Lider polskiego mleczarstwa stawia na redukcję plastiku

Anna Nagel
123rf
Świadome swojego oddziaływania na środowisko przedsiębiorstwa podejmują wiele działań, aby zapobiegać jego zanieczyszczaniu. Mlekovita, największa grupa mleczarska w Europie Środkowo-Wschodniej, dąży do ograniczania ilości tworzyw sztucznych w opakowaniach swoich produktów. Dzięki wdrożonym innowacyjnym rozwiązaniom firma będzie w stanie zredukować ilość tworzyw sztucznych aż o 100 tys. kg w skali roku.

Mlekovita stawia na zrównoważony rozwój, którego jednym z przejawów jest wprowadzanie i utrzymywanie najwyższych standardów w zakresie ochrony środowiska.

– Obserwujemy trendy na rynku, także te dotyczące poszanowania środowiska i projektowania opakowań. Jako lider branży mleczarskiej w Polsce oraz największa grupa mleczarska w Europie Środkowo-Wschodniej nieustannie pracujemy nad tym, aby tego typu rozwiązania wdrażać w naszej firmie, ponieważ dobro środowiska jest dla nas bardzo istotne – podkreśla Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu Grupy Mlekovita. A za deklaracjami idą konkretne działania. – Opakowania naszych produktów ewoluują – nie tylko pod względem szaty graficznej, ale także jeśli chodzi o materiały, z których są wykonane. Nasze proekologiczne podejście do pakowania produktów przejawia się m.in. w zmniejszaniu gramatury tworzyw sztucznych w opakowaniach. Zmiany wprowadzone w tym zakresie w ostatnich miesiącach powodują, że w ciągu roku na rynek trafi o 100 tys. kg mniej tworzyw sztucznych. To już ogromna różnica, ale my nie ustajemy w wysiłkach, aby zmieniać skład opakowań kolejnych produktów i działać jeszcze bardziej proekologicznie – tłumaczy Sapiński.

W celu redukcji ilości tworzyw sztucznych firma zmniejszyła m.in. grubość folii dolnej w opakowaniach serów żółtych w plastrach oraz zmieniła sposób pakowania serów dojrzewających, serów mozzarella i bezwodnego tłuszczu mlecznego w bloku. Nowe opakowania zyskał też jogurt naturalny 150 g – kubek z etykietą termokurczliwą zamieniono na kubek z bezpośrednim nadrukiem etykiety. - To jedna z bardziej zauważalnych zmian, ponieważ opakowania złożonego z dwóch warstw tworzywa sztucznego, jedna zniknęła całkowicie. Zmieniono również etykietowanie butelek kefiru i maślanki 1 kg – etykieta z roli zastąpiła stosowaną wcześniej etykietę termokurczliwą, co ograniczy ilość tworzyw sztucznych o 30 tys. kg rocznie – wyjaśnia Edyta Cybulska, Kierownik Wydziału UHT w Mlekovicie.

Zmiany w opakowaniach produktów to tylko jeden z przykładów inwestycji prośrodowiskowych realizowanych przez Mlekovitę. Firma stale modernizuje swoje zakłady, m.in. wybudowała kotłownię gazową i elektrociepłownię w zakładzie w Trzebownisku na Podkarpaciu, elektrociepłownię w zakładzie w Lubawie oraz nową kotłownię gazową w zakładzie w Morągu. Konsekwentnie wymienia też m.in. instalacje oświetleniowe w halach produkcyjnych oraz w magazynach na energooszczędne oświetlenie typu LED.

Testy na Covid tańsze za granicą

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie