Mieszkaniec powiatu tomaszowskiego dał się oszukać. Przelał oszustowi 150 tysięcy złotych

Damian Świderski
Damian Świderski
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Mieszkaniec powiatu tomaszowskiego dał się oszukać. Uwierzył człowiekowi, który podszywał się pod pracownika banku. Sprawca zaalarmował mężczyznę, że jego pieniądze na koncie są zagrożone. Nakłonił go też do zainstalowania pewnej aplikacji. Mężczyzna stracił mnóstwo pieniędzy.
Dał się oszukać na konsultanta z banku. Stracił 150 tys. złotych
Dał się oszukać na konsultanta z banku. Stracił 150 tys. złotych Pixabay/moz123 zdjęcie ilustracyjne

Oszust podszył się pod pracownika banku i zadzwonił do 37-latka z powiatu tomaszowskiego. Powiedział, że pieniądze na koncie bankowym są zagrożone. Polecił mu przelanie oszczędności na konto, które miało być bezpieczne. 37-latek zainstalował też na komputerze i telefonie aplikację AnyDesk. Po utworzeniu tzw. zdalnego pulpitu przelał 150 tysięcy złotych na podane przez oszusta konta.

Stracił 150 tys. złotych. Policja apeluje o ostrożność

AnyDesk posłużyła oszustowi do odszukania konta bankowego mężczyzny. Następnego dnia zadzwonił do swojego banku zaniepokojony, bo pieniądze nie powróciły na oryginalne konto. Dowiedział się wtedy, że konsultant z ubiegłego dnia był oszustem, a pieniądze zostały skradzione. Oficer prasowa Komendy Powiatowej Policji w Tomaszowie Lubelskim mł. asp. Małgorzata Pawłowska zaapelowała, żeby zachować ostrożność podczas rozmów z pracownikami podobnych instytucji.

Pamiętajmy, że pracownik banku nigdy nie poprosi nas o instalację programów na naszych komputerach czy telefonach. Zachowajmy czujność, kiedy ktoś prosi nas o zalogowanie się do bankowości elektronicznej czy podawanie danych do logowania – powiedziała policjantka.

  • Tylko posiadacz danego konta może na nim wykonywać czynności. Pracownicy banków, operatorów i innych instytucji finansowych nigdy nie poproszą o zalogowanie się na konto w celu dokonania na nim zmian zdalnie.
  • Jeśli “konsultant” proponuje Ci zainstalowanie programu do zdalnego pulpitu – UWAŻAJ to może być oszust
  • Pracownicy banków oraz innych instytucji finansowych nie powinni wymagać instalowania na komputerze użytkownika jakiegokolwiek oprogramowania od firm trzecich.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuji.pl!

Źródło: tomaszow-lubelski.policja.gov.p

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Anastazy 5
I pewnie dzwoniący mówił że "wschodnim" akcentem?

Do mnie też dzwonili.

Mimo że nie mam w Polsce konta bankowego.
K
Kazio
TO JEST EFEKT BRAKU ZAINTERESOWANIA CZYMKOLWIEK.PRZECIEŻ TA FORMA OSZUSTWA TRWA OK 10 LAT
P
Pan Maruda
Doebil
P
Pan Maruda
[wulgaryzm]
A
Antoni
Ciekawe, skąd oszust wiedział że oszukany ma pieniądze na koncie? Czy czasami ktoś im nie przekazuje informacji?
Wróć na i.pl Portal i.pl