Makarun - największa polska sieć spaghetterii - rośnie po zmianie wizerunku

Maryla Pawlak-ŻalikowskaZaktualizowano 
materiał prasowy
Sieć Makarun miała mocne wejście w rok 2019. Opracowana wraz z firmą Schwitzke&Górski nowa wersja Makaruna oznaczała dość radykalne zmiany. Dotyczyły one głównie wizerunku. Doprowadziły m.in. do zmiany logo, wystroju lokali, stylu komunikacji w mediach społecznościowych. W mniejszym stopniu objęły menu, które – jak wynika z badań Customer Experience, przeprowadzonych na zlecenie marki - nie wymagało większych korekt.

Jednak również karta dań została odświeżona, wprowadzono nowe pozycje, pasty są teraz mniej kaloryczne, klienci zaś dzięki formule live cooking mogą zobaczyć jak przygotowuje się ich spaghetti.

- Wszystkie te innowacje miały otworzyć naszą markę na nowe grupy klientów. Postanowiliśmy zaistnieć w kolejnych galeriach handlowych oraz pojawić się w krakowskich biurowcach. Po siedmiu miesiącach widzimy, że inwestycja i zaangażowanie całej firmy w ten proces opłaciło się. Makarun należy dziś do grupy najpopularniejszych polskich marek fast-foodowych – podsumowuje Przemysław Tymczyszyn, jeden ze współwłaścicieli sieci.

Czytaj też: Koku Sushi, największa w Polsce sieć barów sushi, otworzyła lokal premium w Białymstoku. Na rynku (zdjęcia)
W pierwszym półroczu 2019 roku w Polsce pojawiło się 7 nowych pomarańczowych punktów. Z tego dwa, jak zakładali właściciele, w food courtach centrów handlowych w Gliwicach w Galerii Forum i w Lublinie w Galerii VIVO. Powstały też dwa Makaruny w biurowcach w Krakowie – w styczniu w Orange Office i w czerwcu w Avia Software Park. Prowadzone są jako punkty własne marki wywodzącej się ze stolicy Małopolski. Na rozwijanie sieci własnych restauracji pozwoliła m.in. sprzedaż części udziałów do Gastromall Group. Do połączenia sił doszło w lutym.

Nowy design okazał się atrakcyjny dla inwestorów. Trzech z nich zdecydowało się na uruchomienie samodzielnych franczyzowych restauracji w centrach miast: tak było w Łodzi, Bydgoszczy czy w Kaliszu. Inwestor z tej ostatniej miejscowości Adam Frankowski od dawna nosił się z zamiarem zainwestowania w lokal gastronomiczny, ponieważ zauważył, że w Kaliszu jest to ciągle nisza do zagospodarowania. Po przeanalizowaniu różnych ofert franczyzowych zdecydował się na Makaruna.

- O Makarunie słyszałem wcześniej wiele dobrego od kolegów, którzy za czasów studenckich tam się stołowali – mówi Adam Frankowski. – Przy okazji wizyty w Warszawie zajrzałem wiec do jednego z tamtejszych lokali i wszystko wydało mi się tam przemyślane i na miejscu: instagramowy wystrój, dobre jedzenie. Od razu wiedziałem, że takiego właśnie miejsca brakuje w Kaliszu. Rozmowy z siecią rozpocząłem w styczniu, restaurację otworzyłem w maju. Na brak klientów nie narzekam.

W najbliższych miesiącach planowane są kolejne otwarcia w Sieradzu, Pile, Warszawie, Krakowie oraz Tarnowie. Sieć przygotowuje się także do uruchomienia punktów za granicą m. in. w Dubaju na słynnej sztucznej palmie w centrum handlowo-gastronomiczym The Pointe Jumeirah oraz w dwóch kolejnych krajach, o których sieć będzie informowała już niebawem. Pod szyldem Makaruna działa obecnie 27 spaghetterii.

Makarun
to marka wywodząca się z Krakowa. W maju 2012 roku z inicjatywy trzech studentów szukających pomysłu na dochód bazującego na formule małej gastronomii. W listopadzie 2013 roku powstał pierwszy punkt franczyzowy. W 2016 roku marka zdobyła prestiżową nagrodę: Food Business Awards 2016 dla najlepszego Fast Foodu w Polsce. Obecnie Makarun ma 27 punktów w 16 miastach i systematycznie powiększa sieć o kolejne restauracje, a także zróżnicowane koncepty franczyzowe jak Food Truck czy wyspa makaronowa. Marka wdraża też strategię ekspansji zagranicznej. M.in. w trakcie przygotowania jest restauracja w Dubaju, na słynnej "palmie" jako pierwsza polska marka gastronomiczna w tym kraju. Makarun będzie w Dubaju w doborowym towarzystwie najsłynniejszych fast foodowych marek świata tj. Mc Donalds, KFC itp.

polecane: FLESZ: Smartfon zamiast kas fiskalnych.

Wideo

Materiał oryginalny: Makarun - największa polska sieć spaghetterii - rośnie po zmianie wizerunku - Kurier Poranny

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kohut

A u nas jest Makarum

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3