Mariusz Chłopik: Sponsorowanie piłki nożnej opłaca się wszystkim

Mariusz ChłopikZaktualizowano 
19.05.2019 warszawa ulica lazienkowska 3 stadion legii warszawa 37 kolejka lotto ekstraklasa mecz legia warszawa  zaglebie lubin pilka nozna nz  carlos lopez carlitos<br><br> fot. szymon starnawski / polska press
19.05.2019 warszawa ulica lazienkowska 3 stadion legii warszawa 37 kolejka lotto ekstraklasa mecz legia warszawa zaglebie lubin pilka nozna nz carlos lopez carlitos fot. szymon starnawski / polska press brak
PKO Bank Polski dzięki sponsorowaniu Ekstraklasy nie tylko zyskał prestiż, ale również nowych klientów, którzy chętniej wybierają ofertę podmiotu inwestującego w ulubiony sport. Kibice natomiast otrzymują lepszy i atrakcyjniejszy produkt. - To wielopoziomowa współpraca – pisze Mariusz Chłopik, dyrektor ds. marketingu sportowego PKO Banku Polskiego.

To bez wątpienia kluczowy czas dla krajowej piłki. Niemal równo rok temu, PKO Bank Polski zostawał Oficjalnym Bankiem Ekstraklasy, a teraz znajdujemy się w przededniu przejęcia jeszcze większej odpowiedzialności za polską ligę. Jako największy bank w Polsce, mając najlepszą aplikację mobilną na świecie, zostajemy sponsorem tytularnym najpopularniejszych sportowych rozgrywek w kraju. Popularność i najnowocześniejsze technologie przekuwamy w biznesowy zysk.

Gdy dwanaście miesięcy temu zaangażowaliśmy się w sponsorowanie polskiego futbolu, w sieci pojawiały się zachowawcze głosy, które miały dowodzić, że bank jako instytucja finansowa nie może wiele zyskać na wspieraniu naszej piłki. Okazało się, że te głosy nie miały żadnego przełożenia na rzeczywistość, a przy okazji, że pod tym względem Polska niczym nie różni się od zachodu Europy.

Dwa tożsame światy

Gdy Bank Santander w 2016 roku zostawał sponsorem tytularnym hiszpańskiej Primera Division, zaskoczenie wśród ekspertów było niemałe. Bank wyszedł z serią marketingowych działań obliczonych na zysk w grupie 18-31 lat. Jak tłumaczono, kreatywna kampania miała być kluczem do świata „millenialsów, którzy są bardzo krytyczni wobec tej instytucji”.
Najlepsze ligi, kluby piłkarskie korzystają na współpracy z bankami. W latach 2004-16 sponsorem tytularnym Premier League był Barclays, Liverpool jest sponsorowany przez Standard, Ajax przez ABN, a CAIXA Bank do 2024 pozostaje sponsorem hiszpańskiej reprezentacji narodowej. Środowisko bankowe umie docierać do wybranych grup docelowych i robi to skutecznie, nakierowując strumień finansowych środków na futbol.

Piłka nożna jest najpopularniejszym sportem na świecie i największe emocje wzbudza również w Polsce. Dlatego też sponsorowanie Ekstraklasy stanowi tak dużą szansę do zaprezentowania i rozpowszechnienia własnej oferty.

W Polsce rozgrywkami krajowymi interesuje się średnio trzech na czterech miłośników piłki nożnej. To gigantyczna baza, do której należy dodać nowych fanów, którzy pojawią się po tym, jak Ekstraklasa na stałe zagości w Telewizji Publicznej. W nowym sezonie TVP będzie transmitowała po jednym meczu z każdej ligowej kolejki, a dotychczasowe wyniki oglądalności były bardzo zadowalające. NC+ zgodziło się, by jeden mecz w ostatnich siedmiu kolejkach sezonu 2018/19 był pokazywany w paśmie otwartym, a większość spotkań oglądało średnio niemal milion widzów.

Wyniki pozwalają patrzeć z nadzieją na przyszłość. Ponad 60 proc. klientów PKO Banku Polskiego zgadza się ze zdaniem, że wsparcie dyscypliny sportu, której są fanami, wzmaga zainteresowanie ofertą i chęć skorzystania z usług banków i ubezpieczycieli. W kategorii populacji ogólnej wynik ten wynosi ok. 40 proc.

Kibicowanie staje się elementem codzienności

Jesteśmy przekonani, że poprzez realne działania na wielu platformach można uzyskać zamierzony efekt. Kibicowanie może stać się stałym elementem codzienności. Od lutego każdy klient PKO Banku Polskiego może zaopatrzyć się w Oficjalną Kartę Ekstraklasy z wyeksponowanym herbem ulubionego klubu. W pierwszych miesiącach najwięcej odebrali ich kibice Legii Warszawa, Lecha Poznań i Wisły Kraków.

Z bardzo pozytywnym odbiorem spotkała się również Kanapa Kibica, która w pilotażowej akcji pod koniec sezonu była umieszczona na stadionach Legii, Wisły Kraków, Lecha Poznań i Lechii Gdańsk. Zainteresowanie przerosło nasze najśmielsze oczekiwania.
Jednym z elementów wsparcia rozwoju młodych zawodników jest przyznawana co miesiąc nagroda PKO Banku Polskiego dla najbardziej wyróżniającego się polskiego ligowca młodego pokolenia. Już teraz wielu z nagrodzonych „Młodzieżowców Miesiąca” puka do bram pierwszej reprezentacji.

Współpraca z Ekstraklasą, to także niejako rewolucja w mediach społecznościowych. Korzystając z hashtagu #GrajmyRazem stworzyliśmy profil „PKO BP Grajmy Razem”, gdzie organizujemy konkursy, pokazujemy Ekstraklasę nieszablonowo, ukazujemy kulisy pracy wielu drużyn, udostępniamy statystyki, a kibice mogą poczuć się bliżej ligi zadając pytania bohaterom związanym z rozgrywkami, z którymi regularnie przeprowadzamy wywiady. Już niedługo zaprezentujemy kolejną niespodziankę dla kibiców, którzy będą mogli sprawdzić swoją piłkarską wiedzę. Chcemy na każdym polu docierać do lokalnych społeczności i budować więź między kibicami.

Przy współpracy z PKO Bankiem Polskim powstaje program ze skrótami wszystkich meczów „Gol”, który jest transmitowany na antenie Telewizji Publicznej. Doskonale rozumiemy wagę dziennikarskiej fachowości. Chcemy, aby kibice mieli możliwość czytania, oglądania i słuchania przekrojowych reportaży i ciekawych wywiadów o naszej lidze.

Dlatego współpracujemy z portalem Weszło.com, gdzie jesteśmy sponsorem cyklu rozmów, a także serii „Liga od Kuźni”, w ramach której odwiedziliśmy wszystkie akademie klubów grających w Ekstraklasie.

Projekt ten jest jednym z elementów szerszego planu, którym jest wywołanie ogólnonarodowej dyskusji o piłce młodzieżowej. Chcemy by wzięli w niej udział eksperci, dziennikarze, trenerzy, młodzi zawodnicy i rodzice. W tym celu podjęliśmy współpracę z Romanem Kołtoniem, dziennikarzem Polsatu Sport, który na kanale na YouTube „Prawda Futbolu” pod patronatem PKO Banku Polskiego prowadzi cykl #PrawdaSzkolenia.

Średnio co trzeci z badanych uważa, że sponsoring Ekstraklasy wpływa pozytywnie na jego ocenę PKO Banku Polskiego. Wśród kibiców ten wskaźnik wynosi 44 proc. Podobna część fanów potwierdza, że sponsorowanie krajowych rozgrywek przez PKO Bank Polski sprawia, że chętniej zapoznaliby się z jego ofertą sprzedażową. Kibice Ekstraklasy pod każdym względem oceniają nasz bank lepiej niż ci, którzy nie deklarują zainteresowania ligą piłkarską. Nasz premierowy sezon z Ekstraklasą zakończyliśmy wygraniem prestiżowego konkursu Content Marketing w klasyfikacji sport. Zostaliśmy uhonorowani także złotym medalem za kompleksowe podejście do akcji „Akademie i Młodzieżowcy – PKO Bank Polski Oficjalny Bank Ekstraklasy.

Plany na przyszłość

Przy wielu okazjach udostępniamy narzędzia i służymy naszym know-how, by odpowiedzialni w klubach za strategię i finanse dzięki nim wzbogacali wiedzę i pomysłowość. Jesteśmy w trakcie wprowadzania Programu Partnerskiego, który może stać się ważnym segmentem finansowania zespołów. W formule crowdfundingu przedstawiciele klubów razem z kibicami będą wyznaczać cele, które dzięki technologii PKO Banku Polskiego mogą zostać zrealizowane.

Od nowego sezonu będziemy również przeprowadzać spotkania ekspertów PKO Banku Polskiego z Centrum Bankowości Prywatnej i Domu Maklerskiego z przedstawicielami ligowych klubów. Piłkarze, których czynna kariera przypada na wiek między 18 a 36 życia należą do specyficznej grupy zawodowej, dlatego tym chętniej będziemy doradzali im, jak inwestować i zarządzać majątkiem.
Szeroko zakrojona kampania edukacji finansowej powinnna przełożyć się na wyższe standardy zarządzania. Dalekosiężnym celem pozostaje zbudowanie wokół wszystkich 16 drużyn stabilnych fundamentów i trwałego impulsu do rozwoju.

polecane: FLESZ: Smartfony zamiast kas fiskalnych.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3