Netia musi przeprosić za nękanie klientów. Kanał filmowy lub antywirus za darmo

Marcin Rybak
Marcin Rybak
Dzwonili do ciebie z Netii z propozycją zawarcia umowy na internet, telefon czy telewizję? Jeśli wcześniej nie zgadzałeś się na przekazywanie ci takich ofert telefonicznie, firma będzie musiała cię przeprosić. Będziesz mógł dostać za darmo kanał filmowy na pół roku, program antywirusowy na rok albo abonament w Netii na korzystniejszych warunkach. Wszystko dlatego, że sprawą niechcianych telefonów zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Bardzo często przedstawiciele różnych firm dzwonią do nas z przeróżnymi ofertami. Najczęściej są to zaproszenia na pokazy różnych "interesujących" produktów, bezpłatne badania czy informacje, że wylosowaliśmy jakiś atrakcyjny prezent. Do UOKiK w ostatnich kilku latach wpływały skargi na firmę Netia. Jej oferty były w podobny sposób przekazywane potencjalnym klientom.

Warto przypomnieć, że taki telefoniczny marketing jest legalny tylko wtedy, kiedy abonent wcześniej wyraził na to zgodę. Przedstawiciele Netii próbowali uzyskać taką zgodę na początku rozmowy, ale Urząd uznał, że to niezgodne z prawem. Można dzwonić tylko do kogoś, kto wcześniej wyraził na to zgodę konkretnej firmie. W tym przypadku tak nie było. W trakcie postępowania ustalono, że firma kupiła bazę danych z numerami telefonów i wykorzystała ją do marketingu.

UOKiK mógł ukarać Netię, ale doszło do ugody – czytamy w komunikacie Urzędu. Firma zgodziła się na rekompensaty dla konsumentów. Jeśli osoba, do której dzwoniono zawarła umowę ze spółką, otrzyma 120 zł nadpłaty na swoim abonenckim koncie albo będzie mogła bez konsekwencji umowę zerwać albo podpisać nową z ulgami, które będą obowiązywać przez kilka miesięcy. Inne możliwe opcje to półroczny bezpłatny dostęp do kanału filmowego albo roczny abonament na program antywirusowy.

Rekompensaty będą możliwe także dla tych, którzy oferty nie przyjęli. Tu do wyboru będzie jedna z trzech opcji: podpisanie umowy na preferencyjnych zasadach, półroczny dostęp do kanału filmowego albo roczny abonament na program antywirusowy. Firma ma opublikować na swojej stronie internetowej komunikat w tej sprawie. Będzie uruchomiona infolinia, na której zainteresowani dowiedzą się szczegółów. Będą też ogłoszenia w prasie. Osoby, których dotyczy decyzja UOKiK będą miały trzy miesiące – od opublikowania komunikatu – na stronie spółki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Netia musi przeprosić za nękanie klientów. Kanał filmowy lub antywirus za darmo - Gazeta Wrocławska

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

o
ość w Twoim gardle
Firmy prowadzą agresywny marketing, oferując marketingowcom duże pieniądze za podkręcanie klientów i kierowanie na manowce aby firma zarabiała kokosy
G
Gość
Netia musi przeprosić za nękanie klientów, będzie przepraszać nękając klientów dalej.
R
Rysiek
Żadnych danych szczegółowych- numeru inforlinii, maila i jak można składać prośbę o zadośćuczynienie.

Do mnie dzwonili z internetem LTE chyba z 10 razy mimo, że nie wyraziłem zgód jak weszło RODO- umowę miałem z Netią sprzed RODO, wiec zgody wygasły.
H
Hubert
Netia mnie oszukała. Na złożoną reklamację dyrektor z Warszawy kategorycznie odmówiła konfrontacji z agentem Netii który zarejestrował niewłaściwą umowę. Odpowiedziała arogancko, że mogę się z nimi sądzić w Warszawie. Zdecydowanie nie polecam.
Z
Ziut
Jak firma upada, to zaczyna nękać po chamsku przez telefon.
G
Gość
potrafili dzwonić 15 x dziennie i tak było przez wiele miesięcy, mimo że za każdym razem prosiliśmy o usunięcie z bazy, wpierw uprzejmie, potem już nieuprzejmie. Jako rekompensata propozycja podpisania umowy z nimi to jest kpina. NIGDY nie chcę mieć nic wspólnego z tym dziadostwem NETIĄ.
G
Gość
Mnie to dopiero nękali za rzekomo nie zwrócony ruter, sprawę musiał prowadzić Rzecznik Praw Konsumenta , sprawę skierowali do komornika i nikt po wszystkim nawet mnie nie przeprosił .
G
Gość
A jak ktoś nie jest klientem Netii i nagabywano go przez telefon, to jaką rekompensatę otrzyma?
b
blooombeerg
mnie to tak meczyli ze prawnikiem zaczalym straszyc

brat zna sie na wszystkim i uokik bylby mial ucieche

podobno nutrja zaczyna skubac frajerow

ta netja to badziew chyba padna niebawem
Wróć na i.pl Portal i.pl