Kraków. Wzmocnienie komunikacji miejskiej? Bloger mówi "sprawdzam"

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Adam Wojnar
W czasie wakacji komunikacja miejska w Krakowie została mocno okrojona. Jak to w wakacje, ale problemem był też brak kierowców autobusów. Władze miasta zapewniały, że szukają i problem rozwiążą. We wtorek rzuciły informację "Od początku października bieżącego roku, dzięki możliwości skierowania do ruchu dodatkowych 25 autobusów, Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie planuje dalsze wzmocnienia oferty przewozowej". Krakowski bloger sprawdził, jak faktycznie zmieni to plan kursów poszczególnych autobusów.

Krabok - blog Jacka Mosakowskiego:

"Idą ciężkie czasy...
Ogłoszono „wzmocnienia” komunikacji miejskiej od października. Piszę w cudzysłowie, bo wiele miejsc dalej będzie na minusie i nijak się to ma do oferty sprzed wakacji. Rzadsze 139, 194, 124, 424. Dalej skrócone 142, 193. Dalej brak 125 w Hucie. Itd.
Dziwi to tym bardziej, że rzekomo znów wyjedzie 25 autobusów więcej, tych do obsadzenia których kierowców brakło we wrześniu. Czemu zatem tyle rejonów wciąż będzie na minusie?

Szczegóły:

  • 124/424: w szczycie co 30 minut zamiast co 40 (przed wakacjami co 24 – czyli cięcia)
  • 125: nie wraca do Huty (cięcia, a 128 w zamian zostało tylko symboliczne wzmocnione)
  • 139: w szczycie co 10 minut (przed wakacjami co 7,5 – cięcia)
  • 142: wydłużenie do al. Przyjaźni (przed wakacjami była do Czyżyn Dworca – czyli cięcia), plus weekendowa linia 442 do Cmentarza Prądnik Czerwony
  • 148: nie wraca (czyli cięcia, do tego 142 dalej będzie utykać w korkach na Blokowej)
  • 156: dalej co 45 minut (przed wakacjami co 24 – czyli cięcia)
  • 163: zostaje na skróconej trasie do Nowego Bieżanowa (cięcia - acz docelowo ma pojechać do Miejskiego Centrum Opieki)
  • 193: zostaje na skróconej z obu stron trasie od Prądnika Czerwonego do al. Przyjaźni (cięcia)
  • 194: zostaje co 10 minut (przed wakacjami co 7,5 – cięcia)
  • Witosa, Nowosądecka: dalej do ścisłego centrum tylko jedna linia 24 kursująca co 15 minut, brak rekompensaty za zabrany tramwaj 6

Są jednak i pewne zmiany na plus:

  • 105/405: w szczycie znów co 10 minut (powrót do stanu sprzed wakacji)
  • 182/482: w szczycie co 7,5 minuty (powrót do stanu sprzed pandemii)przywrócenie kursowania autobusów co 20 minut w weekendy
  • uruchomienie autobusu wzdłuż Trasy Łagiewnickiej (odcinek zachodni, gdzie nie ma tramwaju, szczegóły trasy są jeszcze ustalane)

Całokształt zmian jest jednak bardzo negatywny i chyba szukano dawców, by znaleźć wozy na uruchomienie autobusu wzdłuż Trasy Łagiewnickiej. Czyli znów zabiera się jednym, by dać innym. I znów najbardziej obrywa Huta..."

Zmiany od października zapowiedziane przez urzędników:

  • linia 105 – zwiększenie częstotliwości kursowania do 10 minut w godzinach szczytu
  • linie 124/424 – zwiększenie łącznej częstotliwości kursowania do 15 minut we wszystkie dni tygodnia
  • linia 139 – zwiększenie częstotliwości kursowania do 10 minut w godzinach szczytu
  • linie 182/482 – zwiększenie łącznej częstotliwości kursowania do 7,5 minuty w godzinach szczytu
  • linia 142 będzie kursować po wydłużonej trasie Os. Na Stoku – Blokowa – Kombinat – Aleja Przyjaźni.

W dni wolne, w godzinach około 9.00-17.00 realizowane będą kursy na jeszcze dłuższej trasie Os. Na Stoku – Cmentarz Prądnik Czerwony, oznaczone linią 442. Planowane jest uruchomienie nowej linii autobusowej w ciągu Trasy Łagiewnickiej, jednak jej trasa jest jeszcze weryfikowana poprzez przejazdy techniczne. O szczegółach poinformujemy do końca tygodnia. Przywracamy również weekendowe częstotliwości kursowania do 20 minut na najważniejszych liniach autobusowych, w tym m.in.: 105, 106, 124/424, 129, 139, 144, 159, 164, 172, 173, 179, 182, 184 oraz na liniach: 501, 502, 503 i 537.

Dodatkowe autobusy obsłużą również linie objazdowe związane z przebudową ul. Królowej Jadwigi.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kraków. Wzmocnienie komunikacji miejskiej? Bloger mówi "sprawdzam" - Gazeta Krakowska

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pasażer
Rozkład jazdy można zrobić nawet co dwie minuty a potem co trzeci autobus pojedzie. Powiedzą że korki. Znam to na przykładzie 511. Jakoś dziwnie tylko on ma korek i jest spóźniony o 20min a inne przyjeżdżają co do minuty.
B
Bonifacy
Do tego wyliczenia należy dodać linię 151/451. Przed wakacjami w godzinach szczytu autobus jeździł co 12 minut, teraz co 20 minut - cięcie.
Z
Zbigniew Rusek
124/424 mogliby przywrócić stan sprzed wakacji, tym bardizej, że nie powinno sie tych linii traktować łącznie. Przystanki "ugorek", "Spadochroniarzy", "Akacjowa" obsługiwane są tylko przez jedną linię, więc oczekiwanie na przystankach wynosi obecnie aż 40 minut (czyli zdecydowanie dłużej, niż wynosi czas przejazdu całej trasy 124 czy 424), a po zapowiedizach bęędzie to 30 minut (tyle, ile autobusowi zabiera pokonanie całej trasy w dizeń powszedni). Tymczasem tramwaje jeżdża jak na ..aczkę (doslownie jeden za drugim) i "sznury" tramwajów blokuja przejazd autobusowm w mijescahc, gdzie autobusy kursują torowiskiem (nieraz co drugi skład tramwajowy jest pusty lub prawie pusty).
Wróć na i.pl Portal i.pl