Nie zwlekaj, nie czekaj aż Twoja nieruchomość zamieni się w plac budowy, nie czekaj na zaniżone odszkodowanie z urzędu, które poza tym że obejmuje tylko część przysługujących właścicielom roszczeń to regularnie jest zaniżane nawet KILKUNASTOKROTNIE! Każdy dzień zwłoki oznacza tylko i wyłącznie wymierne szkody po Twojej stronie, a podmioty zobowiązane do wypłaty odszkodowania tylko na to liczą, abyś CZEKAŁ, ponieważ mają świadomość, że każde kilkadziesiąt, kilkaset tysięcy złotych w każdym pojedynczym przypadku zaniżonego odszkodowania oznacza MILIONOWE ZYSKI TYCH PODMIOTÓW - kosztem prywatnych właścicieli. Zadzwoń i skorzystaj z bezpłatnej konsultacji prawnej: 605-260-148
W
Wlouv
Że z czegoś co powinno być normalnością już 10 lat temu... Dla uzmysłowienia problemu... Z Wrocławia do Kłodzka powinno się jechać max 30 minut... Po to by ludzie z Wrocławia w wygodny sposób wyskoczą na narty, w góry, do uzdrowisk... Po to by regenerować siły a nie stać w długim korku i bojąc się wypadków... Mowa o 8
t
tubylec
Za formę zatrudnienia czterobrygadowego zapłaciłbyś jak za zboże.
B
Breslauer49
Nie ma nic za darmo. Za darmo to mają tylko klechy.
Owszem wpłacamy ale 5 razy więcej dostajemy.
a
ale zauważ,
kiedy były przetargi, plany i kiedy poszły środki.
Obecnie nowe inwestycje są wstrzymane w bardzo wielu miejscach. I dzięki temu można chwalić się małą dziurą budżetową...
F
Fumando
Południowa obwodnica Ostródy jest oznaczona jako S5. Dlaczego nie sprawdzacie informacji tylko klikacie głupio w te kciuki ?
S
SK
Najlepsze jest to, że Polska również wpłaca do kasy UE coraz więcej pieniędzy, a lemingi wciąż myślą że jak jest napisane, że 900M ze środków unijnych to tyle dostaliśmy netto.
s
szofer
Przez 1.5r roku w końcówce rządów złodziei nic się nie działo na tej budowie,Zabrakło kasy ,bo rozkradli. Przyszedł PIS i ruszyło z kopyta. Taka prawda.
B
Breslauer49
Widząc DTR we Wrocławiu trzeba uważać, zeby nagle nie skręcił w lewo bez kierunkowskazu.
B
Breslauer49
Gdyby nie finanse Unii Europejskiej - zamiast tych pięknych dróg - przybyłoby nam co najwyżej
trochę nowych kościołów.
m
mbl
taka prawda-trzymasz go tylko dla siebie.
Wróć na i.pl Portal i.pl