Kraków. Konsultują z mieszkańcami, jak mają przebiegać trasy Zwierzyniecka i Pychowicka. Wiceprezydent: "Podzielam niepokój ludzi"

Bartosz Dybała
Bartosz Dybała
Konsultacje ws. tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej potrwają dłużej
Konsultacje ws. tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej potrwają dłużej Trasa Łagiewnicka SA
Nie do 18 listopada, jak planowano, ale do 2 grudnia będą trwały konsultacje społeczne dotyczące budowy tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej. W związku z tym zaplanowano również dodatkowe spotkanie z mieszkańcami oraz dyżury telefoniczne. - Podzielam niepokój ludzi odnośnie terenów cennych przyrodniczo. Bardzo zachęcam wszystkich krakowian do włączenia się i wypowiedzenia w tych konsultacjach - mówi wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig.

Do tej pory odbyły się trzy spotkania dla mieszkańców dzielnic Krowodrza, Bronowice i Zwierzyniec. Kolejne już we wtorek, 8 listopada, zaplanowano w Dębnikach.

Z kolei dodatkowe spotkanie konsultacyjne przewidziano na 22 listopada. Natomiast 21 i 23 listopada odbędą się dodatkowe dyżury telefoniczne ekspertów.

Planowana inwestycja położona jest w czterech dzielnicach: Krowodrza, Bronowice, Zwierzyniec, Dębniki. Celem konsultacji jest zaprezentowanie wariantów projektowanych tras: Zwierzynieckiej, Pychowickiej oraz zebranie opinii mieszkańców co do wyboru jednego z wariantów tras, a także uwag do preferowanego wariantu, propozycji rozwiązań dodatkowych oraz innych oczekiwań w stosunku do planowanej inwestycji.

- Bardzo dużą wagę przywiązujemy do tych konsultacji, dlatego że budowa Trasy Łagiewnickiej wywołała szereg dyskusji i w związku z tym chcielibyśmy wykorzystać wszystkie te spostrzeżenia przy realizacji dalszego ciągu. Musimy sobie odpowiedzieć, jak trasy Pychowicka i Zwierzyniecka mają wyglądać, i jaki mają mieć charakter. Pierwsze, wstępne koncepcje tych tras powstały kilkadziesiąt lat temu, rzeczywistość się trochę zmieniła - mówi Andrzej Kulig, zastępca prezydenta Krakowa ds. polityki społecznej i komunalnej.

Wiceprezydent przypomina również o tym, że w Krakowie brakuje przepraw mostowych przez Wisłę, łączących północ z południem miasta. - Najbliższymi łącznikami są obecnie most Dębnicki i Grunwaldzki, a dla tramwajów tylko ten drugi. Musimy skrócić tę ścieżkę, bo nie może być tak, że ludzie mieszkający na Azorach muszą przejechać przez centralne dzielnice Krakowa by dojechać np. na Ruczaj - zaznacza Andrzej Kulig.

- Podzielam niepokój ludzi odnośnie terenów cennych przyrodniczo. Bardzo zachęcam wszystkich krakowian do włączenia się i wypowiedzenia w tych konsultacjach, żeby każdy mieszkaniec mógł powiedzieć, że zrobiliśmy wszystko, by ukształtować te trasy w zgodzie z interesem społecznym. Nic nie jest przesądzone. Konsultacje są po to, by wypracować możliwie najlepsze dla wszystkich rozwiązania - podkreśla Andrzej Kulig.

Spotkania konsultacyjne:

  • dzielnica VIII Dębniki: wtorek, 8 listopada, godz. 17.30 - Szkoła Podstawowa nr 62, ul. Ćwikłowa 1,
  • dodatkowe spotkanie: wtorek, 22 listopada, godz. 17.30 - Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 158, ul. Strąkowa 3a.

Dyżury projektantów:

  • środa, 9 listopada, godz. 16-18 - Rada Dzielnicy VIII Dębniki, ul. Praska 52.

Eksperckie dyżury telefoniczne pod numerem 667 677 938:

  • 9 i 10 listopada, godz. 10-13,
  • 14 i 15 listopada, godz. 15-18,
  • 21 i 23 listopada, godz. 9-16.

Konsultacje realizowane są przez spółkę Trasa Łagiewnicka. Potrwają do 2 grudnia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kraków. Konsultują z mieszkańcami, jak mają przebiegać trasy Zwierzyniecka i Pychowicka. Wiceprezydent: "Podzielam niepokój ludzi" - Gazeta Krakowska

Komentarze 23

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Walka o auta elektryczne jest jak niegdyś walka z palaczami papierosów. Siedziałeś w pracy a przychodził typ i dmuchał Ci w twarz smrodliwym dymem a Ty prychałeś i chorowałeś. Dzisiaj stoisz na przejściu a jedzie auto pierdziuch, które wyziewa Ci prosto w twarz spalinami! precz ze spalinowymi autami!
G
Gość
arowerami to się [wulgaryzm] jeździ na wsi po piwoooo do skleeeeepu.
G
Gość
Gdzie jest mój komentarz [wulgaryzm] ćwoki!!!!!!
J
John
Budowac most i nie ogladac sie na te bzdury !

Pomysly z tunelem tylko dodaja problemow i mocno podnosza koszty a most dla tramwajow i tak bedzie.

Zaczynajcie , i dajecie tunel pod kopcem !
N
Najpierw spłata długów
Nie należy niczego planować ani budować na kredyt, bo to skutkuje coraz większym zadłużeniem miasta. Tak więc jakakolwiek rozmowa o tych trasach nie ma obecnie sensu — te plany powinny zostać odłożone „ad acta”.

Same odsetki od długu zaciągniętego na budowę tej tzw. trasy łagiewnickiej to 400 mln zł.!!! SAME ODSETKI — czyli 400 milionów złotych my, podatnicy, będziemy musieli zapłacić bankierom ZA NIC! Za możliwość „potrzymania pieniędzy”!

Tego rodzaju „gospodarka” to czysty idiotyzm.
k
krk
JESZCZE RAZ PONAWIAM APEL:

rowerzyści i zbiorkomy- nie wypowiadajcie sie w tej kwestii bo ta trasa was nie dotyczy. Dalej rozwoźcie swoje dzieci do szkół, przedszkoli i żłobków rowerami z przyczepkami bo to takie eko lub was nie stać na auta - nie wnikam ale milczcie w kwestii budowy dróg dla zmotoryzowanych. Mnie wkurzają te setki kilometrow ścieżek rowerowych zakłucających ruch aut ale rówież i pieszych a mimo to nie blokuję ich budowy- a miejcie też coś dla siebie.
R
Rhw
Wiele głosów ! BY NIC NIE ROBIĆ ! Nic nie robić to znaczy cofać się - upadać -wykańczać -zamykać !

DLA MNIE OBOJĘTNIE KTÓRA TRASA BYLE BY Z TRAMWAJEM bez tramwaju to głupota !

A co do ruchu i eko elektrycznych aut w 2035 roku ! Skąd wiemy że UE wytrwa do 2035 roku ze swoimi chorymi ideologiami ! A ludzie gdzieś żyć będą !
s
słoik
31 października, 8:15, krk:

Widzę, że sami specjalisci od rowerów pewnie się wypowiadają, że trasa nie jest potrzebna. łagiewnicką juŻ ponad mln aut przejechało od otwarcia trasy CO POKAZUJE JAK BARDZO BYŁA POTRZEBNA- sam skróciłem dojazd z 20 minut do 5 dzięki tej trasie. A ci mieszkańcy to te 8 domków w najbliższym sąsiedztwie? Naprawdę ta garstka ludzi ma blokować udogodnienia dl milionów pozostałych mieszkańców? I tak się zastanawiam kto im pozwolił wybudować domy na niby tak cennym przyrodniczo terenie... Oni mogli się budować ale drogi już nie można???

31 października, 8:22, Rudy z Budy:

Nikt normalny nie jezdzi z Ruczaji na Kurdwanow a tylko takim Trasa Lagiewnicka jest potrzebna. A ten milion samochodow to typowy przyklad propagady rezimu Machlojskiego bo nawet tylu samochodow nie ma w Krakowie.

Tak, wg ciebie ten milion aut to same korki jeżdziły. Typowy pisowiec co wszystkich poza sobą ocenia na drugi sort...

s
słoik
31 października, 7:13, Krakus:

Budowanie tych tras w mieście mija się z celem. Ilość samochodów w miastach będzie spadać ze względu na ich cenę oraz koszty paliwa. Pieniądze zamiast na budowę tras należy przeznaczyć na komunikację zbiorową.

31 października, 8:18, słoik:

Krakus, chyba uderzyłeś się ostatnio w głowę twierdząc, że liczba aut w Krakowie będzie spadać... Skoro nie używasz auta to ta trasa nie jest dla ciebie więc się nie wypowiadaj . Siadaj na swojego dwukołowca z napędem nożnym lub do zbiorkomu z kiełbachą w ręku i wracaj skąd przybyłeś.

31 października, 9:09, Krakus:

Budowa tych tras to inwestycja na dziesięciolecia i nie można na nie patrzyć w perspektywie następnych kilku lat. Od 2035 r. w sprzedaży w UE będą tylko nowe elektryki . Ilu ludzi będzie stać na samochód elektryczny , wymianę akumulatorów co kilka lat, prąd itp.

W polandii spalinówki z niemiec będą jeżdziły jeszcze 100 lat O jakich elektrykach ty piszesz???

K
Krakus
31 października, 7:13, Krakus:

Budowanie tych tras w mieście mija się z celem. Ilość samochodów w miastach będzie spadać ze względu na ich cenę oraz koszty paliwa. Pieniądze zamiast na budowę tras należy przeznaczyć na komunikację zbiorową.

31 października, 8:18, słoik:

Krakus, chyba uderzyłeś się ostatnio w głowę twierdząc, że liczba aut w Krakowie będzie spadać... Skoro nie używasz auta to ta trasa nie jest dla ciebie więc się nie wypowiadaj . Siadaj na swojego dwukołowca z napędem nożnym lub do zbiorkomu z kiełbachą w ręku i wracaj skąd przybyłeś.

Budowa tych tras to inwestycja na dziesięciolecia i nie można na nie patrzyć w perspektywie następnych kilku lat. Od 2035 r. w sprzedaży w UE będą tylko nowe elektryki . Ilu ludzi będzie stać na samochód elektryczny , wymianę akumulatorów co kilka lat, prąd itp.

R
Rudy z Budy
31 października, 8:37, Gość:

ciężki ruch drogowy należy prowadzić obwodnicami Miasta a nie kierować wszystkie auta ze spalinami do centrum - to nieekologiczne (koncentracja spalin), narusza normy głośności (zanieczyszczenie hałasem)

Tutaj nie chodzi o ekologie i halas ale o przekrety i krecenie lodow. Trasa Lagiewnicka to 280 mln zlotych za 1 km tej trasy. Zostala zbudowana ze zlota i wystarczy wejsc do tunelu, zeskrobac nozem troche szarej farby i juz widac zloty kruszec.

G
Gość
ciężki ruch drogowy należy prowadzić obwodnicami Miasta a nie kierować wszystkie auta ze spalinami do centrum - to nieekologiczne (koncentracja spalin), narusza normy głośności (zanieczyszczenie hałasem)
R
Rudy z Budy
31 października, 7:13, Krakus:

Budowanie tych tras w mieście mija się z celem. Ilość samochodów w miastach będzie spadać ze względu na ich cenę oraz koszty paliwa. Pieniądze zamiast na budowę tras należy przeznaczyć na komunikację zbiorową.

31 października, 8:18, słoik:

Krakus, chyba uderzyłeś się ostatnio w głowę twierdząc, że liczba aut w Krakowie będzie spadać... Skoro nie używasz auta to ta trasa nie jest dla ciebie więc się nie wypowiadaj . Siadaj na swojego dwukołowca z napędem nożnym lub do zbiorkomu z kiełbachą w ręku i wracaj skąd przybyłeś.

Samochodow przybywa bo do Krakowa przybywaja sloiki ze swoimi kopcacymi Wiesvagon, I truja, korkuj i zasmradzaja miasto. Nalezy im utrudniac zycie i nie budowac zadnych tras a jedynie sciezki rowerowe i oczywiscie budowac linie trolejbusowe.

R
Rudy z Budy
31 października, 8:15, krk:

Widzę, że sami specjalisci od rowerów pewnie się wypowiadają, że trasa nie jest potrzebna. łagiewnicką juŻ ponad mln aut przejechało od otwarcia trasy CO POKAZUJE JAK BARDZO BYŁA POTRZEBNA- sam skróciłem dojazd z 20 minut do 5 dzięki tej trasie. A ci mieszkańcy to te 8 domków w najbliższym sąsiedztwie? Naprawdę ta garstka ludzi ma blokować udogodnienia dl milionów pozostałych mieszkańców? I tak się zastanawiam kto im pozwolił wybudować domy na niby tak cennym przyrodniczo terenie... Oni mogli się budować ale drogi już nie można???

Nikt normalny nie jezdzi z Ruczaji na Kurdwanow a tylko takim Trasa Lagiewnicka jest potrzebna. A ten milion samochodow to typowy przyklad propagady rezimu Machlojskiego bo nawet tylu samochodow nie ma w Krakowie.

R
Rudy z Budy
31 października, 7:13, Krakus:

Budowanie tych tras w mieście mija się z celem. Ilość samochodów w miastach będzie spadać ze względu na ich cenę oraz koszty paliwa. Pieniądze zamiast na budowę tras należy przeznaczyć na komunikację zbiorową.

Ma Pan totalna racje a od siebie dodam ze nalezy inwestowac tylko w komunikacje trolejbusowa ktora jest ekologiczna i ekonomiczna. Tramwajom mowimy NIE!

Wróć na i.pl Portal i.pl