Mastalerek: "Andrzej Duda miał rację". Chodzi o współpracę m.in. z PSL i Konfederacją

OPRAC.:
Aleksandra Jaros
Aleksandra Jaros
Andrzej Duda chciał być patronem wielkiej koalicji polskich spraw
Andrzej Duda chciał być patronem wielkiej koalicji polskich spraw sylwia dąbrowa / polska press
Prezydent Andrzej Duda miał rację. W 2020 r. był najlepszy czas, by zacząć przygotowywać grunt pod budowę Koalicji Polskich Spraw - napisał w mediach społecznościowych szef Gabinetu Prezydenta Marcin Mastalerek.

Koalicja Polskich Spraw

"Prezydent Andrzej Duda miał rację. W 2020 r. był najlepszy czas żeby zacząć przygotowywać grunt pod budowę Koalicji Polskich Spraw. Pytanie, czy jeszcze kiedyś będzie na to moment?" - napisał szef Gabinetu Prezydenta Marcin Mastalerek w sobotę na platformie X (dawniej Twitter).

Sprawę przypomniał redaktor Marcin Fijołek z Polsat News, który napisał: "Trzy dni przed ciszą wyborczą w 2020 r. prezydent Andrzej Duda sugerował potrzebę współpracy z PSL i Konfederacją. To był kampanijny projekt. Ale nie zdziwię się, jeśli hasło Koalicji Polskich Spraw kiedyś - choć pewnie nie dziś - wróci do gry".

Andrzej Duda zabiegał o dobre relacje m.in. z PSL i Konfederacją

W lipcu 2020 r. ubiegający się o reelekcję prezydent Andrzej Duda zaapelował do polityków, m.in. PSL, Koalicji Polskiej i Konfederacji, by po wyborach się spotkać i porozmawiać o najistotniejszych kwestiach. Dodał, że chce być patronem wielkiej koalicji polskich spraw chroniącej m.in. rodzinę i wartości tradycyjne.

Powiedział wówczas, że w Polsce potrzeba jest spokojnej i stabilnej polityki oraz współdziałania na rzecz tworzenia rozwiązań, które będą pomagały m.in. rodzinom i gospodarce. "Zawsze tak jest, że dobre współdziałanie rozwija i buduje. I ja dokładnie taką politykę chce realizować" - zapewnił. Jak mówił "są dwie możliwości: albo będzie polityka kłótni i awantur, wzajemnego przeszkadzania sobie, albo może być realizowana polityka współdziałania, wspierania się nawzajem, ucierania wspólnego stanowiska".

"Chciałem zaapelować do wszystkich polityków i wszystkich tych, którzy są zaangażowani po stronie Polskiego Stronnictwa Ludowego, Koalicji Polskiej, Konfederacji - szanowni państwo spotkajmy się na spokojnie po 12 lipca, porozmawiajmy o tych sprawach, które są najistotniejsze. Proszę, żeby zrobili to też wszyscy ci, którzy działają w samorządach" - powiedział wówczas Andrzej Duda.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

"Chciałbym, żeby odbywała się współpraca w tych sprawach najważniejszych, żebyśmy to właśnie mogli wspólnie realizować, żebyśmy to realizowali w szerokiej koalicji polskich spraw, która dba o najważniejsze wartości, a w pozostałych sprawach umie usiąść i uzgodnić stanowiska" - powiedział prezydent. Podkreślił, że taka polityka jest możliwa i oczekiwana.

W swoim wpisie Fijołek przytoczył fragment wywiadu udzielonego przez prezydenta w tym roku dla portalu Interia.pl, w którym Andrzej Duda był pytany o pomysł utworzenia Koalicji Polskich Spraw. "Jestem zawsze gotów do Koalicji Polskich Spraw. Jestem człowiekiem, który zawsze starał się słuchać rozsądnego głosu ludzi: nie tupania nogą czy wrzasku, nie wściekłości czy obelg, ale spokojnego, merytorycznego głosu" - odpowiedział prezydent.

Źródło:

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 55

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

U
Unkas
@Paweł,

Cześć Paweł,

Ani wczoraj ani dziś nie mogłem (z przyczyn technicznych po stronie portalu i.pl) odpowiedzieć na Twój ostatni wczorajszy post.

Więc tą drogą pytam:

A co takiego Kaczorek zrobił dla innych?

Co zrobił dla innych, co nie okazało się, w rzeczywistości, kupowaniem głosów, kłamstwem lub przekrętem.

Napisz proszę,

Pozdrawiam.
U
Unkas
30 października, 3:56, A:

Duda sam to wymyślił.

30 października, 5:18, Paweł:

Na pewno nie z Merkel:-)

Cześć Paweł,

Masz rację, Angela jest już na oucie więc z nią nie da rady.

A o Putinie, niektórzy mówią, że umarł. Więc jako nieżywy, pewnie nie będzie miał głowy by wspólnie z Andrzejem wymyślać takie rzeczy.

Kto nam pozostaje?

Donald Trump, Kim Jong Un, Viktor Orban, JKM, Grzegorz Braun, Stan Tymiński.

Jak myślisz, który?

Uśmiechnij się, pozdrawiam,

t
turudydzbanzbrukseli
zondamy przywrocenia lapek poapcia jak na innych portalach
i
insapector gaczet
dwoch z gangu rudego olsena zagaduje endrju ,a pozostali dwaj habia co popadnie z palacu
P
Paweł
30 października, 03:56, A:

Duda sam to wymyślił.

30 października, 5:53, KohnEfka:

Na pewno bo Duda umie liczyć do 10 bo ma tyle paluszków. Nawet gdyby PiS stworzył koalicję z PSL, to zyskałby tyle mandatów ile dostała Konfederacja a może nawet mniej bo w takim układzie, duża część wyborców PSL, zagłosowałaby na " Kołodziejczaka".

PSL zyskał na koalicji z Hołownią.

:-) no , Kołodziejczak to niezła gwiazda , szczególnie po znanym wywiadzie:-)

K
KohnEfka
30 października, 03:56, A:

Duda sam to wymyślił.

Na pewno bo Duda umie liczyć do 10 bo ma tyle paluszków. Nawet gdyby PiS stworzył koalicję z PSL, to zyskałby tyle mandatów ile dostała Konfederacja a może nawet mniej bo w takim układzie, duża część wyborców PSL, zagłosowałaby na " Kołodziejczaka".

PSL zyskał na koalicji z Hołownią.

P
Paweł
30 października, 3:56, A:

Duda sam to wymyślił.

Na pewno nie z Merkel:-)

A
A
Duda sam to wymyślił.
U
Unkas
29 października, 9:32, wojɐk:

Kosiniak-Kamysz, a ty co 🤡🤡cymbale, znowu próbowałeś wpasować się w ramę obrazu i ci nie wyszło❓

29 października, 17:02, wojɐk:

Kosiniak-Kamysz frajerski PSL-owski dvpku, nawet nie jesteś wart by stać na tle tak wybitnego prezydenta, jakim był i jest Lech Kaczyński.

Powinieneś za to razem z Szymonem Kałownią chodzić w 🐴🐴końskich chomątach,

29 października, 17:36, Unkas:

Wojtek,

Co się z Tobą dzieje?

Nie jesteś Sobą,

Coś Cię opętało.

Bije z Ciebie jakiś straszny gniew.

A przypomnij sobie Siedem Grzechów Głównych, zrób szybko rachunek sumienia i idź do spowiedzi.

Twoja dusza jeszcze nie jest stracona.

29 października, 20:20, wojɐk:

Moja dusza nie, jest rozsądna. Ale Polska, przez takich opozycyjnych oszołomów, już tak, jest stracona.

29 października, 20:32, Unkas:

Wojtek,

A którą opozycję masz na myśli?

Starą czy nową?

Pozdrawiam,

29 października, 20:40, wojɐk:

A o które lata Ci chodzi❓

Stara to KO, 3D, NL.

Nowa to ZP.

Pozdrawiam,

w
wojɐk
29 października, 9:32, wojɐk:

Kosiniak-Kamysz, a ty co 🤡🤡cymbale, znowu próbowałeś wpasować się w ramę obrazu i ci nie wyszło❓

29 października, 17:02, wojɐk:

Kosiniak-Kamysz frajerski PSL-owski dvpku, nawet nie jesteś wart by stać na tle tak wybitnego prezydenta, jakim był i jest Lech Kaczyński.

Powinieneś za to razem z Szymonem Kałownią chodzić w 🐴🐴końskich chomątach,

29 października, 17:36, Unkas:

Wojtek,

Co się z Tobą dzieje?

Nie jesteś Sobą,

Coś Cię opętało.

Bije z Ciebie jakiś straszny gniew.

A przypomnij sobie Siedem Grzechów Głównych, zrób szybko rachunek sumienia i idź do spowiedzi.

Twoja dusza jeszcze nie jest stracona.

29 października, 20:20, wojɐk:

Moja dusza nie, jest rozsądna. Ale Polska, przez takich opozycyjnych oszołomów, już tak, jest stracona.

29 października, 20:32, Unkas:

Wojtek,

A którą opozycję masz na myśli?

Starą czy nową?

Pozdrawiam,

A o które lata Ci chodzi❓

U
Unkas
29 października, 9:32, wojɐk:

Kosiniak-Kamysz, a ty co 🤡🤡cymbale, znowu próbowałeś wpasować się w ramę obrazu i ci nie wyszło❓

29 października, 17:02, wojɐk:

Kosiniak-Kamysz frajerski PSL-owski dvpku, nawet nie jesteś wart by stać na tle tak wybitnego prezydenta, jakim był i jest Lech Kaczyński.

Powinieneś za to razem z Szymonem Kałownią chodzić w 🐴🐴końskich chomątach,

29 października, 17:36, Unkas:

Wojtek,

Co się z Tobą dzieje?

Nie jesteś Sobą,

Coś Cię opętało.

Bije z Ciebie jakiś straszny gniew.

A przypomnij sobie Siedem Grzechów Głównych, zrób szybko rachunek sumienia i idź do spowiedzi.

Twoja dusza jeszcze nie jest stracona.

29 października, 20:20, wojɐk:

Moja dusza nie, jest rozsądna. Ale Polska, przez takich opozycyjnych oszołomów, już tak, jest stracona.

Wojtek,

A którą opozycję masz na myśli?

Starą czy nową?

Pozdrawiam,

w
wojɐk
29 października, 9:32, wojɐk:

Kosiniak-Kamysz, a ty co 🤡🤡cymbale, znowu próbowałeś wpasować się w ramę obrazu i ci nie wyszło❓

29 października, 17:02, wojɐk:

Kosiniak-Kamysz frajerski PSL-owski dvpku, nawet nie jesteś wart by stać na tle tak wybitnego prezydenta, jakim był i jest Lech Kaczyński.

Powinieneś za to razem z Szymonem Kałownią chodzić w 🐴🐴końskich chomątach,

29 października, 17:36, Unkas:

Wojtek,

Co się z Tobą dzieje?

Nie jesteś Sobą,

Coś Cię opętało.

Bije z Ciebie jakiś straszny gniew.

A przypomnij sobie Siedem Grzechów Głównych, zrób szybko rachunek sumienia i idź do spowiedzi.

Twoja dusza jeszcze nie jest stracona.

Moja dusza nie, jest rozsądna. Ale Polska, przez takich opozycyjnych oszołomów, już tak, jest stracona.

P
Paweł
29 października, 6:23, Zofia:

Nikt w PiS-ie nie przewidział, że tak sromotnie przegrają wybory. Pocieszają się, że zdobyli najwięcej głosów jako koalicja i bez przerwy gadają, że to oni wygrali. Tylko okłamywanie się im zostało. Każdy wie, że 194 jest mniejsze od 248 i dla sprawowania władzy nie ma żadnego znaczenia, czy koalicja powstaje przed czy po wyborach.

29 października, 6:51, Paweł:

Każdy terz wie, że jesteście zlepkiem wzajemnej adoracji skazanym na siebie a wynik pokazuje że rządna z partii nie miała tyle głosów co PiS, więc osobno karzda z nich przegrała, bez koalicji bylibyście niczym.

29 października, 08:04, Paweł:

Sorki za dysortografię.

29 października, 8:13, Piotr:

Zanim zaczniesz komentować politykę, poćwicz ortografię. W tej kolejności: najpierw ortografia, potem polityka.

29 października, 8:26, wld:

Przeprosił, więc się nie czepiaj. Widać, że się stara. Za 4 lata będzie głosował na Tuska.

29 października, 8:32, Paweł:

Dysortografia to zaburzenie i nie dziwi mnie fakt że nikomu z was nie chce się wpisać w wyszukiwarce, no może gdyby w TVN powiedzieli. Ale jeśli czyjaś inteligencja kończy się na tej stacji to nie mnie ale wam współczuć. A jeśli chodzi o Tuska to ogłaszam wszem i wobec, że wolę umrzeć jak głosować na kanalię.

29 października, 8:35, Paweł:

Z drugiej strony jednak dziękuję za kąśliwe uwagi , mobilizuje mnie to do jeszcze większej pracy nad sobą a co za tym idzie będę tutaj jeszcze częściej ćwiczył z Wami. Pozdrawiam

29 października, 10:11, Unkas:

Cześć Paweł,

Brawo za to, że jesteś świadom problemu z ortografią i że z tym walczysz.

Jeszcze większe brawo za brak wulgaryzmów w Twoich postach!

Co do głosowania na Tuska:

Jest takie porzekadło, że tylko krowa nie zmienia zdania.

Jas sam kilka lat temu, kiedy PO znacjonalizowało OFE, obiecałem sobie, że nigdy już nie zagłosuje na PO.

Ale znalazł się ktoś, kto mi pomógł zmienić zdanie.

Domyślasz się kto?

Tak, masz rację.

To Jarosław Kaczyński i PiS.

Wyczyniają takie rzeczy, że aby ratować Ojczyznę, trzeba głosować na tych, którzy są w stanie odebrać im władzę.

Najskuteczniejszym wyborem w tej dziedzinie jest Tusk i PO.

Mam nadzieję, że za 4 lata nie będzie już PiS i można będzie wybrać coś lepszego.

Np. partię, która będzie liberalna i ekonomicznie i społecznie a ponadto będzie zwolennikiem rozdziału kościoła od państwa.

Pozdrawiam,

29 października, 11:28, Paweł:

Jakie rzeczy , uprawiają rozdawnictwo? Jak rozumiesz liberalizm w świetle nowych działań PE? Czy myślisz,że liberalizm nie ma nic wspólnego z suwerennością państwa?

29 października, 16:49, Unkas:

Ciąg dalszy następuje:

Tymczasem liberalizm w gospodarce polega na dobrym ustawieniu reguł i NIE WTRĄCANIU SIĘ w gospodarkę.

I jak tu się wykazywać?

Przecież jak będzie dobrze to ludzie szybko zapomną, kto te reguły tak ustawił i zagłosują na tych co lepiej obiecują gruszki na wierzbie.

Liberalizm obyczajowy to zasada, że każdy jest właścicielem swojego ciała i może z nim robić co zechce jeśli tylko ta druga osoba chce tego samego.

To że sąsiadka będzie zgorszona a ksiądz dozna szoku.

Trudno.

Przyzwyczają się i będzie dobrze.

UE idzie w kierunku liberalizmu społecznego, ale nie w kierunku ekonomicznego.

Aktualny jeszcze rząd RP idzie w poprzek obydwu.

W tej sytuacji jestem po stronie UE a nie po stronie nastawionej na wygodę Jarosława i Zbyszka "drzewnianej suwerenności".

Skomentuj proszę,

Pozdrawiam,

No tak. Można mieć różne poglądy, ale nie widzę powodu, żeby coś zmieniać. Nie mam zaufania do poprzedniej władzy, a pozostawienie " wolnego" rynku samemu sobie w obecnych czasach jest dla mnie po prostu głupie. Zbyt długo więziła mnie mafia sycylijska, żebym zrezygnował z wolności na rzecz Niemiec czy kogokolwiek. Poprzednia władza tylko obiecywała, kaczorek coś robił dla bliźnich. Teraz bardziej chciał bym być dla innych. Pozdrawiam.

S
Stan
29 października, 6:23, Zofia:

Nikt w PiS-ie nie przewidział, że tak sromotnie przegrają wybory. Pocieszają się, że zdobyli najwięcej głosów jako koalicja i bez przerwy gadają, że to oni wygrali. Tylko okłamywanie się im zostało. Każdy wie, że 194 jest mniejsze od 248 i dla sprawowania władzy nie ma żadnego znaczenia, czy koalicja powstaje przed czy po wyborach.

29 października, 6:51, Paweł:

Każdy terz wie, że jesteście zlepkiem wzajemnej adoracji skazanym na siebie a wynik pokazuje że rządna z partii nie miała tyle głosów co PiS, więc osobno karzda z nich przegrała, bez koalicji bylibyście niczym.

29 października, 08:04, Paweł:

Sorki za dysortografię.

29 października, 8:13, Piotr:

Zanim zaczniesz komentować politykę, poćwicz ortografię. W tej kolejności: najpierw ortografia, potem polityka.

29 października, 8:26, wld:

Przeprosił, więc się nie czepiaj. Widać, że się stara. Za 4 lata będzie głosował na Tuska.

29 października, 8:32, Paweł:

Dysortografia to zaburzenie i nie dziwi mnie fakt że nikomu z was nie chce się wpisać w wyszukiwarce, no może gdyby w TVN powiedzieli. Ale jeśli czyjaś inteligencja kończy się na tej stacji to nie mnie ale wam współczuć. A jeśli chodzi o Tuska to ogłaszam wszem i wobec, że wolę umrzeć jak głosować na kanalię.

29 października, 8:35, Paweł:

Z drugiej strony jednak dziękuję za kąśliwe uwagi , mobilizuje mnie to do jeszcze większej pracy nad sobą a co za tym idzie będę tutaj jeszcze częściej ćwiczył z Wami. Pozdrawiam

29 października, 10:11, Unkas:

Cześć Paweł,

Brawo za to, że jesteś świadom problemu z ortografią i że z tym walczysz.

Jeszcze większe brawo za brak wulgaryzmów w Twoich postach!

Co do głosowania na Tuska:

Jest takie porzekadło, że tylko krowa nie zmienia zdania.

Jas sam kilka lat temu, kiedy PO znacjonalizowało OFE, obiecałem sobie, że nigdy już nie zagłosuje na PO.

Ale znalazł się ktoś, kto mi pomógł zmienić zdanie.

Domyślasz się kto?

Tak, masz rację.

To Jarosław Kaczyński i PiS.

Wyczyniają takie rzeczy, że aby ratować Ojczyznę, trzeba głosować na tych, którzy są w stanie odebrać im władzę.

Najskuteczniejszym wyborem w tej dziedzinie jest Tusk i PO.

Mam nadzieję, że za 4 lata nie będzie już PiS i można będzie wybrać coś lepszego.

Np. partię, która będzie liberalna i ekonomicznie i społecznie a ponadto będzie zwolennikiem rozdziału kościoła od państwa.

Pozdrawiam,

29 października, 11:28, Paweł:

Jakie rzeczy , uprawiają rozdawnictwo? Jak rozumiesz liberalizm w świetle nowych działań PE? Czy myślisz,że liberalizm nie ma nic wspólnego z suwerennością państwa?

29 października, 16:49, Unkas:

Ciąg dalszy następuje:

Tymczasem liberalizm w gospodarce polega na dobrym ustawieniu reguł i NIE WTRĄCANIU SIĘ w gospodarkę.

I jak tu się wykazywać?

Przecież jak będzie dobrze to ludzie szybko zapomną, kto te reguły tak ustawił i zagłosują na tych co lepiej obiecują gruszki na wierzbie.

Liberalizm obyczajowy to zasada, że każdy jest właścicielem swojego ciała i może z nim robić co zechce jeśli tylko ta druga osoba chce tego samego.

To że sąsiadka będzie zgorszona a ksiądz dozna szoku.

Trudno.

Przyzwyczają się i będzie dobrze.

UE idzie w kierunku liberalizmu społecznego, ale nie w kierunku ekonomicznego.

Aktualny jeszcze rząd RP idzie w poprzek obydwu.

W tej sytuacji jestem po stronie UE a nie po stronie nastawionej na wygodę Jarosława i Zbyszka "drzewnianej suwerenności".

Skomentuj proszę,

Pozdrawiam,

Za rządów ZP gospodarka jest w bardzo dobrej kondycji, co potwierdzają raporty Eurostatu i ratingi światowe. Liberalizm to przeżytek, zostawianie ludzi samym sobie, zero wsparcia dla kogokolwiek, umowy smieciowe, głodowe minimalne wynagrodzenie, duże bezrobocie. Przerabialismy to za rządów PO i wystarczy. Finanse są obecnie w bardzo dobrej kondycji, mimo pandemii i wojny, gigantycznych transferów społecznych (wsparcie typu kindergeld jest normą w innych krajach). Inflacja i bezrobocie spada. Za PO sięgało średnio 14,4%. Hulały mafie VATowskie. Dopiero PIS je uszczelnił.

U
Unkas
29 października, 9:32, wojɐk:

Kosiniak-Kamysz, a ty co 🤡🤡cymbale, znowu próbowałeś wpasować się w ramę obrazu i ci nie wyszło❓

29 października, 17:02, wojɐk:

Kosiniak-Kamysz frajerski PSL-owski dvpku, nawet nie jesteś wart by stać na tle tak wybitnego prezydenta, jakim był i jest Lech Kaczyński.

Powinieneś za to razem z Szymonem Kałownią chodzić w 🐴🐴końskich chomątach,

Wojtek,

Co się z Tobą dzieje?

Nie jesteś Sobą,

Coś Cię opętało.

Bije z Ciebie jakiś straszny gniew.

A przypomnij sobie Siedem Grzechów Głównych, zrób szybko rachunek sumienia i idź do spowiedzi.

Twoja dusza jeszcze nie jest stracona.

Wróć na i.pl Portal i.pl