Kraków: trzeci przewoźnik miejski ma problem z... gazem

Małgorzata StuchZaktualizowano 
Adam Wojnar
Konsorcjum Przedsiębiorstwa Transportu Samochodowego Kraków i PKS Chojnice, które wygrało w przetargu na obsługę siedmiu linii autobusowych, miało wozić krakowian od kwietnia tego roku. Jest jednak całkiem prawdopodobne, że autobusy PTS wyjadą na ulice Krakowa dopiero w maju lub czerwcu.

Dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, że PTS może mieć problem z uruchomieniem swoich usług. Firma wygrała przetarg na obsługę linii 174, 105, 405, 122, 153, 115, 182, bo zadeklarowała, że będzie wozić pasażerów ekologicznymi autobusami, napędzanymi skroplonym gazem ziemnym.

Pojazdy na gaz gotowe były dostarczyć dwie firmy, a prezes PTS Karol Koneczny potwierdził w listopadzie 2009, że przyjadą one do końca roku. Zadeklarował też, że w marcu 2010 będzie gotowa stacja paliw potrzebna do obsługi autobusów. - Stacja jest w budowie. Zostanie ukończona na czas - podkreśla teraz Koneczny.

Na razie firma nie ma jednak ani jednego autobusu. - Mam nadzieję, że wyjedziemy w kwietniu - odpowiada Koneczny. Przyznaje jednak, że z autobusami jest pewien "formalno-prawny" problem. Jaki? Nie chce powiedzieć.

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu twierdzi, że oficjalnie nic nie wie, że PTS może nie wyjechać w kwietniu. - Nie otrzymaliśmy od przewoźnika żadnego pisma w tej sprawie - mówi Joanna Niedziałkowska, dyrektor ZIKiT. - Oczekujemy więc, że PTS będzie woził pasażerów zgodnie z umową czyli od kwietnia - kwituje dyrektor Niedziałkowska.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kuba

Cummins ISLG8.9320B zasilany LNG spełnia normę emisji spalin Euro6. Norma ta wejdzie w życie w 2012 albo 2014 roku - teraz nie pamiętam. Poza tym cały zespół napędowy pracuje o wiele ciszej - na poziomie 2-3 dB mniej niż diesel. Tak więc z tą ekologią to nie jest pic na wodę fotomontaż. A konkurencja była - warunki przetargu jasne i czytelne. Nie wydaje mi się, że cudzysłów był uzasadniony w tym przypadku.

B
Bernard

Całe szczęście że przewoźnik opóźnia wjazd do Krakowa. Paliwo niewiele bardziej ekologiczne od podrasowanego diesla, a stawki za przewozy większe niż MPK (a ZIKiT pitoli wciąż, że nie ma pieniędzy na dodatkowe kursy i pasażer ma jeździć w tłoku). Autobusy to też jakiś prototyp. Na razie drogo wychodzimy na tejże "konkurencji".

Dodaj ogłoszenie