Komisja Etyki Reklamy o billboardach firmy Adrian: narusza dobre obyczaje i odpowiedzialność społeczną. Adrian: chodzi o względy społeczne

Alicja Zboińska
Alicja Zboińska
Komisja uznała, że reklama może naruszać standardy prowadzenia reklamy w duchu odpowiedzialności społecznej oraz dobrych obyczajów.- Niewątpliwie doszło do przekroczenia dopuszczalnych w ramach obowiązujących standardów reklamowych granic wykorzystania zaburzeń psychicznych, jakimi są depresja oraz myśli samobójcze - czytamy w uchwale KER.Czytaj dalej
Komisja uznała, że reklama może naruszać standardy prowadzenia reklamy w duchu odpowiedzialności społecznej oraz dobrych obyczajów.- Niewątpliwie doszło do przekroczenia dopuszczalnych w ramach obowiązujących standardów reklamowych granic wykorzystania zaburzeń psychicznych, jakimi są depresja oraz myśli samobójcze - czytamy w uchwale KER.Czytaj dalej Adrian/Dorota Niećko
Billboard firmy Adrian może naruszać zasady prowadzenia reklamy w duchu odpowiedzialności społecznej oraz dobrych obyczajów - uznała Komisja Etyki Reklamy w uchwale. Odniosła się w ten sposób do skargi, jaka wpłynęła na kampanię producenta rajstop ze Zgierza.

Chodzi o billboardy z kobietą ubraną w koszulę oraz rajstopy, która leży na wznak, z wyciągniętą w stronę odbiorcy ręką. Z ręki wypływa kałuża krwi. Po lewej stronie kobiety znajduje się logo firmy Adrian oraz napis "kocha wszystkie kobiety”, a po prawej stronie napis "wszyscy słyszeli, ale nikt nie wysłuchał".

- Reklama jako element promocji wykorzystuje samobójstwo - uznał autor skargi do Komisji Etyki reklamy. - Fakt, iż krew jest widoczna jedynie w okolicy nadgarstka, jednoznacznie sugeruje samobójstwo poprzez podcięcie żył (i uważam, że w ten właśnie sposób zrozumie to przeciętny odbiorca). O ile problem przemocy i samobójstw uważam za istotny i warty nagłośnienia, o tyle tutaj jest on wykorzystywany w celach reklamowych, co uważam za nieetyczne.

Co na to Adrian?

Przedstawiciele firmy w piśmie do KER prosili o uznanie skargi za bezzasadną. Tłumaczyli, że reklama zwraca uwagę na doniosły i ważny problem obecny w społeczeństwie, jednocześnie nie robiąc tego w sposób wulgarny, nawołujący do agresji lub przemocy. Podkreślali, że przekaz reklamy wskazuje na doniosłe względy społeczne oraz konieczność przykładania większej wagi do profilaktyki zdrowia psychicznego.

KER: narusza m.in. dobre obyczaje

Komisja uznała, że reklama może naruszać standardy prowadzenia reklamy w duchu odpowiedzialności społecznej oraz dobrych obyczajów.

- Niewątpliwie doszło do przekroczenia dopuszczalnych w ramach obowiązujących standardów reklamowych granic wykorzystania zaburzeń psychicznych, jakimi są depresja oraz myśli samobójcze - czytamy w uchwale KER.

Jak zaznacza Piotr Kwiecień, dyrektor generalny KER. Komisja wydała orzeczenie, nie ma natomiast możliwości ukarania firmy czy nakazania wycofania reklamy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Komisja Etyki Reklamy o billboardach firmy Adrian: narusza dobre obyczaje i odpowiedzialność społeczną. Adrian: chodzi o względy społeczne - Dziennik Łódzki

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

f
fr
11 sierpnia, 15:56, RF:

WIEC PO CO TA KOMISJA SKORO NIC NIE MOZE.... A JUŻ WYJĄTKOWYM CHAMSTWEM BYŁO UMIESZCZENIE TEGO BILBORDU OBOK SZKOŁY Z GLOBUSEM OBOK BOTANICZNEGO NA MINERSKIEJ !!! ZA TO JUŻ KTOŚ POWINIEN MIEĆ SPRAWĘ W SĄDZIE.

11 sierpnia, 18:39, Gość:

Przeszkadza ci?

Nie szkodzi.

tak przeszkadza i szkodzi mnie i dzieciom ktore to ogladaja i moim zdaniem zacheca do samobojstwa i samookaleczania sie jakby ja poda ktos do sadu i dostanie wyrok to jej sie odechce glupot i bilbordow.

T
Trollo
Srrałem tam!

W rajstopach
G
Gość
11 sierpnia, 15:56, RF:

WIEC PO CO TA KOMISJA SKORO NIC NIE MOZE.... A JUŻ WYJĄTKOWYM CHAMSTWEM BYŁO UMIESZCZENIE TEGO BILBORDU OBOK SZKOŁY Z GLOBUSEM OBOK BOTANICZNEGO NA MINERSKIEJ !!! ZA TO JUŻ KTOŚ POWINIEN MIEĆ SPRAWĘ W SĄDZIE.

Przeszkadza ci?

Nie szkodzi.

G
Gość
11 sierpnia, 9:50, Fx:

Tragedia te reklamy

11 sierpnia, 10:31, Gość:

Wręcz przeciwnie. Te reklamy są SKUTECZNE.

One nie muszą ci się podobać, one mają zwiększać sprzedaż.

11 sierpnia, 17:08, EFEKT JEST ODWROTNY:

skuteczne? dla kogo ? moze dla ciebie ? bo tak jak kyos powiedzial ogladaja to dzieci ,a wogole w czasie koronowirusa powinny byc zakazane , firmy zarabiaja na pokazywaniu przemocy i zla i poodwiadomie wlasnie zachecaja do autoagresji czy agresji ,firma szokuje bo chce zwrocic na siebie uwage ,ale robi to w agresywny sposob

Piedrolisz przygłupie.

To nie dzieci kupują. I nie ty.

G
Gość
11 sierpnia, 9:50, Fx:

Tragedia te reklamy

Wręcz przeciwnie. Te reklamy są SKUTECZNE.

One nie muszą ci się podobać, one mają zwiększać sprzedaż.

Wróć na i.pl Portal i.pl