Media pod lupą UOKiK

Maja Piotrowska AIP
Dariusz Bloch
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta sprawdzi rynek reklamowy prasy, drukarni, platform internetowych, płatnej telewizji, czy dostarczania internetu. Prezes urzędu, Marek Niechciała, prowadzi już sześć badań dotyczących rynku mediów.

- Z sygnałów, które otrzymujemy, wynika, że w niektórych segmentach branży medialnej może występować duża koncentracja, co może prowadzić do zakłóceń konkurencji. W pierwszej kolejności sprawdzimy rynek reklamy telewizyjnej – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK. Jak podkreśla, urząd skontroluje też m. in relacje między wydawcami, a kolporterami oraz stopień koncentracji drukarni prasowych. – Chcemy wiedzieć, jaka sytuacja panuje na rynku medialnym, czy jakieś spółki nie nadużywają pozycji dominującej oraz, czy nie dochodzi do zakłócania konkurencji – zaznacza prezes UOKiK.

Badania rynku dostarczają informacji urzędnikom UOKiK o tym jak wygląda dany sektor, jaki jest na nim stopień koncentracji, czy konkurencji. UOKiK wysyłał wcześniej wytypowanym przedsiębiorcom ankiety ze szczegółowymi pytaniami. Respondentami są firmy, które najlepiej znają daną branżę - podkreśla w swoim komunikacie UOKiK. Przedsiębiorcy mogą w nich wskazać na swoje problemy, bądź wymienić inne spostrzeżenia. Dzięki takim działaniom urząd może zainterweniować m. in w przypadku, gdy dany przedsiębiorca nadużywa swojej pozycji dominującej, czy gdy transakcja mająca na celu przejęcie danej spółki może znacznie ograniczyć konkurencję

Ćwiczenia WOT w pasie przygranicznym z Białorusią

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie