18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

"Nie czytaj. I tak to kiedyś zekranizują". Przewrotna kampania promująca czytanie książek

Redakcja
Jedną ze znanych osób, która wzięła udział w akcji "Czytaj! Zobacz więcej", jest dziennikarz Tomasz Kammel
Jedną ze znanych osób, która wzięła udział w akcji "Czytaj! Zobacz więcej", jest dziennikarz Tomasz Kammel screen YT
Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego i stowarzyszenie Bibliocreatio zrealizowały nietypową kampanię społeczną z udziałem znanych osób. Odradzają one czytanie książek, wymieniając ich niezliczone, absurdalne wady. Pomysł na spot jest zbliżony do akcji "Don't Vote" z 2008 roku i ma zwrócić uwagę na problem czytelnictwa w Polsce

W akcji "Czytaj! Zobacz więcej" wzięli udział m.in. Andrzej Seweryn, Michał Żebrowski, Alicja Resich-Modlińska, Hubert Urbański i Tomasz Kammel. W spocie pojawili się również przedstawiciele polskiej literatury: Janusz L. Wiśniewski, Zygmunt Miłoszewski i Jerzy Sosnowski.

Czytaj również: "Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!", czyli jak połączyć erotykę z intelektem (GALERIA)

Znane osoby biorące udział w spocie wymieniają absurdalne wady płynące z czytania książek: "Książki gryzą, ostatnio zacięłam się kartką, książki są ciężkie a oprawki są bardzo drogie, i tak to kiedyś zekranizują, czytałeś- nie jedź". Dopiero na samym końcu zostaje wyjawiona prawdziwa intencja twórców spotu: "Czytaj więcej. Po prostu czytaj więcej" - zachęca Andrzej Seweryn.

Zabawny spot został nakręcony w gmachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego.

Czytaj również: Akcja na rzecz rozwoju czytelnictwa

Twórcy chcą zwrócić uwagę na problem czytelnictwa w Polsce. Z opublikowanych w 2010 roku badań TNS OBOP wynika, że ok. 46 % Polaków zadeklarowało zaledwie jednokrotny kontakt z książką w ciągu roku.

Spot reklamujący kampanię informuje również o organizowanej 23 kwietnia akcji "Czytanie książek w ogrodach BUW-u". Z okazji Światowego Dnia Książki znane osoby będą czytać wiersze oraz fragmenty powieści.

Czytaj również: Chłopcy nie czytają książek mających więcej niż 100 stron

Pomysł na reklamę jest zbliżony do koncepcji akcji "Don't vote" z 2008 roku. Hollywoodzkie gwiazdy takie jak Dustin Hofman, Leonardo DiCaprio, Demi Moore, Courtney Cox i Natalie Portman zachęcały obywateli do zarejestrowania się na stronie electionimpact i oddania głosu w wyborach. W pierwszej części reklamy zniechęcali do interesowania się losami swojego kraju, między innymi takimi słowami: "Kto dba o kryzys ekonomiczny? Mam przecież dużo pieniędzy!" czy "Po co dbać o edukację naszych dzieci i globalne ocieplenie?".

Akcja "Czytaj! Zobacz więcej" nie jest pierwszą polską prowokacyjną akcją zachęcającą do czytania książek. W 2011 roku głośno było o kampanii "Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka".


Źródła: Bibliocreatio.pl/blog

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie