Kto dokonał zamachu na gazociągi Nord Stream 1 i Nord Strem 2? Oto wyniki dziennikarskiego śledztwa

Kazimierz Sikorski
Kazimierz Sikorski
Szwecja i duńskie służby zarejestrowały ślady tajemniczych podwodnych wybuchów na Bałtyku.
Szwecja i duńskie służby zarejestrowały ślady tajemniczych podwodnych wybuchów na Bałtyku. FOT: HANDOUT/AFP/East News
Z dziennikarskiego śledztwa wynika, że kilka dni przed atakami na gazociągi Nord Stream 1 i Nord Stream 2, na Bałtyku pojawiły się rosyjskie okręty wojenne. Na pokładzie jednego z nich była mała łódź podwodna. To ona mogła podłożyć ładunki wybuchowe.

Zamach na gazociągi Nord Stream

Rosyjskie okręty wojenne znajdowały się w rejonie Nord Stream 1 i Nord Strem 2 na kilka dni przed wybuchami. Poinformował o tym niemiecki portal t-online, powołując się na informacje wywiadu, informuje "European Truth". Te jednostki posiadały niezbędny sprzęt do zainstalowania ładunków wybuchowych.

Uszkodzono dwa gazociągi

26 września wybuchy uszkodziły niemiecko-rosyjskie gazociągi na dnie Bałtyku. Stacje pomiarowe na terenie Szwecji i Danii odnotowały podwodne eksplozje w pobliżu obu gazociągów.

Według t-online zdjęcia satelitarne pokazują, że co najmniej trzy podejrzane jednostki opuściły rosyjską bazę morską w Kaliningradzie w nocy 21 września.

Okręt „SS-750” miał mini-łódź podwodną z chwytakami. Holowniki „SB-123” i „Alexander Frolov” są wyposażone w dźwigi towarowe.

Trzy inne okręty rosyjskiej marynarki wojennej miały towarzyszyć operacji i zapewniać ochronę. Rosyjski resort obrony poinformował, że korweta „Soobrazitelny” i fregata „Jarosław Mądry” towarzyszyły konwojowi w celach... szkoleniowych.

Rosjanie wysadzili gazociągi?

Eksperci od samego początku podejrzewali, że to mini-łodzie podwodne mogły umieszczać ładunki wybuchowe na rurociągach. Gdyby potwierdzono, że "SS-750" był na miejscu zamachu, to głównym podejrzanym byłaby flota Rosji – zauważa portal.

Wcześniej "The New York Times", powołując się na źródła wywiadowcze, podał. że za eksplozją gazociągów mogły stać grupy pozarządowe, w skład których mogli wchodzić Rosjanie.

Prezydent Zełenski oświadczył, że Ukraina nie była zamieszana w wybuchy gazociągów.

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jan Borowy
~BOPEKBPOBE "To o czym piszesz jest ważne ze względu na bezpieczeństwo strategiczne Polski. Wybuch metanu nie jest taki łatwy."

O ładunkach termo-barycznych (paliwowo-powietrznych) czyli mieszaninie węglowodorów z powietrzem wiem dużo więcej niż mi to dziś potrzebne, ale kiedyś było😉. Oczywiście, że łatwiej eksploduje metan gazowy .Tu nie chodzi KTO czy nawet PO CO. Tu kwestią najważniejszą jest CZY? Czy jest możliwa dywersja? Granatnik ppanc ma zasięg ok 500 m i spokojnie mieści się w samochodzie na tylnym siedzeniu. Zamachowiec musiałby być samobójcą co nie jest wykluczone. Jak widać ze zdjęć na Google Maps - można uderzyć bez trudu. Po co? A po co ludzie zdobywają się na ekstremalne osiągnięcia? Bo stanowią wyzwanie. Jak podobno miał odpowiedzieć pewien alpinista zapytany, po co włazi na te szczyty? - Bo są. Jeżeli można było przewieść bojowy granatnik przez pół Polski to widocznie to nie jest niemożliwe.
N
Nobody63
25 marca, 16:41, SAS:

Przecież Putin ostrzegał, że jak Rosja zaatakuje Ukrainę, to on ma swoje sposoby, żeby wysadzić Nord Stream.

:))))

Dobre. Super żart.

PS: Dla yntelgenyów tłumaczenie

Przecież Baiden ostrzegał, że jak Rosja zaatakuje Ukrainę, to on ma swoje sposoby, żeby wysadzić Nord Stream.

"Jeśli Rosja przeprowadzi inwazję na Ukrainę, nie będzie Nord Stream 2 - powiedział w poniedziałek prezydent USA Joe Biden po rozmowach z kanclerzem Niemiec Olafem Scholzem w Białym Domu.

Biden zaznaczył, że jeśli choć jeden rosyjski żołnierz lub czołg przekroczy granicę z Ukrainą, "Nord Stream 2 więcej nie będzie"

Pomysł, że Nord Stream 2 może funkcjonować dalej, jeśli Rosja zdecyduje się na inwazję... to po prostu się nie stanie - oświadczył prezydent USA.."

https://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/8352024,joe-biden-nord-stream-2-rosja-ukraina-inwazja-atak-usa-wladimir-putin.html

----

Biden: To będzie koniec Nord Stream 2, jeśli Rosja zaatakuję Ukrainę

https://energetyka24.com/gaz/wiadomosci/biden-to-bedzie-koniec-nord-stream-2-jesli-rosja-zaatakuje-ukraine

N
Nobody63
26 marca, 13:31, Ireneusz Erlich:

Gdyby Rosjanie chcieli wysadzić Nordstremy to by się nie afiszowali .

Ktoś to wykorzystał by zrobić z nich kozła ofiarnego . Bo nawet terrorysta nie chce uchodzić za terrorystę.

Ruscy nie mieli żadnego powodu, aby zniszczyć swoją inwestycje.

Przecież przed wysadzeniem przez amerykańskie służby rurociągu,

pod pretekstem napraw, awarii, nie przesyłali nim gazu, zakręcili kurek.

Putin stary KGB--sta nie jest głupi.

Jak ktoś wierzy w te bzdury, to żyje w Matrxie

.

---

Ten fllm pokazuje jak ludzi wprowadza się w psychozę.

To samo było za czasów Hitlera, Stalina, Kambodża itp Ludzie dali się oszukać i uwierzyli w te utopijne pomysły nowego porządku świata, komunizm, faszyzm.

Teraz niestety globaliści szykują nam powtórkę tych utopijnych idei,

pod hasłami równoważnego ii inkluzywnego rozwoju :(

Poczytajcie " Zrównoważony rozwój" czyli KOMUNIZM 2.0

http://nie-wierze-nikomu.pl/index.php/wielki-reset-nwo/193-zrownowazony-rozwoj-czyli-komunizm-2-0

---

Transkrypcja 20-minutowy film „Psychoza masowa — jak cała populacja staje się chora psychicznie”, stworzony przez After Skool i Akademię Idei,1 jest fascynującą ilustracją tego, jak można wywołać masową psychozę. Można w filmie włączyć polskie napisy.

Psychozę masową definiuje się jako „epidemię szaleństwa”,( przykłady faszyzm Hitlera w Niemczek, stalnzm, komunizm w ZSRR, ćzerwoni Kmerzy w kamborzy która pojawia się, gdy „duża część społeczeństwa traci kontakt z rzeczywistością i popada w złudzenia”. Technokracja zdefiniowała się w 1938 roku jako „nauka inżynierii społecznej”. Ten artykuł rzuca trochę światła na mechanikę zaangażowaną w ten mroczny świat celowej i starannie zaplanowanej manipulacji masami. Świat jest obecnie w stanie wywołanej psychozy, która pogłębia się z każdą kolejną falą strachu i propagandy.

https://www.youtube.com/watch?v=09maaUaRT4M

http://nie-wierze-nikomu.pl/index.php/wiedza/195-psychoza-masowa-jak-cala-populacja-staje-sie-chora-psychicznie



.

N
Nobody63
25 marca, 13:47, FdS:

Bzdura. Swój rurociąg mieliby wysadzać.

Zgadzam się. Totalna propaganda.

Dla każdego człowieka który nie jest lemingiem, wykształceniem i Ynteligentem

jasne jest, że zrobili to amerykanie.

Kto na tym skorzystał i zarabia ? Tak lemingi Amerykanie .

W pewnej księdze napisano złote słowa

" PO owocach nich poznacie "

-----

Złe i bardzo zle wiadomości TYLKO na stronie

https://www.facebook.com/nie.wierze.nikomu

oraz

http://nie-wierze-nikomu.pl

B
BOPEKBPOBE
Jan Borowy. To o czym piszesz jest ważne ze względu na bezpieczeństwo strategiczne Polski. Wybuch metanu nie jest taki łatwy.

Jeżeli pracujesz dla służb Rosji i planujesz atak na gazoport w Świnołujściu musisz na pewno wiedzieć, że metan skroplony aby przejść do fazy gazowej musi się ulotnić. Pobrać energię.

Pamiętaj że Rosja też ma swoje gazoporty gdzie skrapla gaz, więc atak na Polskę na pewno pociągnie za sobą reperkusje.

Ale jeżeli ataku dokonają Ukraińcy, aby wciągnąć w wojnę Polskę...

Trzeba zatem monitorować 24/7 ludzi robiących zdjęcia gazoportu i zakazać fotografowania. Spisywać wyrywkowo "turystów", aby ewentualny zamach na gazoport był możliwy do wyśledzenia. Jeżeli dokona tego Ukraina, obciążyć ich kosztami, jeżeli Rosja, obciażyć Rosję kosztami naprawy.
I
Ireneusz Erlich
Gdyby Rosjanie chcieli wysadzić Nordstremy to by się nie afiszowali .

Ktoś to wykorzystał by zrobić z nich kozła ofiarnego . Bo nawet terrorysta nie chce uchodzić za terrorystę.
J
Jan Borowy
25 marca, 19:21, Jan Borowy:

~Gość pyta czujnie: "Zapomniałeś tylko dodać ile dostajesz w rublach za napisanie takiego postu ruski trollu." A czy ja ciebie pytam, ile ci płacą w KW PiS na Mickiewicza w Szczecinie??!! Mnie to nie obchodzi to i ciebie nie powinno. Chyba, że robisz to bezpłatnie. Pożyteczni idioci są w cenie choć mogą być kłopotliwi bo są za głupi aby wiedzieć, kiedy przestać pisać.

25 marca, 20:25, gość:

Nie znam Szczecina, więc nie wiem ani gdzie jest KW PiS, ani inne KW ani reszta rzeczy. Swoim prorosyjskim, czyli de facto probandyckim wypowiedziom przeciwstawiłeś postawę proPiSowską. I w tym jednym masz rację, skoro PiS jest przeciw ruskiemu bandytyzmowi, to wiadomo, kto w Polsce ruskom sprzyja. Dobrze, że chociaż to niektórym słabiej myślącym uzmysłowiłeś.

O ile ja prawidłowo odczytuję retoryką wyborczą PiS to Polska ma prawdziwego a dzięki czujności i geniuszowi Prezesa zdemaskowanego wroga w Niemcach i ogólnie w Brukseli. Na wschodzie to tylko taki mały wrożek. Raczej kłopotliwy niż niebezpieczny.

J
Jan Borowy
25 marca, 19:30, BOPHAXAP:

A pamiętacie zatrzymanych Hiszpanów ze sprzętem do nurkowania w pobliżu Gdańska jakiś miesiąc temu? Może robili wywiad dla wojskowych ze wschodu gdzie podłożyć bomby. Na miejscu Obajtka wysłałbym specjalistów do sprawdzenia czy nie ma magnesu z wielką bombą na rurach z ropą w Gdańsku w zatoce.

Ja mam inne pytanie, które ktoś zadał jeszcze przy budowie Gazoportu w Świnoujściu. Mianowicie - kto - oprócz Opatrzności boskiej - chroni ten obiekt? Podobno w formacji "Formoza" miał powstać specjalny pluton do ochrony Gazoportu i miał stacjonować w pobliżu. Oczywiście jako element złożonego systemu. Powstał? Ochrania? Jeżeli taki zbiornik z metanem się rozszczelni a po liku sekundach spowoduje się eksplozję mieszaniny powietrzno-metanowej (ok5% metanu) to efekt będzie porównywalny z wybuchem taktycznej broni nuklearnej - kilkanaście kiloton TNT. Oficjalnie nie wiadomo, co się wydarzyło w Gdańsku. Polskie służby mogły zastosować prowokację aby złapać wykonawców. Ci Hiszpanie mogli być tylko na zwiadzie. Nie jest zadaniem Obajtka ochrona infrastruktury portowej. Skąd by ci zwiadowcy nie byli to o ich misji polski wywiad powinien był wiedzieć, zanim przypłynęli do Polski a na miejscu powinni byli być śledzeni. Zaś zadaniem mediów jest informować. Nie szkodzi, że błędnie.

l
lgk
25 marca, 13:47, FdS:

Bzdura. Swój rurociąg mieliby wysadzać.

25 marca, 19:10, lgk:

Żadna bzdura. Ruskie wysadzili własne gazociągi, bo inaczej zgodnie z kontraktami musieliby płacić Niemcom gigantyczne odszkodowania za niedostarczanie ustalonych ilości gazu. Wystarczy poszukać danych źródłowych żeby to zrozumieć. A gazu nie mogli dostarczać ze względu na sankcje. Dużo taniej wyniosłaby ich ewentualna naprawa obu gazociągów NS1 i NS2. Oby to się nigdy nie stało, bo to by oznaczało, że Europa nie poszła po rozum do głowy.

25 marca, 19:16, Jan Borowy:

To wysadzenie rurociągu czy inna tego rodzaju przeszkoda zwalnia z płacenia kar? Jeszcze niedawno Obajtek tłumaczył, że musi kupować ropę. Dlaczego nie wysadził rurociągu? Nie musiałby kupować i nie musiałby płacić.

Oczywiście, że tak, bo zniszczenie gazociągów uniemożliwia przesył gazu przez ruskich, a skoro oficjalnie nie wiadomo kto wysadził, to są to przyczyny niezależne od operatora czyli Gazpromu. Proste jak budowa cepa na wsi.

K
KA3AXCTAH
Do Monu - Proszę o pilne przygotowanie się do postawienia 2000 min głębionych - przyczepionych do kotwic, aby uniemożliwiły okrętom podwodnym na podłożenie bomb pod baltik pajp i innąinfrastruturę.
B
BOPHAXAP
A pamiętacie zatrzymanych Hiszpanów ze sprzętem do nurkowania w pobliżu Gdańska jakiś miesiąc temu? Może robili wywiad dla wojskowych ze wschodu gdzie podłożyć bomby. Na miejscu Obajtka wysłałbym specjalistów do sprawdzenia czy nie ma magnesu z wielką bombą na rurach z ropą w Gdańsku w zatoce.
G
Gośc
Bardzo możliwe. Ich rurociąg, to mieli go prawo wysadzić. Dlaczego nie? Szkoda, że nie poinformowali Niemców. Cóż

Na pewno teraz załoga tych okrętów i statkow zostanie wysłana do Bachmutu, żeby Ukraińcy zatarli ślady.
g
gosc
25 marca, 18:07, Vera:

Kto ? Radek, wiedział co mówi.

Czyli kapuś

V
Vera
Kto ? Radek, wiedział co mówi.
S
SAS
Przecież Putin ostrzegał, że jak Rosja zaatakuje Ukrainę, to on ma swoje sposoby, żeby wysadzić Nord Stream.
Wróć na i.pl Portal i.pl