Kryzys uderzył w medialnego giganta. Pracę w The Walt Disney Company straci nawet 7 tysięcy osób

OPRAC.:
Anna Piotrowska
Anna Piotrowska
Ogłoszona przez Disneya redukcja etatów podzielona została na kilka etapów.
Ogłoszona przez Disneya redukcja etatów podzielona została na kilka etapów. Wikipedia/ Coolcaesar/ CC BY-SA 4.0
Ok. 3 proc. pracowników The Walt Disney Company, a więc blisko 7 tysięcy osób, otrzyma wkrótce wypowiedzenia. Medialny gigant rozpoczął kolejną falę zwolnień.

Redukcja etatów w Disneyu. W tym tygodniu największa fala zwolnień

Ogłoszona przez Disneya redukcja etatów podzielona została na kilka etapów. Pierwsza miała miejsce już pod koniec marca. Druga, największa, która obejmie kilka tysięcy pracowników zaplanowana jest na ten tydzień. Ostatnią firma planuje zrealizować latem tego roku.

– Cięcia etatów to część planu redukcji kosztów Disneya, który chce ściąć 5,5 mld dolarów generowanych wydatków, z czego 3 mld dolarów jest ponoszone na produkcję treści – mówił w marcu podczas czatu z inwestorami dyrektor generalny koncernu Bob Iger.

Pracę w Disneyu straci 7 tysięcy osób

Łącznie pracę w The Walt Disney Company stracić ma ok. 7 tysięcy pracowników. Zwolnienia zaplanowano w dywizjach Disney Entertainment, Parks, Experiences and Products oraz ESPN. Na razie nic nie wskazuje na to, aby zagrożeni byli pracownicy dywizji Media & Entertainment Distribution.

"Nie wiadomo, ile ze zwalnianych osób pracuje w oddziale amerykańskim, a ile na pozostałych rynkach, gdzie prowadzi działalność Disney. Poza Stanami Zjednoczonymi koncern zatrudnia około 50 tys. osób" – wskazuje serwis Wirtualnemedia.pl.

Wśród zwolnionych w tym tygodniu znalazł się rzecznik ESPN Mike Soltys, który z firmą związany był od czterech dekad.

Radykalne decyzje koncernu. "To będzie trudny proces"

Radykalne decyzje Disney podjął już pod koniec ubiegłego roku. W listopadzie zapowiedziano ograniczenie zatrudniania nowych pracowników do niezbędnego minimum. Już wtedy nie wykluczano zwolnień. Koncern obciął również budżet na podróże służbowe. Jak informowano wówczas, celem zmian jest osiągnięcie rentowności przez Disney+ w 2024 roku.

– Jestem w pełni świadomy, że dla wielu z was i waszych zespołów będzie to trudny proces. Będziemy musieli podjąć ciężkie, niekomfortowe decyzje. Ale tego wymaga przywództwo, z góry dziękuję wam za sprostanie temu ważnemu czasowi – mówił ówczesny szef Disneya Bob Chapek.

Wirtualnemedia.pl

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

od 16 lat

lena

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

O
Ojhgd
25 kwietnia, 23:01, czytelnik:

https://wpolityce.pl/polityka/643851-czy-nachalna-promocja-lgbt-nadal-sie-oplaca

Srrałeś?

Wytrzyj usta

s
sfsfsf
Martwicie się o światowego giganya, który zwolni 7 000 osób!

A nie martwicie się rodzimą Pocztą Polską, która zwolni 1 900 osób!
j
jan
tak się kończy zatrudnianie leniwych lew.aków do polityki zamiast do pracy.
R
Rzól
Przykre, patrzeć na upadek światowej jakości. Zupełnie jak stadnina w Janowie.
c
czytelnik
https://wpolityce.pl/polityka/643851-czy-nachalna-promocja-lgbt-nadal-sie-oplaca
Wróć na i.pl Portal i.pl