Marzenia się spełniają, zapragnęła być stewardessą w liniach Emirates i została nią.

Kazimierz Sikorski
Kazimierz Sikorski
materiały prasowe
Która dziewczyna nie marzy o ciekawej pracy i dalekich podróżach. Justyna Szczygieł spełniła swoje marzenia, jest stawardessą w liniach Emirates.

O tym, że trafiła do wymarzonej pracy może w dużym stopniu zawdzięczać swojemu wujkowi, który ocierał się kiedyś o lotnictwo. A że Justyna Szczygieł pochodzi z Rzeszowa i mieszkała w pobliżu lotniska Jasionka, wybór zajęcia wydawał się naturalny.

Ale nie od razu została stewardessą Emirates, jednej z największych międzynarodowych linii lotniczych na świecie. - O wszystkim w końcu zdecydował egzamin, który nie wydawał mi się zbyt trudny i od kilku lat pracuję dla tego przewoźnika – mówi Justyna Szczygieł i dodaje, że nie mogła sobie wymarzyć lepszego zajęcia.

Z dumą opowiada o tym, że była już w ponad 70 krajach, jako że ten globalny przewoźnik oplata siatką swoich połączeń cały świat. Prawdą jest, że niekiedy ogranicza się to tylko do krótkiego pobytu w jakimś porcie lotniczym, ale dla niej to zajęcie jest wielką frajdą, spełnia się w międzynarodowym gronie, w którym nie brakuje też innych Polek.

Na stałe mieszka w Dubaju, tam jest kwatera główna Emirates, do domu wpada tylko raz na jakiś czas. Przyzwyczaiła się do grafiku, który zmienia jej co chwila kontynent i dodaje do listy kolejny nowy kraj. Kiedy ma wolny czas od przebywania pod chmurami schodzi na ziemię, dokładniej pod … wodę. -Odkryłam nową pasję, to nurkowanie, którą właśnie z powodzeniem realizuję w Dubaju. Na razie nie schodziłam na bardzo duże głębokości, traktuję to zajęcie bardziej jako hobby niż sportowe wyzwanie- dodaje.

Praca w takim gigancie nobilituje, bo flota Emirates jest imponująca, składa się z 271 nowoczesnych i szerokokadłubowych samolotów Airbus A380 i Boeing 777. Codziennie linie Emirates wykonują ok. 255 lotów z Dubaju do kierunków na sześciu kontynentach. Loty trwają od niecałej godziny do przeszło 17 godzin! Aby uniknąć opóźnień lotów i niedogodności dla pasażerów, należy przede wszystkim sprawnie przygotować samolot lądujący w Dubaju do kolejnego odlotu bez zaniedbywania jakości ani bezpieczeństwa.

Przygotowanie gigantycznego Airbusa A380 Emirates – największego samolotu pasażerskiego na świecie – do startu z portu przewoźnika w Dubaju zajmuje około 105 minut, a Boeinga 777 – około 90 minut. Postój samolotu wiąże się z szeregiem najróżniejszych prac. Należy do nich między innymi wysprzątanie wnętrza samolotu, uzupełnienie wody i obsługa toalet, obsługa cateringu pokładowego i załadunek posiłków dla pasażerów na pokład, podłączenie zasilania zewnętrznego (APU), tankowanie paliwa, obsługa techniczna oraz załadunek bagażu pasażerów i cargo. Opóźnienie w jednej z tych czynności może wpłynąć na całość operacji.

Praca w Emirates jest szczególna, szczególnie też przewoźnik traktuje posiłki i napoje serwowane pasażerom. Ci ostatni mogą oczekiwać najlepszych gatunków win, podawanych z potrawami przyrządzonymi przez najlepszych kucharzy, które odzwierciedlają różnorodną kulturę i upodobania klientów.

Justyna Szczygieł w locie z Dubaju do Warszawy obsługiwała pierwszą klasę. Choć na wszystkich trasach obsługiwanych przez Emirates we wszystkich klasach podawane są pełne posiłki, to w klasie pierwszej pasażerowie mogą zamówić wielodaniowe posiłki a la carte przyrządzane przez najlepszych kucharzy. Zamówienie można złożyć w dowolnym momencie lotu. W cenie biletu jest też szeroki wybór napojów alkoholowych i bezalkoholowych.

W klasie ekonomicznej menu składa się z przystawki, jednego z dwóch dań głównych do wyboru, deseru oraz sera z krakersami. W cenie biletu oferowany jest szeroki wybór napojów alkoholowych i bezalkoholowych.
Pasażerowie moga byc pewni, że posiłki serwowane na pokładzie są przyrządzane z najświeższych składników i są podgrzewane do odpowiedniej temperatury w piekarnikach z termoobiegiem. Jest to możliwe dzięki procedurom kontrolnym: Po zakończeniu lotu personel pokładowy przygotowuje raport dotyczący cateringu, przekazując regionalnym menedżerom ds. cateringu opinie pasażerów. Menedżerowie organizują codzienne spotkania, na których analizują raporty z lotów, co umożliwia reakcję na zgłaszane problemy.
Jednym z trybików tej ogromnej machiny jest personel pokładowy, w którym z powodzeniem sprawdza się i realizuje Justyna Szczygieł.

od 7 lat
Wideo

echodnia Drugi dzień na planie Ojca Mateusza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na i.pl Portal i.pl