Netia musi przeprosić za nękanie klientów. Kanał filmowy lub antywirus za darmo

Marcin RybakZaktualizowano 
Dzwonili do ciebie z Netii z propozycją zawarcia umowy na internet, telefon czy telewizję? Jeśli wcześniej nie zgadzałeś się na przekazywanie ci takich ofert telefonicznie, firma będzie musiała cię przeprosić. Będziesz mógł dostać za darmo kanał filmowy na pół roku, program antywirusowy na rok albo abonament w Netii na korzystniejszych warunkach. Wszystko dlatego, że sprawą niechcianych telefonów zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Bardzo często przedstawiciele różnych firm dzwonią do nas z przeróżnymi ofertami. Najczęściej są to zaproszenia na pokazy różnych "interesujących" produktów, bezpłatne badania czy informacje, że wylosowaliśmy jakiś atrakcyjny prezent. Do UOKiK w ostatnich kilku latach wpływały skargi na firmę Netia. Jej oferty były w podobny sposób przekazywane potencjalnym klientom.

Warto przypomnieć, że taki telefoniczny marketing jest legalny tylko wtedy, kiedy abonent wcześniej wyraził na to zgodę. Przedstawiciele Netii próbowali uzyskać taką zgodę na początku rozmowy, ale Urząd uznał, że to niezgodne z prawem. Można dzwonić tylko do kogoś, kto wcześniej wyraził na to zgodę konkretnej firmie. W tym przypadku tak nie było. W trakcie postępowania ustalono, że firma kupiła bazę danych z numerami telefonów i wykorzystała ją do marketingu.

UOKiK mógł ukarać Netię, ale doszło do ugody – czytamy w komunikacie Urzędu. Firma zgodziła się na rekompensaty dla konsumentów. Jeśli osoba, do której dzwoniono zawarła umowę ze spółką, otrzyma 120 zł nadpłaty na swoim abonenckim koncie albo będzie mogła bez konsekwencji umowę zerwać albo podpisać nową z ulgami, które będą obowiązywać przez kilka miesięcy. Inne możliwe opcje to półroczny bezpłatny dostęp do kanału filmowego albo roczny abonament na program antywirusowy.

Rekompensaty będą możliwe także dla tych, którzy oferty nie przyjęli. Tu do wyboru będzie jedna z trzech opcji: podpisanie umowy na preferencyjnych zasadach, półroczny dostęp do kanału filmowego albo roczny abonament na program antywirusowy. Firma ma opublikować na swojej stronie internetowej komunikat w tej sprawie. Będzie uruchomiona infolinia, na której zainteresowani dowiedzą się szczegółów. Będą też ogłoszenia w prasie. Osoby, których dotyczy decyzja UOKiK będą miały trzy miesiące – od opublikowania komunikatu – na stronie spółki.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Materiał oryginalny: Netia musi przeprosić za nękanie klientów. Kanał filmowy lub antywirus za darmo - Gazeta Wrocławska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 10

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

o
ość w Twoim gardle

Firmy prowadzą agresywny marketing, oferując marketingowcom duże pieniądze za podkręcanie klientów i kierowanie na manowce aby firma zarabiała kokosy

G
Gość

Netia musi przeprosić za nękanie klientów, będzie przepraszać nękając klientów dalej.

R
Rysiek

Żadnych danych szczegółowych- numeru inforlinii, maila i jak można składać prośbę o zadośćuczynienie.

Do mnie dzwonili z internetem LTE chyba z 10 razy mimo, że nie wyraziłem zgód jak weszło RODO- umowę miałem z Netią sprzed RODO, wiec zgody wygasły.

H
Hubert

Netia mnie oszukała. Na złożoną reklamację dyrektor z Warszawy kategorycznie odmówiła konfrontacji z agentem Netii który zarejestrował niewłaściwą umowę. Odpowiedziała arogancko, że mogę się z nimi sądzić w Warszawie. Zdecydowanie nie polecam.

Z
Ziut

Jak firma upada, to zaczyna nękać po chamsku przez telefon.

G
Gość

potrafili dzwonić 15 x dziennie i tak było przez wiele miesięcy, mimo że za każdym razem prosiliśmy o usunięcie z bazy, wpierw uprzejmie, potem już nieuprzejmie. Jako rekompensata propozycja podpisania umowy z nimi to jest kpina. NIGDY nie chcę mieć nic wspólnego z tym dziadostwem NETIĄ.

G
Gość

Mnie to dopiero nękali za rzekomo nie zwrócony ruter, sprawę musiał prowadzić Rzecznik Praw Konsumenta , sprawę skierowali do komornika i nikt po wszystkim nawet mnie nie przeprosił .

G
Gość

A jak ktoś nie jest klientem Netii i nagabywano go przez telefon, to jaką rekompensatę otrzyma?

b
blooombeerg

mnie to tak meczyli ze prawnikiem zaczalym straszyc

brat zna sie na wszystkim i uokik bylby mial ucieche

podobno nutrja zaczyna skubac frajerow

ta netja to badziew chyba padna niebawem

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3