Na każdym szczeblu w Amazon pracują kobiety. Co zrobić, by liczba kobiet na kierowniczych stanowiskach zaczęła rosnąć?

AIP
Wideo
od 16 lat
Branża IT przez wiele lat była zdominowana przez mężczyzn, jednak ten proces od jakiegoś czasu się zmienia. Co zrobić, by liczba kobiet na kierowniczych stanowiskach zaczęła rosnąć i jakie korzyści dla firm płyną z posiadania kobiet wśród pracowników?

Przy okazji konferencji Women in Tech Summit, odbywającej się w Warszawie, eksperci i specjaliści z największych światowych firm zastanawiali się nad rolą kobiet w branży IT i nie tylko.

- Kobiety, które spotykam na Women it Tech Summit są fantastyczne, pełne pasji i zaangażowania. Wspaniale jest móc zobaczyć tak wiele niezwykłych talentów pod jednym dachem, na jednym wydarzeniu – mówiła Giuseppina Smith, Senior Regional IT Manager w Amazon.

Giuseppina Smith jest o tyle niezwykłą kobietą, że skończyła filozofię, a ostatecznie pracuje jako ekspert IT właśnie w Amazon.

- Filozofia pomogła mi rozwinąć umiejętność logicznego i sekwencyjnego sposobu myślenia. Wykształciła we mnie konkretne podejście do różnych kwestii. Branża IT jest do niej bardzo podobna, ponieważ trzeba w niej logicznie myśleć, mierząc się z różnego rodzaju problemami. Kobiety powinny być pewne siebie i swoich umiejętności, nawet jeśli na pierwszy rzut oka kształciły się w innym obszarze – dodała.

Branża IT przez długi czas była zdominowana przez mężczyzn, ale zdaniem Smith, w tej chwili ten proces się zmienia.

- Kobiety na kierowniczych stanowiskach powinny awansować i wspierać inne kobiety. Ważne jest jednak również wsparcie ze strony mężczyzn, którzy stanowią drugą połowę załogi. Oni również muszą myśleć w taki sposób, wierzyć, że takie działania mają sens i wspierać kobiety. Trzeba pamiętać, że wdrażając pewne rozwiązania i standardy na najwyższych stanowiskach, oddziałujemy na wszystkich innych pracowników. Bo przekaz idzie z góry – powiedziała.

Z kolei Rafał Kukliński, Szef Rozwoju Technologii w Amazon wyjaśnił, że to właśnie Amazon przeciera szlak dla innych firm, zatrudniając mnóstwo kobiet na wielu przeróżnych stanowiskach.

- Kobiety są u nas menadżerkami, pracują jako product menadżerki, budując wizje produktów. Na każdym szczeblu w naszej firmie pracują i rozwijają się kobiety – powiedział.

- W Amazon fascynujące jest to, że pracuje się z grupą bardzo utalentowanych i mądrych ludzi. To są osoby, które mają silną chęć budowania i kierowania produktem. Każdy z nas czuje się odpowiedzialny za produkt – dodał Rafał Kukliński.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu