MPK Łódź: Z tramwaju linii 14 wypadł silnik. 3 osoby zostały ranne [ZDJĘCIA+FILM]

mar, kos
Z tramwaju linii 14, jadącego ulicą Dąbrowskiego... wypadł silnik. Tramwaj wypadł z szyn, a obrażenia odniosło dwoje pasażerów i motornicza.

Do niecodziennego wypadku doszło w Łodzi w poniedziałek o godz. 9.57. Tramwaj linii 14 jechał ulicą Dąbrowskiego w kierunku Szczecińskiej. Tuż za skrzyżowaniem z ulicą Podgórną z tylnej części przedniego wagonu... wypadł silnik. Tramwaj wypadł z szyn, a tył przedniego wagonu gwałtownie został podrzucony w górę.

Na skutek wstrząsu, jadący tramwajem pasażerowie poprzewracali się na podłogę. Dwoje pasażerów zostało rannych. 70-letni mężczyzna przewrócił się i doznała urazu głowy. Podobnych obrażeń doznała 58-letnia pasażerka. Po opatrzeniu na miejscu, odmówili jednak hospitalizacji. Do szpitala została natomiast przewieziona 47-letnia motornicza z obrażeniami jamy brzusznej.

ZOBACZ TEŻ: Tajemnicza kradzież tramwaju z zajezdni w Łodzi. Policja szuka sprawcy

Ruch tramwajów na Dąbrowskiego (przy Rydza-Śmigłego) w kierunku Kilińskiego został wstrzymany. Tramwaje linii 2 i 14 kierowany były objazdem od przystanku Dąbrowskiego - Rydza-Śmigłego do ulicy Przybyszewskiego i Placu Reymonta. Uruchomiono także autobusową komunikację zastępczą. Normalny ruch wznowiono dopiero o godzinie 13.34.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: MPK Łódź: Z tramwaju linii 14 wypadł silnik. 3 osoby zostały ranne [ZDJĘCIA+FILM] - Dziennik Łódzki

Komentarze 53

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

o
odszkodowanie
pomogę w uzyskaniu odszkodowania dla poszkodowanych 570575528
d
driver...
od smiglego do rzgowskiej na dabrowskiego trzeba przelatywac przez torowiska w trosce o zawieszenie auta,
a co dopiero tramwaje maja...???
q
qwerty
Jestem przy tym.
x
x
bk.
:-)
Wymyślasz.
w
warriordj
Takich mamy dziennikarzy, chyba z Arabii Saudyjskiej, którzy się dopiero po polsku uczyc zaczac....
G
Gość
P.S. Zawiesiłbym też linię 12. Wtedy wzmocnić takty 13 i 14. 12-tka na Radiostację. 9 bez zmian- Konstantynów / Zdrowie/-Radiostacja. Linia 43 na czas remontu Legionów z Lutomierska na Zdrowie. Wjazd od strony Konstantynowa jest możliwy. Zamiast 43 i 46 z Placu Wolności autobus linii Z (bez numerka). Pl.Wolności- Legionów-Konstantynowska-Krakowska-(krańcówka na starej Krakowskiej koło szkoły na ul.Minerskiej). Telefoniczna to problem i jej remont musiałby się odbywać ekspresowo ( wzdłuż ogródków działkowych) ze względu na dostęp do zajezdni. Na czas remontu musiałaby powstać linia autobusowa zastępcza np Z12. Radiostacja- Konstytucyjna-Pomorska- Tamka- Telefoniczna- stara krańcówka Pieniny/Telefoniczna- Telefoniczna- Tamka- Pomorska-Konstytucyjna-Małachowskiego-Krzywickiego-Narutowicza-Radiostacja. Odc. Pomorska (od Lumumby)-Tamka -Telefoniczna (zajezdnia) bez przystanków. Reszta na wysokości przystanków tramwajowych (np Pomorska/Lumumby).
J
January
Traktor się zepsuł - koło się urwało.
Ale tylko jedno, TRZY SĄ DOBRE.
G
Gość
Dokładnie, generalnego i natychmiastowego remontu wymaga wiele torowisk. Priorytety to jednak (moim subiektywnym zdaniem) generalne remonty na : Dąbrowskiego (od Rydza do Rzgowskiej); Woj.Polskiego (od Franciszkańskiej do krańcówki Strykowska/Inflancka ale od razu odc. Franciszkańska-Sporna); Telefonicznej ( wraz z torowiskiem biegnącym między ogródkami działkowymi poprzez rozjazdy zajezdni MPK i krańcówkę "Telefoniczna") .Ostatecznie wzdłuż Telefonicznej do ul. Giewont). Konieczna sygnalizacja świetlna na Telefoniczna/Janosika.. Generalnie przydałoby się zrobić porządek także: na Aleksandrowskiej (najbardziej odc. Warecka- Chochoła wraz z obiema krańcówkami) ; na Kilińskiego (od Dąbrowskiego do krańcówki "Chojny" -wraz z nią) ; na Legionów (od Gdańskiej do Kasprzaka); na Cmentarnej i Srebrzyńskiej (wraz z krańcówką "Koziny"). OBJAZDY- Czas remontów to czas chaosu ale tak nie musi być. Te remonty dałoby się skoordynować. To możliwe kochany ZDiTcie- a przede wszystkim konieczne. W tym czasie tramwaje linii 2 i 14 (kierunek Dąbrowa) powinny kursować przez Rydza-Przybyszewskiego-Pl.Reymonta. Tramwaje linii 1 i 5 należałoby zawiesić. Na odcinku Dąbrowskiego- Orla wskazany tramwaj Z1- dwusystemowy. Wszystkie linie jeżdżące na Teofilów skierować do Żabieńca. Linia nr 6 do krańcówki na Północnej. Linia nr 46 z Ozorkowa na krańcówkę do Portu Łódź (jak kiedyś). To należałoby zrobić od zaraz. Zamiast linii nr 5 autobus Z5. Trasa: Plonowa (z tyłu krańcówki "Chochoła")- Plonowa- Aleksandrowska- Dw.Żabieniec-Wielkopolska-Włókniarzy- Limanowskiego-Bałucki Rynek-Zgierska-Pl.Kościelny-Woj.Polskiego-Sporna- Zagajnikowa- Inflancka-Strykowska (chwilowy postój)- Woj.Polskiego-Pl.Kościelny-Zgierska-Limanowskiego-Włókniarzy- Wielkopolska- Dw. Żabieniec- Aleksandrowska- Tatarczana- Plonowa ( z tyłu krańcówki "Chochoła"). Przystanki dodatkowe niekonieczne.
q
qwerty
Był sprawdzany scenariusz wypadkowy dotyczący zdarzenia w tunelu.
Jest opracowany system starowania ruchem na wypadek awarii w tunelu (Tunel zostanie zamknięty czerwonymi światłami na wjeździe itd). To jest zrobione.

Ale ja piszę o awarii na górze na wsporniku tramwajowym. Tu nie zrobiono analizy awarii.
Piszę też o braku możliwości rozstawienia dźwigów po zmianie konstrukcji i wprowadzeniu rozpór.
Łatwo sprawdzić, że na wizualizacjach nie ma rozpór a w naturze są.

Nie sprawdzono też jaki będzie skutek gwałtownego pożaru np cysterny (mamy kilka stacji paliw) na tramwaje znajdujące się na wsporniku w wykopie otwartym i stojącym w chwili wypadku na czerwonym świetle.
Nie sprawdzono stateczności rozpór pod wpływem gwałtownego pożaru.
y
yyy
na takie głupoty jak rozchodniki we flizelinie na torowisku przy ul. Narutowicza , drzewka po 15000 zł.sadzone w doniczkach przy wybranych ulicach , bezsensowne przebudowy ulic ( SUKCESJA ) miliony są!!! Na podstawowe remonty taboru MPK, budynków komunalnych niestety pieniędzy brak. Polecam do zwiedzania łódzkie rynsztoki, walące się rudery w których nie z dobrobytu, ale życiowej konieczności zmuszeni są mieszkać ludzie.... Buńczucznych władz tego miasta te problemy nie obchodzą , ich pracę można ocenić jako zabawę beztroskich dzieci. Pobawili się, zniszczyli wiele i poszli niszczyć dalej....
:-)
Z całym brakiem szacunku dla tego projektu, ale awarie były analizowane.
Podobnie, wiadomo co robić, gdy pociąg zepsuje się na moście.

Inna sprawa, że sam projekt bez sensu, ale co robić w razie awarii to wiadomo.
O
Ozetjot
"Tramwaj linii 14 jechał ulicą Dąbrowskiego w kierunku Szczecińskiej".

To już mogli napisać, że jechał w kierunku zachodnim, albo w kierunku Berlina.
Nie wszyscy wiedzą jak przebiega ul. Szczecińska.
G
Gość
Przecież archaiczne umiejętności gramatyczne i ortograficzne to dziś passe. Grunt,że jest jakaś rozpierducha. Jest o czym pisać i foty wstawiać. Zresztą, tekstów i tak coraz mniej za to fotek od zaje..bania. Wnioskuję, nie tylko po tym pisemku, że tu chyba zachodzi prawidłowość jak z podłym alkoholem. Nieważne co byle sponiewierało.
s
sss
Silnik na złomu
Wróć na i.pl Portal i.pl