Niemiecki dostawca gazu podnosi ceny, polski odbiorca traci. Drastyczna podwyżka cen gazu demoluje budżety mieszkańców

mk
Andrzej Muszynski
Prywatny dostawca gazu podwyższył cenę tego paliwa. Rachunki mieszkańców gminy Czernica (dolnośląskie) wzrosły o ponad 200 procent. Zszokowani mieszkańcy masowo składają wnioski o zmianę operatora, a gmina nazywa podwyżkę skandaliczną.

Podwyżka cen gazu zbulwersowała mieszkańców gminy Czernica. Przedsiębiorstwo G.En.Gaz uzyskało we wrześniu zgodę Urzędu Regulacji Energetyki na podwyżkę ceny gazu z 8 do 22 groszy za 1 kWh. Podwyżka o blisko 170 procent to nie wszystko. Wraz ze wzrostem ceny paliwa, wzrosła opłata zmienna. Jeden z mieszkańców gminy na przykładzie własnego rachunku z września, sprzed podwyżki, obliczył ile więcej faktycznie zapłaci po wzroście cen.

- Po przeliczeniu wszystkich składowych za fakturę 89,40 zł za wrzesień 2021 musiałbym zapłacić 206,36 zł. Daje to 231 procent za całą fakturę - wyliczył mężczyzna. Podwyżka weszła w życie od października.

Zszokowani mieszkańcy zaczęli organizować się w internecie. Wielu z nich złożyło wniosek o zmianę operatora. Przekazują sobie informacje, jak wypowiedzieć umowę firmie G.En.Gaz, jakie dokumenty należy wypełnić, przechodząc do PGNiG, który oferuje znacznie niższe ceny.

Urząd gminy: skandaliczna i bulwersująca podwyżka

- Taka podwyżka jest skandaliczna i bulwersująca i spotkała się z naszą stanowczą krytyką - mówi sekretarz Gminy Czernica Marcin Golański. - Nie zostawimy naszych mieszkańców samych w tej sytuacji. Działamy i lobbujemy. 5 października wysłaliśmy pisma w tej sprawie do Urzędu Regulacji Energetyki oraz G.En.Gazu, w których wyrażamy także sprzeciw wobec blokowania innych operatorów - przekonuje Golański, dodaje jednak, że gmina ma świadomość, na co pozwala jej prawo. Podobne pisma, podpisane przez przewodniczącego rady gminy oraz szefów klubów radnych, wysłała rada gminy.

We wspomnianych pismach urzędnicy i radni zwracają także uwagę, że tak znacząca podwyżka “zdemoluje” domowe budżety mieszkańców gminy, w której dominuje zabudowa jednorodzinna. Przypominają wysiłki i wydatki gminy na program likwidacji kopciuchów. Przekonują, że podwyżka także dla G.En.Gazu będzie miała negatywne skutki, ponieważ zniechęci mieszkańców do wymiany kopciuchów na kotły gazowe.

Gaz w gminie Czernica dostarcza niemiecka firma G.En.Gaz mająca polską siedzibę w gminie Tarnowo Podgórne. Także tam oraz w jeszcze kilku gminach zostały wprowadzone podwyżki, co również spotyka się w ogromnym oburzeniem mieszkańców.

G.En.Gaz nie odpowiedział na nasze pytania dotyczące podwyżki. We wniosku z sierpnia do Urzędu Regulacji Energetyki uzasadniał konieczność jej wprowadzenia wzrostem cen zakupu gazu ziemnego. W Polsce PGNiG dopłaca do ceny gazu dostarczanego odbiorcom prywatnym. Jednak sprzedając paliwo firmom, które następnie je dystrybuują, nie może zastosować obniżki.

Tymczasem i PGNiG zapowiedziało wzrost ceny gazu od przyszłego roku. W mijającym roku było już kilka podwyżek. To efekt rosnących cen gazu na giełdach światowych, które w końcówce roku poszybowały do niespotykanych wcześniej poziomów.

Ostatnio wrocławski kierowca nie ma lekkiego życia. W mieście powstają dwie nowe trasy tramwajowe (Trasa Autobusowo Tramwajowa na Nowy Dwór oraz Tramwaj na Popowice) a do tego MPK zdecydowało się na wymiany i przebudowy wyeksploatowanych do granic możliwości torowisk i rozjazdów tramwajowych. Sprawne przemieszczanie się samochodem stało się nie lada sztuką.Do torowej rewolucji włodarze zostali zmuszeni seriami licznych wykolejeń. O perypetiach wrocławskiej komunikacji miejskiej głośno było już w całym kraju a bukmacherzy przyjmowali zakłady na ilość wykolejeń miejskiego taboru.Aktualnie naliczyliśmy w mieście około 15 miejsc gdzie ze względu na prace zmieniono organizację ruchu. Jeżeli przemieszczasz się samochodem i nie chcesz być zaskoczony kolejnymi objazdami zapraszamy do naszej galerii.

Remonty i budowy na wrocławskich ulicach. Dla kierowców to k...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Niemiecki dostawca gazu podnosi ceny, polski odbiorca traci. Drastyczna podwyżka cen gazu demoluje budżety mieszkańców - Gazeta Wrocławska

Komentarze 87

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
10 października, 7:37, Gość:

Pisiury wolą Putina. Polaków truć, nabijać kasę Ruskim. Brawo. Według danych Ministerstwa Aktywów Państwowych w 2021 roku do naszego kraju sprowadzono ponad 6,2 mln ton węgla energetycznego z Rosji.

10 października, 10:58, Gość:

Ostatnia decyzja trybunału była w dzień urodzin putina. Przypadek?

10 października, 22:20, Gość:

Jaki tam przypadek. Już chyba nikt nie ma wątpliwości, że PiS chce do rosji. Przecież to komuna.

11 października, 23:24, Gość:

Po jakich używkach tak wnosicie Towarzyszu?

Po towarzyszu Piotrowiczu! Dzielnie walczył z antykomunistami jako prokurator. Nawet medal dostal. Jak przystało na pisiura bardzo jest z tego medalu dumny do dziś.

G
Gość
10 października, 7:37, Gość:

Pisiury wolą Putina. Polaków truć, nabijać kasę Ruskim. Brawo. Według danych Ministerstwa Aktywów Państwowych w 2021 roku do naszego kraju sprowadzono ponad 6,2 mln ton węgla energetycznego z Rosji.

10 października, 10:58, Gość:

Ostatnia decyzja trybunału była w dzień urodzin putina. Przypadek?

10 października, 22:20, Gość:

Jaki tam przypadek. Już chyba nikt nie ma wątpliwości, że PiS chce do rosji. Przecież to komuna.

Po jakich używkach tak wnosicie Towarzyszu?

G
Gość
Efekt Tuska
G
Gość
Chcieli Niemców to mają poco im PGNIG jak trwoga to do Polski
G
Gość
10 października, 7:37, Gość:

Pisiury wolą Putina. Polaków truć, nabijać kasę Ruskim. Brawo. Według danych Ministerstwa Aktywów Państwowych w 2021 roku do naszego kraju sprowadzono ponad 6,2 mln ton węgla energetycznego z Rosji.

10 października, 10:58, Gość:

Ostatnia decyzja trybunału była w dzień urodzin putina. Przypadek?

Jaki tam przypadek. Już chyba nikt nie ma wątpliwości, że PiS chce do rosji. Przecież to komuna.

G
Gość
9 października, 13:01, Gość:

Ooo, dobra zmiana w mediach orlenowskich. Koniecznie trzeba napisać, że to niemiecki dostawca. A co z rolą URE, który wyraził zgodę na podwyżkę cen? Co z rola UOKiK, który wyraził zgodę na koncentrację niemieckiego kapitału? Nie, tu trzeba zaznaczyć, że cenę podwyższa niemiecka firma, tak żeby obrzydzić Niemców i zachwycać się polskim PGNiG dopłacającym do rachunków.

9 października, 18:42, Gość:

Wczoraj (08.10) tekst ukazał się pod innym tytułem. Niestety nie zrobiłem zrzutu. Nie było w nim mowy o "złym, antypolskim niemieckim dostawcy" [co ma sugerować dzisiejszy hejterski clickbait], tylko o ogólnej podwyżce cen wszystkiego. Jak widać autor tekstu lub dział marketingu (czy kto tam się zajmuje wymyślaniem tytułów we 'wrocławskiej') zreflektował się (odgórny prikaz?) iż taki "bezpłciowy" tytuł słabo żre, a co gorsza odbiorca śmieciowych treści gotów pomyśleć, że te galopujące podwyżki to efekt (nie)rządów pis da. Więc dziś rano zmieniono tytuł na taki, jaki figuruje obecnie. Zgodny z narracją rządzącej Polską grupy przestępczej. Jestem relatywnie młoda osobą, czasy PRL znam głównie z podręczników i opowieści, ale takie rzeczy to chyba nawet w "Robotniczej" (dawna nazwa 'wrocławskiej", był to oficjalny organ medialny PZPR) nie miały miejsca.

Regionalne "dziennikarstwo" w Polsce, od kiedy pamiętam, miało drastycznie mało wspólnego z jakościowym, etycznie tworzonym i wiarygodnym dziennikarstwem. To zawsze było raczej coś na kształt prostackiego, grafomańskiego, infantylnego i częstokroć brutalnego serwisu plotkarskiego z mocno wyeksponowaną kroniką kryminalno-wypadkową (jaki odbiorca, taki content - a może na odwrót?). Ale to co się dzieje po przejęciu lokalnych mediów przez de facto pis da, przechodzi wszelkie ludzkie pojęcia. W tych okolicznościach słowo 'szmata' (używane w branży do określania wyjątkowo odrażających tabloidów) nabiera nowego wulgarnego znaczenia.

9 października, 18:52, bb:

Wydrukuj swój tekst na A4. Porozwieszaj mieszkańcom Czernicy na bramach. Nie zapomnij podać adresu i telefonu i poczekaj na odpowiedź.

?

G
Gość
9 października, 19:28, Kapral:

Gdyby PLATFORMA z Tuskiem na czele rządziła to wszystko sprzedaliby Niemcom za grosze,którzy potem z polskim odbiorcą energii robiliby co chcieli.Energia to surowiec szantażu.

9 października, 22:49, Gość:

Dokładnie, "sprzedaliBY" ale nie sprzedali. Za to PISlamskie ścierwa takie jak ty rozdrapali dla siebie to co było. I mam się k... cieszyć że wolackie łapy, a nie niemieckie - jakby to była wielka różnica. Jedno ci powiem. Jeśli następny rząd was nie rozliczy, tak jak powinien był ten głupi i naiwny Tusk za zeszłej kadencji, to scena polityczna się bardzo zmieni...

9 października, 22:59, Gość:

Co rozdrapali? Jakiś pisowiec coś sobie sprzedał? Jak narazie spółki będące własnością Twoją i moją generują wielokrotnie większe zyski niż kilka lat temu. Nie sprzedali bo nie zdążyli.

10 października, 0:28, Gość:

A obsiadanie spółek i rad nadzorczych Skarbu Państwa przez rodziny, niemal zawsze niekompetentne, funkcjonariuszy PIS to nie rozdrapywanie? Nepotyzm to może nie jest fakt? Sam wasz "stary dziad" o nim mówił (choć g... z tym jak zawsze zrobił). Mam się cieszyć z cen na stacji benzynowej? Z wyburzenia elektrowni? Z Twoich i moich milonów na nie działający i zbędny CPL. Na stawki ubezpieczeń? Na ceny prądu Tauronu i reszty? Ceny chleba? Raty kredytów? A może na wchodzenie w cztery litery górnikom i całej PGG ? Może chodzi ci o niedoinwestowaną służbę zdrowia i szkolnictwo miłośnika pedofili w sutannach? Bo na dno i obsadzenie rodzinami w PGŻ oraz zakupy "interwentcyjne" czyli bez negocjacji i bez offsetu czołgów i samolotów już mi się nie chce nawet narzekać. PO robiła przekręty? To niby dlaczego dorwali tylko Nowaka? Zresztą z nim też im kiepsko idzie. Nie sprzedali bo nie zdążyli. Za to ci obecni zdążyli nie sprzedać tylko zagarnąć dla siebie, narodowi zostawiając po pięćset złotych. A i to nie wszystkim. I jeszcze jedno jeśli moja firma generowałaby zyski takie jak te 100 mld rzekomej nadwyżki budżetowej, to US zamknąłby mnie na minimum 10 lat. I tyle, razy 10, mam nadzieję, dostanie cała "góra" PISu razem z sympatykami - oszustami, zdrajcami i złodziejami.

10 października, 0:35, Gość:

Opisał Pan dokładnie lata rządów SLD PSL i PO PSL. Wszystkie rządy obsadzają spółki Skarbu Państwa swoimi ludźmi. To chyba oczywiste. Różnica polega na tym kto te spółki wyprzedaje i jakie wpływy do budżetu one generują.

10 października, 0:41, Gość:

To nadal pytam. Gdzie różnica? Chyba tylko w stopniu niekompetencji.

10 października, 0:53, Gość:

W wynikach spółek i "prowizjach" od ich sprzedaży.

10 października, 0:59, Gość:

Czyli jedyna róznica kto nas okrada. Bo zysk wpracowują na nas.

10 października, 2:24, Gość:

Problemy ze zrozumieniem? Orlen w 6 miesięcy 2021 wygenerował zysk większy niż przez 8 lat PO łącznie. Dla nas.

10 października, 6:17, Gość:

Nie masz bladego pojęcia, jak Orlen generuje zysk. Kupuje tanio ropę i sprzedaje drogo benzynę. Droga benzyna to straty posiadaczy samochodów, inflacja i zysk Orlenu. Rzeczywiście jest się z czego cieszyć.

10 października, 8:27, Gość:

Sprzedaż paliw to tylko część działalności Orlenu. KGHM też tanio kupuje i drogo sprzedaje? A może LOT który był bankrutem nagle przypadkiem wyzdrowiał (pomijając pandemię). Wszystkie kluczowe wskaźniki ekonomiczne są wyraźnie lepsze i tego się nie da zakrzyczeć. Można dyskutować o inflacji.

Może i cześć ale statutowa, ten zysk jest wypracowywany na nas, rzekomo właścicielach narodowego operatora. Dziwnym trafem nawet jak ropa na indeksach taniała w dystrybucji stała w miejscu. A ta inna działalność to głównie sprzedaż hurtowa paliw i olejów innym dystrybutorom - w Polsce wszystkim, czyli jadąc na np. Shell nie kupujesz paliwa Shella tylko Orlenu z dodatkami Shella. Słynne Możejki, zakupione przypominam, za pierwszego PiS produkują na poziomie 72% możliwości. Być może za parę lat to się zmieni ale na razie kupują ropę (i to REBCO czyli rosyjską) na spocie w Ventspils za koszmarne pieniądze.

G
Gość
10 października, 7:37, Gość:

Pisiury wolą Putina. Polaków truć, nabijać kasę Ruskim. Brawo. Według danych Ministerstwa Aktywów Państwowych w 2021 roku do naszego kraju sprowadzono ponad 6,2 mln ton węgla energetycznego z Rosji.

Ostatnia decyzja trybunału była w dzień urodzin putina. Przypadek?

I
Igma
Hitler popełnił samobójstwo

bo,

Nie umiał zapłacić rachunki za gaz.
G
Gość
9 października, 19:28, Kapral:

Gdyby PLATFORMA z Tuskiem na czele rządziła to wszystko sprzedaliby Niemcom za grosze,którzy potem z polskim odbiorcą energii robiliby co chcieli.Energia to surowiec szantażu.

9 października, 22:49, Gość:

Dokładnie, "sprzedaliBY" ale nie sprzedali. Za to PISlamskie ścierwa takie jak ty rozdrapali dla siebie to co było. I mam się k... cieszyć że wolackie łapy, a nie niemieckie - jakby to była wielka różnica. Jedno ci powiem. Jeśli następny rząd was nie rozliczy, tak jak powinien był ten głupi i naiwny Tusk za zeszłej kadencji, to scena polityczna się bardzo zmieni...

9 października, 22:59, Gość:

Co rozdrapali? Jakiś pisowiec coś sobie sprzedał? Jak narazie spółki będące własnością Twoją i moją generują wielokrotnie większe zyski niż kilka lat temu. Nie sprzedali bo nie zdążyli.

10 października, 0:28, Gość:

A obsiadanie spółek i rad nadzorczych Skarbu Państwa przez rodziny, niemal zawsze niekompetentne, funkcjonariuszy PIS to nie rozdrapywanie? Nepotyzm to może nie jest fakt? Sam wasz "stary dziad" o nim mówił (choć g... z tym jak zawsze zrobił). Mam się cieszyć z cen na stacji benzynowej? Z wyburzenia elektrowni? Z Twoich i moich milonów na nie działający i zbędny CPL. Na stawki ubezpieczeń? Na ceny prądu Tauronu i reszty? Ceny chleba? Raty kredytów? A może na wchodzenie w cztery litery górnikom i całej PGG ? Może chodzi ci o niedoinwestowaną służbę zdrowia i szkolnictwo miłośnika pedofili w sutannach? Bo na dno i obsadzenie rodzinami w PGŻ oraz zakupy "interwentcyjne" czyli bez negocjacji i bez offsetu czołgów i samolotów już mi się nie chce nawet narzekać. PO robiła przekręty? To niby dlaczego dorwali tylko Nowaka? Zresztą z nim też im kiepsko idzie. Nie sprzedali bo nie zdążyli. Za to ci obecni zdążyli nie sprzedać tylko zagarnąć dla siebie, narodowi zostawiając po pięćset złotych. A i to nie wszystkim. I jeszcze jedno jeśli moja firma generowałaby zyski takie jak te 100 mld rzekomej nadwyżki budżetowej, to US zamknąłby mnie na minimum 10 lat. I tyle, razy 10, mam nadzieję, dostanie cała "góra" PISu razem z sympatykami - oszustami, zdrajcami i złodziejami.

10 października, 0:35, Gość:

Opisał Pan dokładnie lata rządów SLD PSL i PO PSL. Wszystkie rządy obsadzają spółki Skarbu Państwa swoimi ludźmi. To chyba oczywiste. Różnica polega na tym kto te spółki wyprzedaje i jakie wpływy do budżetu one generują.

10 października, 0:41, Gość:

To nadal pytam. Gdzie różnica? Chyba tylko w stopniu niekompetencji.

10 października, 0:53, Gość:

W wynikach spółek i "prowizjach" od ich sprzedaży.

10 października, 0:59, Gość:

Czyli jedyna róznica kto nas okrada. Bo zysk wpracowują na nas.

10 października, 2:24, Gość:

Problemy ze zrozumieniem? Orlen w 6 miesięcy 2021 wygenerował zysk większy niż przez 8 lat PO łącznie. Dla nas.

10 października, 6:17, Gość:

Nie masz bladego pojęcia, jak Orlen generuje zysk. Kupuje tanio ropę i sprzedaje drogo benzynę. Droga benzyna to straty posiadaczy samochodów, inflacja i zysk Orlenu. Rzeczywiście jest się z czego cieszyć.

Sprzedaż paliw to tylko część działalności Orlenu. KGHM też tanio kupuje i drogo sprzedaje? A może LOT który był bankrutem nagle przypadkiem wyzdrowiał (pomijając pandemię). Wszystkie kluczowe wskaźniki ekonomiczne są wyraźnie lepsze i tego się nie da zakrzyczeć. Można dyskutować o inflacji.

G
Gość
10 października, 7:48, Jan:

Jak zamkną Turów to wcisną nam Niemcy swoją energię z wiatraków po wysokiej cenie.

Albo, że to przez wybory w Czechach

J
Jan
Jak zamkną Turów to wcisną nam Niemcy swoją energię z wiatraków po wysokiej cenie.
G
Gość
9 października, 21:29, Gość:

Oczywiście pismak z PiSu nawet nie potrafi policzyć procent. Nowa faktura stanowi 231% to nie jest podwyżka o ponad 200% Przecież takie rachunki są na egzaminie ósmoklasisty. Ale czego się spodziewać jak wierchuszka PiSu nie ma pojęcia o matematyce, logice. Niech nad dalej pchają w objęcia Rosji. Brawo Jarek.

Może to Sasin liczył.

G
Gość
9 października, 19:28, Kapral:

Gdyby PLATFORMA z Tuskiem na czele rządziła to wszystko sprzedaliby Niemcom za grosze,którzy potem z polskim odbiorcą energii robiliby co chcieli.Energia to surowiec szantażu.

9 października, 22:49, Gość:

Dokładnie, "sprzedaliBY" ale nie sprzedali. Za to PISlamskie ścierwa takie jak ty rozdrapali dla siebie to co było. I mam się k... cieszyć że wolackie łapy, a nie niemieckie - jakby to była wielka różnica. Jedno ci powiem. Jeśli następny rząd was nie rozliczy, tak jak powinien był ten głupi i naiwny Tusk za zeszłej kadencji, to scena polityczna się bardzo zmieni...

9 października, 22:59, Gość:

Co rozdrapali? Jakiś pisowiec coś sobie sprzedał? Jak narazie spółki będące własnością Twoją i moją generują wielokrotnie większe zyski niż kilka lat temu. Nie sprzedali bo nie zdążyli.

10 października, 0:28, Gość:

A obsiadanie spółek i rad nadzorczych Skarbu Państwa przez rodziny, niemal zawsze niekompetentne, funkcjonariuszy PIS to nie rozdrapywanie? Nepotyzm to może nie jest fakt? Sam wasz "stary dziad" o nim mówił (choć g... z tym jak zawsze zrobił). Mam się cieszyć z cen na stacji benzynowej? Z wyburzenia elektrowni? Z Twoich i moich milonów na nie działający i zbędny CPL. Na stawki ubezpieczeń? Na ceny prądu Tauronu i reszty? Ceny chleba? Raty kredytów? A może na wchodzenie w cztery litery górnikom i całej PGG ? Może chodzi ci o niedoinwestowaną służbę zdrowia i szkolnictwo miłośnika pedofili w sutannach? Bo na dno i obsadzenie rodzinami w PGŻ oraz zakupy "interwentcyjne" czyli bez negocjacji i bez offsetu czołgów i samolotów już mi się nie chce nawet narzekać. PO robiła przekręty? To niby dlaczego dorwali tylko Nowaka? Zresztą z nim też im kiepsko idzie. Nie sprzedali bo nie zdążyli. Za to ci obecni zdążyli nie sprzedać tylko zagarnąć dla siebie, narodowi zostawiając po pięćset złotych. A i to nie wszystkim. I jeszcze jedno jeśli moja firma generowałaby zyski takie jak te 100 mld rzekomej nadwyżki budżetowej, to US zamknąłby mnie na minimum 10 lat. I tyle, razy 10, mam nadzieję, dostanie cała "góra" PISu razem z sympatykami - oszustami, zdrajcami i złodziejami.

10 października, 0:35, Gość:

Opisał Pan dokładnie lata rządów SLD PSL i PO PSL. Wszystkie rządy obsadzają spółki Skarbu Państwa swoimi ludźmi. To chyba oczywiste. Różnica polega na tym kto te spółki wyprzedaje i jakie wpływy do budżetu one generują.

10 października, 0:41, Gość:

To nadal pytam. Gdzie różnica? Chyba tylko w stopniu niekompetencji.

10 października, 0:53, Gość:

W wynikach spółek i "prowizjach" od ich sprzedaży.

10 października, 0:59, Gość:

Czyli jedyna róznica kto nas okrada. Bo zysk wpracowują na nas.

10 października, 2:24, Gość:

Problemy ze zrozumieniem? Orlen w 6 miesięcy 2021 wygenerował zysk większy niż przez 8 lat PO łącznie. Dla nas.

Nie masz bladego pojęcia, jak Orlen generuje zysk. Kupuje tanio ropę i sprzedaje drogo benzynę. Droga benzyna to straty posiadaczy samochodów, inflacja i zysk Orlenu. Rzeczywiście jest się z czego cieszyć.

G
Gość
9 października, 19:28, Kapral:

Gdyby PLATFORMA z Tuskiem na czele rządziła to wszystko sprzedaliby Niemcom za grosze,którzy potem z polskim odbiorcą energii robiliby co chcieli.Energia to surowiec szantażu.

9 października, 22:49, Gość:

Dokładnie, "sprzedaliBY" ale nie sprzedali. Za to PISlamskie ścierwa takie jak ty rozdrapali dla siebie to co było. I mam się k... cieszyć że wolackie łapy, a nie niemieckie - jakby to była wielka różnica. Jedno ci powiem. Jeśli następny rząd was nie rozliczy, tak jak powinien był ten głupi i naiwny Tusk za zeszłej kadencji, to scena polityczna się bardzo zmieni...

9 października, 22:59, Gość:

Co rozdrapali? Jakiś pisowiec coś sobie sprzedał? Jak narazie spółki będące własnością Twoją i moją generują wielokrotnie większe zyski niż kilka lat temu. Nie sprzedali bo nie zdążyli.

10 października, 0:28, Gość:

A obsiadanie spółek i rad nadzorczych Skarbu Państwa przez rodziny, niemal zawsze niekompetentne, funkcjonariuszy PIS to nie rozdrapywanie? Nepotyzm to może nie jest fakt? Sam wasz "stary dziad" o nim mówił (choć g... z tym jak zawsze zrobił). Mam się cieszyć z cen na stacji benzynowej? Z wyburzenia elektrowni? Z Twoich i moich milonów na nie działający i zbędny CPL. Na stawki ubezpieczeń? Na ceny prądu Tauronu i reszty? Ceny chleba? Raty kredytów? A może na wchodzenie w cztery litery górnikom i całej PGG ? Może chodzi ci o niedoinwestowaną służbę zdrowia i szkolnictwo miłośnika pedofili w sutannach? Bo na dno i obsadzenie rodzinami w PGŻ oraz zakupy "interwentcyjne" czyli bez negocjacji i bez offsetu czołgów i samolotów już mi się nie chce nawet narzekać. PO robiła przekręty? To niby dlaczego dorwali tylko Nowaka? Zresztą z nim też im kiepsko idzie. Nie sprzedali bo nie zdążyli. Za to ci obecni zdążyli nie sprzedać tylko zagarnąć dla siebie, narodowi zostawiając po pięćset złotych. A i to nie wszystkim. I jeszcze jedno jeśli moja firma generowałaby zyski takie jak te 100 mld rzekomej nadwyżki budżetowej, to US zamknąłby mnie na minimum 10 lat. I tyle, razy 10, mam nadzieję, dostanie cała "góra" PISu razem z sympatykami - oszustami, zdrajcami i złodziejami.

10 października, 0:35, Gość:

Opisał Pan dokładnie lata rządów SLD PSL i PO PSL. Wszystkie rządy obsadzają spółki Skarbu Państwa swoimi ludźmi. To chyba oczywiste. Różnica polega na tym kto te spółki wyprzedaje i jakie wpływy do budżetu one generują.

10 października, 0:41, Gość:

To nadal pytam. Gdzie różnica? Chyba tylko w stopniu niekompetencji.

10 października, 0:53, Gość:

W wynikach spółek i "prowizjach" od ich sprzedaży.

10 października, 0:59, Gość:

Czyli jedyna róznica kto nas okrada. Bo zysk wpracowują na nas.

Problemy ze zrozumieniem? Orlen w 6 miesięcy 2021 wygenerował zysk większy niż przez 8 lat PO łącznie. Dla nas.

Wróć na i.pl Portal i.pl