Mierzeja Wiślana. Ministerstwo Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej przygotowało specjalną animację, dotyczącą budowy kanału żeglugowego

Agata Gołąbek
MGMiŻŚ
Ministerstwo Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej zakończyło już etap wylesiania terenu pod przekop mierzei. Resort publikuje specjalną animację.

W środę 20 lutego po pięciu dniach prac zakończono wylesienie terenu pod budowę kanału żeglugowego na Mierzei Wiślanej. Resort Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej poinformował, że posiada już wszystkie niezbędne i prawnie wymagane dokumenty. Aktualnie trwa przetarg, dzięki któremu resort wyłoni wykonawcę głównych robót budowlanych.

- Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma być gotowy w 2022 roku. Znacząco poprawi dostęp do portu w Elblągu oraz zagwarantuje Polsce swobodny dostęp z Zalewu Wiślanego na Bałtyk z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej. Dzięki temu rozwiązaniu elbląski terminal będzie mógł swobodnie przyjmować mniejsze ładunki towarowe, odciążając od nich porty trójmiejskie, przyjmujące jednostki dalekomorskie. Rozwój portu w Elblągu będzie sprzyjał powstawaniu nowych miejsc pracy, poprawi walory turystyczne miejscowości położonych nad Zalewem Wiślanym oraz wpłynie na rozwój gospodarczy całego regionu północno-wschodniej Polski. Kanał przez Mierzeję także znacząco poprawi atrakcyjność turystyczną miejscowości położonych nad Zalewem Wiślanym - informuje za pośrednictwem mediów społecznościowych Ministerstwo Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej.

Innego zdania są ekolodzy, którzy są przeciwni inwestycji.

CZYTAJ TEŻ: Przekop Mierzei Wiślanej. Drzewa pod przekop już wycięte, a Komisja Europejska chce rozmów

Tymczasem MGWiŻŚ przygotowało specjalną animację, która prezentuje planowany projekt, nałożony na aktualne zdjęcia z Mierzei Wiślanej:



Przypomnijmy, że cała inwestycja ma zakończyć się w 2022 roku. Jej całkowity koszt został oszacowany na ok. 880 mln zł.

Wideo

Materiał oryginalny: Mierzeja Wiślana. Ministerstwo Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej przygotowało specjalną animację, dotyczącą budowy kanału żeglugowego - Dziennik Bałtycki

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Q
Qaz

Jakoś inaczej sobie to wyobrażałam,no że szersze i równe bez zwężania.Nie wiem myślałam że takie coś jak w Holandii takie wrota od strony morza by chronić w razie sztormów .Cóż widać nie znam się .

G
Gość

Trzy sposoby na potanienie i przyspieszenie przekopu !

-WYSPA DROGA?

Zamiast wyspy wywieść urobek na zatokę , będzie taniej , a nie drożej.

-ŚLUZA ZBYTECZNA !

Wystarczy tylko wykopać trochę szerszy rów przez mierzeję bez śluzy.

Zalew i zatoka to naczynia połączone przez cieśninę w Bałtijsku i słona woda wlewa się do zalewu bez żadnej śluzy .

Wiatry mogą powodować pewne znikome ,

różnice poziomów wody i może powstać mały przepływ w tym przekopie . W tym wypadku trochę wody słonej w zalewie nie zaszkodzi,a wręcz poprawi czystość w tym bajorze zwanym zalewem.

-DWA OBJAZDY I DWA MOSTY ZWODZONE ZBYTECZNE !

Prościej , taniej i wygodniej dla eksploatacji i komunikacji wykonać w pierwszej kolejności TUNEL w otwartym wykopie w ściankach szczelnych o głębokości ok.. 10 mtr.

Dla przykładu przy zjazdach do tunelu pod Martwą Wisłą otwarte wykopy po obu stronach miały ponad 40 mtr. głębokości i były znacznie dłuższe ,niż tu ten cały przekop.

Dodaj ogłoszenie