Milenialsów najbardziej cieszą prezenty związane z przeżyciami

Maja Piotrowska AIP
Piotr Krzyzanowski
Najliczniejszą grupę entuzjastów tego typu prezentów stanowią osoby do 24 roku życia – aż 80 proc. z nich potwierdza, że chciałoby otrzymać voucher na wyjątkowe przeżycie.

Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez Omni PBS w marcu 2017 r. na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent, już co drugi Polak deklaruje znajomość upominków w formie przeżyć. Po karty podarunkowe na prezenty w formie przeżyć sięgają najchętniej ludzie młodzi, wykształceni i dobrze zarabiający, co sprawia że stają się one atrakcyjną alternatywą dla klasycznych benefitów pracowniczych skierowanych do Ygreków oraz Zetów.

Rośnie świadomość Polaków odnośnie rynku kart podarunkowych na prezenty w formie przeżyć. Wiedzę o istnieniu tego typu upominków deklaruje ponad połowa badanych (51 proc.), z czego 77 proc. to osoby z wykształceniem wyższym. Badanie wykazało, że znacznie częściej znajomością voucherów na wyjątkowe przeżycia mogą „pochwalić się” osoby młode (15-24 lata, 72 proc.) i w średnim wieku (25-39 lat, 71 proc.). - W porównaniu z wynikami analogicznego badania przeprowadzonego w 2014 roku, znajomość kart podarunkowych na prezenty w formie przeżyć wzrosła aż o 14 proc. W samej tylko grupie osób młodych, w 2017 r. chęć otrzymania voucheru na upominek w formie przeżycia wyraziło o 10 proc. więcej ankietowanych niż 3 lata wcześniej. Pokazuje to, jak dynamicznie rozwija się nasza branża oraz jak zwiększa się grupa naszych obecnych i potencjalnych odbiorców – mówi Ada Stokowska, Manager B2B z firmy Wyjątkowy Prezent.

Młodzi, wykształceni i… chętni na przeżycia

Badanie Omni PBS wskazuje również na to, jakie jest podejście Polaków do kupowania oraz otrzymywania prezentów w formie przeżyć. Najliczniejszą grupę entuzjastów tego typu upominków stanowią osoby do 24 roku życia - aż 80 proc. z nich potwierdza, że chciałoby otrzymać voucher na wyjątkowe przeżycie. Jest to też grupa, która najchętniej zakupiłaby tego typu kartę podarunkową dla kogoś bliskiego – wskazuje na to 71 proc. ankietowanych. Równie pozytywne nastawienie do upominków w formie przeżyć mają osoby w wieku 25-39 lat – niemal 60 proc. z nich deklaruje chęć otrzymania tego typu prezentu, a 66 proc. chce obdarować voucherem na wyjątkowe przeżycie osobę bliską. Co ciekawe, najwięcej entuzjazmu względem otrzymania prezentu w formie przeżycia wykazują osoby niezamężne (74 proc.), z wyższym wykształceniem (64 proc.) oraz z satysfakcjonującym dochodem, pozwalającym na życie bez większych wyrzeczeń oraz oszczędzanie (67 proc.). – Pokazuje to, że prezenty w formie przeżyć sprawdzają się szczególnie w przypadku młodych, wykształconych i dobrze zarabiających osób, które jeszcze się nie „ustatkowały” i lubią aktywnie spędzać czas. Jest to wyraźny sygnał dla pracodawców poszukujących atrakcyjnych benefitów pracowniczych skierowanych do przedstawicieli pokolenia Y i Z – mówi Ada Stokowska z firmy Wyjątkowy Prezent.

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent przez Omni PBS w dniach 24-26 marca 2017 r. Analizą objęto grupę 1000 Polaków w wieku 15+. Badanie zostało zrealizowane z wykorzystaniem ankiety internetowej metodą CAPI.

Obejrzyj wideo:

Firmy rodzinne wciąż mają dużą przyszłość w Polsce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie