Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lotos Petrobaltic SA podpisała kontrakt na budowę statku do transportu personelu do obsługi morkich farm wiatrowych

OPRAC.: MT
mat.prasowe
Kontrakt na budowę statku Crew Transfer Vessel (CTV) StratCat 27 został zawarty ze Strategic Marine, stocznią z Singapuru, która specjalizuje się w budowie statków dla przemysłu offshore. Odbiór jednostki planowany jest latem bieżącego roku, z dostawą do Europy na początku września 2024.

Będzie to pierwsza tego typu jednostka w Grupie Lotos Petrobaltic SA, przeznaczona do świadczenia usług na rynku morskich farm wiatrowych. W ramach zdobywania doświadczenia w obszarze MEW, statek w pierwszej fazie rozpocznie transfery techników na Morzu Północnym, a docelowo na obszarze polskiej wyłącznej strefy ekonomicznej Morza Bałtyckiego.

Statek zaili flotę firmy Miliana Shipmanagement Limited, spółki należącej do grupy kapitałowej Lotos Petrobaltic, będącej właścicielem pięciu statków offshorowych. Spółka Technical Ship Management będzie odpowiedzialna za zarząd techniczny nabytej jednostki.

– Umowa na budowę nowego statku CTV StratCat 27 dla Miliana Shipmanagement to dla nas kolejny krok w kierunku rozwijania naszej działalności w sektorze MEW i tworzeniu floty statków obsługujących polski offshore wind. Mając ponad 34-letnie doświadczenie offshore, możemy dostarczać wysokiej jakości usługi na rynkach krajowych i międzynarodowych. W planach mamy nabycie kolejnych jednostek – mówi Grzegorz Strzelczyk, prezes zarządu Lotos Petrobaltic SA.

StratCat 27 to innowacyjny statek typu Crew Transfer Vessel (CTV). Statek ten został stworzony z myślą o obsłudze farm wiatrowych na morzu, w związku z tym musi spełniać restrykcyjne wymagania efektywności, wydajności i bezpieczeństwa. Jego konstrukcja oparta jest na zaawansowanych technologiach, które pozwalają na osiągnięcie optymalnych osiągów przy minimalnym zużyciu paliwa. StratCat 27 spełnia najnowsze wymagania dotyczące emisji spalin Tier III i jest przystosowany do instalacji systemu hybrydowego w kolejnym etapie. Jednostka będzie przystosowana do pracy w cięższych warunkach Morza Bałtyckiego dzięki zamontowaniu wzmocnionego poszycia kadłuba. Dzięki temu StratCat 27 jest w stanie przewozić techników i zaopatrzenie na znaczne odległości, utrzymując przy tym wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa.

Obecnie spółka Miliana Shipmanagement Limited, wspólnie z Lotos Petrobaltic SA, realizuje usługi na Morzu Północnym, świadcząc prace rozpoznania geotechnicznego na lokalizacjach pod farmy wiatrowe.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki