Konrad Ziętarski: Wspólnie możemy lepiej zadbać o nasze własne bezpieczeństwo

Materiał informacyjny

Akcja „Czysta klamka” powstała w odpowiedzi na obecną sytuację epidemiologiczną. Na czym ona polega?

W ramach akcji „Czysta klamka” zachęcamy wszystkich do dbania o wspólną przestrzeń wokół siebie. Chodzi tu przede wszystkim o klatki schodowe, windy, domofony no i oczywiście klamki. Proste czynności polegające na dezynfekcji elementów, z którymi wszyscy na co dzień mamy styczność, powodują zmniejszenie ryzyka rozprzestrzeniania się koronawirusa w naszym najbliższym otoczeniu.

Kto jest inicjatorem tej akcji?

Akcja to inicjatywa Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB oraz członków rady ds. Direct Mail: ABC Direct Contact, CTRL System, No Limits24, PostMaster oraz Media Central. Do uczestnictwa w akcji zachęcane są wszystkie firmy, których pracownicy mają styczność z mieszkańcami. Chodzi tu przede wszystkim o kolporterów gazetek, kurierów dostarczających paczki, osoby dowożące jedzenie itd.

A co z osobami prywatnymi? Na przykład z mieszkańcem bloku, który z dobrego serca chciałby zadbać o wspólną przestrzeń?

Jak najbardziej zachęcamy! Inicjatywa skierowana jest również do lokalnych społeczności i osób indywidualnych. Wspólnie możemy lepiej zadbać o nasze własne bezpieczeństwo.

Jak wygląda proces dezynfekcji przez uczestników akcji?

Najlepiej zobrazować to na przykładzie kolporterów gazetek reklamowych. Wyposażony w maseczkę i płyn do dezynfekcji kolporter, przed wejściem do klatki dezynfekuje domofon, klamkę drzwi wejściowych oraz skrzynki pocztowe, do których wrzuca gazetki.

Czy dostarczane przez kolporterów materiały są poddawane kwarantannie?

Tak, materiały wydawane do doręczenia kolporterom przechodzą 24-godzinną kwarantannę. Na powierzchni papieru wirus utrzymuje się stosunkowo najkrócej, badania naukowe wskazują, iż znika najpóźniej w ciągu 24 godzin. Dzięki temu, minimalizujemy ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa nie tylko poprzez kolporterów, ale również poprzez dystrybuowane przez nich materiały promocyjne.

W jaki sposób można zgłosić się do akcji?

Wystarcza napisać wiadomość na fanpejdżu Akcja "Czysta Klamka" lub skontaktować się bezpośrednio z Polskim Stowarzyszeniem Marketingu SMB.

Dodaj ogłoszenie