5/18

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https://www.facebook.com/metroglebokie/photos/a.248250689191341/248250705858006/&show_text=true&width=552&height=697&appId" width="552" height="697" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allow="encrypted-media"></iframe>
W 1953 r. podjęto decyzję o wstrzymaniu budowy. Ledwie zaczęte szyby i tunele zalano wodą, a mediom zabroniono wspominać o metrze. Władze pozwoliły jednak kontynuować prace na testowym odcinku na Targówku, ponieważ liczono, że do inwestycji uda się wrócić. Ostatecznie wszelkie roboty stanęły w 1957 r. Dziś po głębokim metrze pozostał tylko wspomniany, częściowo zalany tunel na Targówku, wykorzystywany sporadycznie do przechowywania wina. Na zdjęciu niezrealizowany projekt stacji Plac Teatralny.

6/18

Abandoned Track 61 beneath the Waldorf Astoria hotel in NYC. from r/pics


Gdy w 1931 r. wybudowano w Nowym Jorku luksusowy hotel Waldorf Astoria, jego właściciele wpadli na ciekawy pomysł. Postanowili oni wykorzystać znajdujący się pod hotelem podziemny tor kolejowy nr 61, by stworzyć stację dla ważnych gości, którzy chcieliby przybyć do hotelu niezauważeni. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę – przez lata z prywatnego peronu korzystało m.in. kilku generałów oraz prezydent USA Franklin Delano Roosevelt.

Track 61 – Nowy Jork, Stany Zjednoczone

7/18

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https://www.facebook.com/photo/?fbid=540536922760819&set=a.105395712941611&show_text=true&width=552&height=561&appId" width="552" height="561" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allow="encrypted-media"></iframe>
Prezydent Roosevelt używał peronu, żeby ukryć przed opinią publiczną fakt, że choruje na polio i ma trudności z poruszaniem się. Legenda głosi, że widoczny na zdjęciu wagon to właśnie prywatny wagon prezydenta, stojący na torze 61 od 1945 r. W rzeczywistości jest to jednak znacznie późniejszy wagon, który nie ma z Rooseveltem nic wspólnego i jest jedynie przechowywany na rzadko używanym torze.

8/18
Londyńska sieć metra boryka się czasem z problemem, którego...
fot. Wikimedia Commons/Chris Roberts/CC BY-SA 4.0

Stacja Aldwych – Londyn, Wielka Brytania

Londyńska sieć metra boryka się czasem z problemem, którego w Polsce raczej długo jeszcze nie doświadczymy – problemem zbyt dużej liczby gęsto rozmieszczonych stacji. Przykładem jest wybudowana w 1907 r. stacja Aldwych, z której od samego początku korzystało bardzo mało pasażerów. Obiekt zamknięto w końcu w 1994 r., gdy okazało się, że koszt wymiany przestarzałych wind na stacji znacznie przekraczałby zyski z biletów.



Licencja

Pozostało jeszcze 10 zdjęć.

Polecamy

Na ten mecz Iga Świątek czekała od miesięcy. To nie jedyny taki przypadek

Na ten mecz Iga Świątek czekała od miesięcy. To nie jedyny taki przypadek

Unijne szczyty odbędą się w Polsce? Ważna zapowiedź prezydenta

Unijne szczyty odbędą się w Polsce? Ważna zapowiedź prezydenta

Lukas Podolski: Boję się tego, co może czekać Górnika Zabrze w przyszłym sezonie

Lukas Podolski: Boję się tego, co może czekać Górnika Zabrze w przyszłym sezonie

Zobacz również

Wypadek na A4. Zderzyły się trzy samochody. Jezdnia zablokowana

Wypadek na A4. Zderzyły się trzy samochody. Jezdnia zablokowana

Lukas Podolski: Boję się tego, co może czekać Górnika Zabrze w przyszłym sezonie

Lukas Podolski: Boję się tego, co może czekać Górnika Zabrze w przyszłym sezonie