Najlepsze używane samochody kompaktowe za 10-20 tys. zł

Bartosz Gubernat
To pięciodrzwiowy hatchback w obu generacjach dzielący płytę podłogową z Audi A3, Skodą Octavią i Volkswagenem Golfem. Na rynku wtórnym szczególnie popularna jest pierwsza generacja Seata Leona, produkowana w latach 1999-2005. Samochód występuje przede wszystkim z benzynowymi silnikami 1.4 (75 KM), 1.6 (100-105 KM), wolnossącym 1.8 (125 KM), 1.8 Turbo (180-225 KM) oraz 2.8 VR6 (204 KM). Turbodiesle to wolnossące 1.9 SDI (68 KM) i  niezmordowane 1.9 TDI z pompą wtryskową (75-110 KM) lub w wersji z pompowtryskiwaczami (101, 130 i 150 KM). Ceny pierwszej generacji Seata Leona zaczynają się już od ok. 6-8 tys. zł ze wersje benzynowe i kończą na 20 tys. zł za najmocniejsze wersje z bogatym wyposażeniem i w dobrej kondycji.
To pięciodrzwiowy hatchback w obu generacjach dzielący płytę podłogową z Audi A3, Skodą Octavią i Volkswagenem Golfem. Na rynku wtórnym szczególnie popularna jest pierwsza generacja Seata Leona, produkowana w latach 1999-2005. Samochód występuje przede wszystkim z benzynowymi silnikami 1.4 (75 KM), 1.6 (100-105 KM), wolnossącym 1.8 (125 KM), 1.8 Turbo (180-225 KM) oraz 2.8 VR6 (204 KM). Turbodiesle to wolnossące 1.9 SDI (68 KM) i niezmordowane 1.9 TDI z pompą wtryskową (75-110 KM) lub w wersji z pompowtryskiwaczami (101, 130 i 150 KM). Ceny pierwszej generacji Seata Leona zaczynają się już od ok. 6-8 tys. zł ze wersje benzynowe i kończą na 20 tys. zł za najmocniejsze wersje z bogatym wyposażeniem i w dobrej kondycji.
Samochody kompaktowe to jedne z najpopularniejszych aut na polskim rynku. Podpowiadamy, na jakie modele zwrócić uwagę, szukając auta za 10 tys. zł.

Samochody kompaktowe łączą zalety aut miejskich z osiągami niejednego modelu klasy średniej wyższej. Bardzo często z większymi braćmi dzielą silniki, od mniejszych są tylko nieznacznie większe, dlatego znakomicie nadają się zarówno do jazdy po mieście, jak i dłuższych podróży. Kompakty są idealnym rozwiązaniem dla małej rodziny, która samochodu używa głównie na dojazdy do szkoły, pracy i na zakupy. Większą przestrzeń bagażową potrzebną okazyjnie, np. na wakacyjny wyjazd, można zapewnić chociażby montując boks dachowy.

Auta klasy C ustępują tym z segmentu D głównie ilością miejsca dla pasażerów tylnej kanapy oraz pojemnością bagażnika. Poziom ich wykonania oraz wyposażenia jest zazwyczaj podobny. Ale ze względu na niższą masę i zgrabniejsze nadwozie, nawet jeśli napędzają je takie same silniki, zużywają mniej paliwa. Dla przykładu Volkswagen Passat B6 2.0 FSI zużyje w mieście ok. 12 l/100km, podczas gdy napędzany takim samym silnikiem VW Golf V w granicach 10 l/100km. Przy zalecanym przez producenta paliwie Pb98 oszczędności na każdych 100 kilometrach wynoszą ok. 10 zł. Ceny części zamiennych są zbliżone (auta różnych klas współdzielą wiele elementów), ale kompakty okazują się nieco tańsze w eksploatacji - chociażby z racji wyposażenia ich zwykle w mniejsze koła czy hamulce.

Wybraliśmy najciekawsze używane samochody kompaktowe, które można kupić za 10-20 tys. zł.

vivi24/x-news

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Najlepsze używane samochody kompaktowe za 10-20 tys. zł - Motofakty

Wróć na i.pl Portal i.pl