Lidl wprowadza woreczki wielokrotnego użytku na warzywa i owoce

(TIK)
Tak wyglądają siateczki wielorazowe dostępne w sklepach Lidla
Tak wyglądają siateczki wielorazowe dostępne w sklepach Lidla materiały prasowe/Lidl
Sieć Lidl Polska wprowadziła właśnie do swoich sklepów woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa. Klienci znajdą je w strefie owoców i warzyw.

Przypominamy, sieć ta ogranicza ilość plastiku w opakowaniach marek własnych. Do 2025 r. 100 proc. plastikowych opakowań produktów marek własnych będzie możliwa do recyklingu, jak też zostanie zredukowane zużycie plastiku w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych produktów marek Lidla o 20 proc. Stawiając sobie kolejne cele, Lidl właśnie wprowadził woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa.

Może to Cię też zainteresuje...

We wszystkich sklepach sieci Lidl Polska są dostępne woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa. Sprzedawane są w dwupaku a każdy woreczek ma wymiar 30x35 cm. W sklepie należy ich szukać tuż obok owoców i warzyw. Cena za zestaw to 2,99 zł.

Tak wyglądają woreczki wielorazowe do warzyw i owoców w Lidlu.
Tak wyglądają woreczki wielorazowe do warzyw i owoców w Lidlu. nadesłane / Czytelniczka Syl Wia

Jak podaje sieć, "woreczki wykonane są w 100 proc. z poliestru, którego produkcja mniej obciąża środowisko m.in. dzięki mniejszemu zużyciu wody (w przeciwieństwie np. do produkcji bawełny) i w 100 proc. nadają się do recyclingu. Są wytrzymałe i można je prać w pralce, w temperaturze 30 stopni Celsjusza." Materiał, z którego woreczek jest wykonany to ażurowa siateczka, więc przy kasie nie ma potrzeby jego otwierania. Co więcej są one oznaczone specjalnym kodem umożliwiającym kasjerowi tarowanie – płacimy tylko za produkt.

Jeśli tylko się chce, można ograniczyć nasz negatywny wpływ na środowisko. Oto przykłady, jak możemy mniej szkodzić naszej planecie.Unikaj foliówek!- Podczas gdy na statystycznego Polaka, Portugalczyka czy Słowaka średnio przypada 490 foliówek, Fin czy Duńczyk zużyje ich w ciągu roku tylko 4. Jesteśmy w niechlubnej czołówce. Torba foliowa jest produkowana w ciągu 1 sekundy, używana jest średnio przez 25 minut, a rozkłada się od 100 do 400 lat. Proces ich rozkładu jest tak długi, że do tej pory nie rozłożyła się jeszcze żadna z wyprodukowanych dotychczas foliówek - wyjaśnia Ewa Chodkiewicz, ekspertka WWF Polska.Choć pojawiły się dopiero w roku 1965, dosłownie opanowały świat i dziś wiele osób nie wyobraża sobie życia bez nich. Zanim pojawiła się w powszechnym użytku, do organizacji zakupów służyły siatki, torby płócienne, kosze, plecaki, torby papierowe czy gazety, a małe zakupy kupowało się „do ręki”.Plastikowa torba stała się również częstym i stałym elementem krajobrazu. Zakopuje się w piasku na plaży, zakotwicza się lub pływa w morzach i oceanach, potrafi fruwać i zagnieżdżać się na drzewach. Wywiewane z pobliskich składowisk, spływające rzekami, popychane przez wiatr – przemierzają cały świat. Wiele zwierząt myli kawałki rozdrobnionego plastiku z pokarmem, np. żółwie morskie połykają je jako „meduzy”, ale już nie są w stanie ich przetrawić i giną. Torby niszczą budowle hydrotechniczne.Warto poruszyć także kwestię czy torby biodegradowalne są eko?Torby foliowe są płatne. A dodatkowo torba materiałowa wygląda bardziej estetycznie – warto zabrać ją na zakupy.

Jak żyć ekologicznie i zdrowo - radzą eksperci WWF Polska [galeria]

„Sieć Lidl Polska jako społecznie odpowiedzialna firma oraz część Grupy Schwarz, przyjęła całościową strategię REset Plastic obejmującą pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację i edukację. W ten sposób dążymy do tego, aby wizja „mniej plastiku” stała się rzeczywistością. W ostatnim czasie wprowadziliśmy do naszego asortymentu BIO warzywa znakowane naturalnym światłem, tym samym rozpakowaliśmy je z plastikowych opakowań. W połowie stycznia we wszystkich sklepach naszej sieci pojawiły się także torby na zakupy z certyfikatem Blue Angel, wykonane w 80 proc. z surowców z recyklingu i w 100 proc. nadające się do recyklingu. Kolejną zmianą w naszych sklepach są właśnie woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa. Liczymy, że w ten sposób wspólnymi siłami z naszymi klientami uda nam się ograniczyć wykorzystanie jednorazowych zrywek” – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications, Lidl Polska.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Lidl wprowadza woreczki wielokrotnego użytku na warzywa i owoce - Gazeta Pomorska

Wróć na i.pl Portal i.pl