Koniec nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej po 2035 roku. Polska głosowała przeciw

OPRAC.:
Piotr Szymański
Piotr Szymański
19.01.2022, AJ POZNAN , ULICA PODWALE NZ SPALINY SAMOCHODOWE, SMOG, ZANIECZYSZCZENIE . GLOS WIELKOPOLSKI. FOT. ADAM JASTRZEBOWSKI/POLSKA PRESS
19.01.2022, AJ POZNAN , ULICA PODWALE NZ SPALINY SAMOCHODOWE, SMOG, ZANIECZYSZCZENIE . GLOS WIELKOPOLSKI. FOT. ADAM JASTRZEBOWSKI/POLSKA PRESS Adam Jastrzębowski
Rada Unii Europejskiej przyjęła rozporządzenie określające bardziej rygorystyczne normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dostawczych. Regulacja zakłada 100 proc. redukcji emisji dwutlenku węgla w przypadku nowych pojazdów po 2035 roku. – Polska głosowała przeciw zakazowi sprzedaży nowych samochodów spalinowych po 2035 roku – przyznała na Twitterze minister klimatu i środowiska Anna Moskwa.

Spis treści

UE nie chce samochodów spalinowych po 2035 roku

Przyjęcie przepisów przez Radę Unii Europejskiej oznacza de facto zakaz rejestracji nowych samochodów z silnikiem spalinowym od 2035 roku.

– Polska głosowała przeciw zakazowi sprzedaży nowych samochodów spalinowych po 2035 roku – napisała minister klimatu i środowiska Anna Moskwa.

– Nietransparentne i nieformalne dyskusje, gdzie Niemcy forsują rozwiązania korzystne głównie dla swojego rynku, pokazuje, że nie ma to nic wspólnego ze sprawiedliwą transformacją – oceniła.

Dodała, że czynnikami decydującymi o wyborze technologii na kolejne dziesięciolecia powinny być rynek i społeczeństwa, a nie przymus unijny.

W 2026 roku rewizja rozporządzenia

Jak zaznaczyła Moskwa, na 2026 rok planowana jest rewizja rozporządzenia dot. zakazu rejestracji nowych samochodów spalinowych.

– Jestem przekonana, że do tego czasu w UE zrozumieją absurd tej decyzji i plany w tym zakresie zostaną zweryfikowane – podkreśliła minister.

Nowe przepisy UE ws. aut spalinowych – co określają?

Nowe unijne przepisy określają następujące cele:

  • redukcja emisji CO2 o 55 proc. dla nowych samochodów osobowych i o 50 proc. dla nowych samochodów dostawczych w latach 2030-2034 w porównaniu z poziomami z 2021 roku;
  • 100 proc. redukcji emisji CO2 zarówno dla nowych samochodów osobowych, jak i dostawczych od 2035 roku.

W ostatnich tygodniach przyjęcie przepisów stanęło pod znakiem zapytania po tym, jak Niemcy zgłosiły sprzeciw, domagając się wyjątku dla tzw. e-paliw.

W wyniku negocjacji prowadzonych przez Berlin i Brukselę, do rozporządzenia dodano ostatecznie punkt dotyczący tej kwestii. Komisja Europejska zobowiązała się w nim do przedstawienia wniosku w sprawie rejestracji pojazdów napędzanych wyłącznie paliwami neutralnymi pod względem emisji CO2 po 2035 roku.

KE w 2026 roku dokona szczegółowej oceny postępów w osiąganiu celów 100 proc. redukcji emisji oraz ewentualnej potrzeby ich przeglądu.

Źródło:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: Koniec nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej po 2035 roku. Polska głosowała przeciw - Strefa Biznesu

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Adam
E-paliwa czyli jeszcze większa dewastacja środowiska w celu pozyskania surowca. Wytną lasy tropikalne do końca ale przecież to nie u nas
e
elegancko
Jestem za wprowadzeniem zakazu, ale zacznijcie od samolotów i od państw co najwięcej generują zanieczyszczeń , jak wszyscy to wszyscy , albo wcale . Jak wiatr wieje od strony wschodu to powietrze będzie tak samo czyste nad Europą ,po wprowadzeniu zakazu tylko w UE .

Czy auto elektryczne jest bardziej ekologiczne od spalinowego, jak się zapali ?, kto będzie utylizował samochody i naprawiał baterie ile procent warsztatów się podejmie ? nawet wszystkie autoryzowane nie wiedzą nawet jak to zrobić , i mają na razie szczęście że nie ma reklamacji, tutaj już nie stanie byle mechanik czy elektryk bez uprawnień sep , ile lakierników zginie naprawiając blacharkę jak przypadkowo zamknie obwód 300 lub 600V , lub wybuch kondensatora , to już granat słabszy.
P
Piotr
To jeszcze nic Polacy nie wiedzą ile będzie kosztowało OC w 2035r

lekko licząc razy pięć bo firmy ubezpieczeniowe nie będą do tego interesu dokładać koszty napraw powypadkowych gigantyczne nie wspominam o kosztach gaszenia takiego pojazdu to już jest suma gigant - lewactwo to stan umysłu
g
gosc
Ktoś wie jak głosowało polskie lewactwo ?
g
gosc
28 marca, 17:41, Albercik, wychodzimy!:

Powinniśmy wyjść z Unii i to głośno trzaskając drzwiami. Sami sobie znajdziemy rynki zbytu, nikt nam nie będzie narzucał ile oraz czego mamy produkować, a czego nie produkować. Dosyć już eurokomuny.

Nie

UE trzeba zmieniać i wykopać lewackich liberałów

e
elo
28 marca, 18:40, Gość:

Polska zaś chce węgla na 200lat i ponoć tyle go ma, jak mawiał onegdaj anżej nazywany też przez niektórych prezydentem. Jego Tatuś (z tytułem profesora) powiedział nawet, że CO2 wytwarzane przez ten WUNGIEL jest nawet zdrowe i próbował to O ZGROZO uzasadniać. Panie Boże czym żeśmy na to zasłużyli?????????????????

Tak tak węgiel to życie:D Niech nasze dzieci, wnuki i prawnuki oddychają tym syfem:D Ku chwale związkowców:D

8gwiazdek
28 marca, 15:53, 8gwiazdek:

Ale pisiorki przecież już za momencik będziemy mieć polski, narodowo-wyzwoleńczy samochód elektryczny:D Wszak miliony już poszły na ten cel:) Na pewno niedługo będą efekty tej inwestycji. Prawda pisiorki? :)

28 marca, 17:12, 20002:

Tiak, tiak szczynko POlszewicka, jak zwykle "mądrze" i "elokwentnie" jak w szkiełku buhahaha

A coś źle napisałem? Ile już "rząd" pis wpier.dolił kasy w ten projekt? Gdzie są jakiekolwiek efekty? :) Jedyne co słychać to kwiki "bo Niemcy" :) Gdzie polska konkurencja? Gdzie walka o rynek? Z samego "bo Niemcy" nic wam tępaki nie przyjdzie :)

8gwiazdek
28 marca, 17:41, Albercik, wychodzimy!:

Powinniśmy wyjść z Unii i to głośno trzaskając drzwiami. Sami sobie znajdziemy rynki zbytu, nikt nam nie będzie narzucał ile oraz czego mamy produkować, a czego nie produkować. Dosyć już eurokomuny.

Wielka Brytania nie tak dawno wyszła z UE, a 2/3 obywateli już chce wracać bo jednak wpadli w lekką ch00jnie:) A gospodarczo stoją lepiej od polski:) Więc co ty głąbie proponujesz? :)

G
Gość
Polska zaś chce węgla na 200lat i ponoć tyle go ma, jak mawiał onegdaj anżej nazywany też przez niektórych prezydentem. Jego Tatuś (z tytułem profesora) powiedział nawet, że CO2 wytwarzane przez ten WUNGIEL jest nawet zdrowe i próbował to O ZGROZO uzasadniać. Panie Boże czym żeśmy na to zasłużyli?????????????????
P
Paweł
To robota Morawieckiego. To on wbrew zdrowemu rozsądkowi podpisał Fit 55
G
Gość
28 marca, 16:53, 8gwiazdek:

Ale pisiorki przecież już za momencik będziemy mieć polski, narodowo-wyzwoleńczy samochód elektryczny:D Wszak miliony już poszły na ten cel:) Na pewno niedługo będą efekty tej inwestycji. Prawda pisiorki? :)

8 gwiazdek, czyli w tym akurat wypadku PUSTY ŁEB.

A co tam u frustrata TuSSka, co tym razem obiecał PO-je-bom?

G
Gość
28 marca, 17:24, Polak:

Trudno kupię przed 2035 rokiem dwa nowe samochody spalinowe w cenie jednego elektryka i będę nimi jeździł do końca życia.

Nowe? Ty w życiu nowego samochodu gołodupcu sobie nie kupiłeś i już nie kupisz. A jedyna rzecz na jaką będzie cię stać to bilet miesięczny na autobus do jakiegoś większego miasta.

S
Syrena 105
A co na to ście rwo z Partii Oszustów-(PO) ???
A
Albercik, wychodzimy!
Powinniśmy wyjść z Unii i to głośno trzaskając drzwiami. Sami sobie znajdziemy rynki zbytu, nikt nam nie będzie narzucał ile oraz czego mamy produkować, a czego nie produkować. Dosyć już eurokomuny.
g
gosc
Tą decyzję podjęli lewaccy liberałowie którzy jeszcze rządzą w UE

Jak dostaną kopa przy następnych wyborach decyzje się zmieni.
Wróć na i.pl Portal i.pl