Kolejna noc zamieszek we Francji. Ziobro: Skoro Zachód nie potrafi się opamiętać, my wyciągnijmy wnioski!

OPRAC.:
Anna Piotrowska
Anna Piotrowska
Zbigniew Ziobro: Tak dla referendum! Nie dla relokacji uchodźców!
Zbigniew Ziobro: Tak dla referendum! Nie dla relokacji uchodźców! PAP/EPA/YOAN VALAT
To opowieść o bankructwie polityki migracyjnej i kulturowego "ubogacenia", o postępującym upadku i anarchii – podkreślił szef MS Zbigniew Ziobro, odnosząc się do kolejnej nocy zamieszek we Francji.

Francja w ogniu. Zbigniew Ziobro po kolejnej nocy zamieszek: Wyciągnijmy z tego wnioski

We Francji od nocy z wtorku na środę trwają rozruchy wywołane zastrzeleniem przez policję w Nanterre pod Paryżem 17-letniego Nahela podczas kontroli drogowej. W sobotę rano francuskie MSW podało, że ostatniej nocy zostało aresztowanych 471 uczestników zamieszek, a w piątek prezydent Emmanuel Macron informował, że w zamieszkach ucierpiało niemal 500 budynków i spłonęło ok. 2000 pojazdów, a protestujący wywołali 3880 pożarów na drogach publicznych. Zamieszki trwają w wielu miastach, w tym Paryżu, Marsylii, Bordeaux czy Lyonie; w całym kraju zmobilizowano 45 tys. policjantów.

Do wydarzeń we Francji odniósł się w sobotę rano we wpisie na Twitterze minister sprawiedliwości i prokurator generalny Zbigniew Ziobro.

"To opowieść o bankructwie polityki migracyjnej i kulturowego 'ubogacenia', o postępującym upadku i anarchii. A za Francją w kolejce Belgia, Szwecja i następni…" – ocenił.

"Skoro Zachód nie potrafi się opamiętać, to my Polacy wyciągnijmy właściwe wnioski. Tak dla referendum! Nie dla relokacji uchodźców!" – wezwał Ziobro.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

Referendum ws. przymusowej relokacji migrantów

Referendum ws. relokacji migrantów w Unii Europejskiej zapowiedział w Sejmie w połowie czerwca prezes PiS Jarosław Kaczyński. Sejm przyjął wtedy uchwałę wyrażającą sprzeciw wobec unijnego mechanizmu relokacji nielegalnych migrantów, która zobowiązuje rząd do stanowczego sprzeciwu wobec propozycji.

Ministrowie spraw wewnętrznych państw UE przyjęli wcześniej stanowisko negocjacyjne w sprawie reformy regulacji migracyjnych w Unii. Stanowisko to będzie podstawą negocjacji prezydencji Rady z Parlamentem Europejskim. Polska i Węgry głosowały przeciwko poparciu tzw. paktu migracyjnego. Tzw. pakt migracyjny zawiera m.in. system "obowiązkowej solidarności". Polega on na tym, że - choć "żadne państwo członkowskie nie będzie nigdy zobowiązane do przeprowadzania relokacji" - to "ustalona zostanie minimalna roczna liczba relokacji z państw członkowskich, z których większość osób wjeżdża do UE, do państw członkowskich mniej narażonych na tego rodzaju przyjazdy".

Liczbę tę ustalono na 30 tys. "Natomiast minimalna roczna liczba wkładów finansowych zostanie ustalona na 20 tys. euro na relokację. Liczby te można w razie potrzeby zwiększyć, a sytuacje, w których nie przewiduje się potrzeby solidarności w danym roku, również zostaną wzięte pod uwagę" – napisano w komunikacie Rady UE.

od 16 lat

mm

Źródło:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 22

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Waldek
PIS ani kroku w tył. Sprawa plynacych pontonow jest do zalatwienia w tydzien. Wszystkich z wody na poklad i spowrotem na czarny lad.Tylko trza miec jaja a nie ochojskie
a
antyPiS
~Ehh pisze:" A znasz jakiegoś Algierczyka albo Afroamerykanina?Czy to tylko teza,która uzasadnia APARTHEID i układy feudalne."

Nic nie rozumiem. Apartheid był (i nadal jest, choć zmieniony) właściwym dla RPA. Nigdy i nigdzie nie miał miejsca. Społeczeństwo RPA jakoś musi się z tym uporać. Jeżeli jest rasizm, konflikty rasowe, religijne i społeczne to mają zupełnie inne podłoże, właściwe dla danego kraju, jego historii. Zanim coś napiszesz to sprawdź znaczenie słów, których chcesz użyć. Niektórzy feudalizmem nazywają demokrację parlamentarną albo układy w korporacjach. Tylko - to są takie skróty myślowe. Kiedyś znałem kilku Angolańczyków - przeszli przyspieszony kurs polonizacji. Po polsku gadali nieźle, zaś imponująco walili wódę i dziewuchy. O ile o wódkę nie było pretensji - zwł że chętnie stawiali - to konflikt był o dziewczyny. Bardzo zredukowana forma rasizmu.
G
Gårda
Zobaczcie jak TVP puszcza przed reklamami niepokojące obrazki z krajów muzułmańskich.

Bez żadnego uzasadnienia.

Czyżby usiłowali podprogowo straszyć ludzi przed wyborami?
E
Ehh
1 lipca, 9:25, Anka:

TERAZ widzicie, że innej drogi nie ma , tylko PiS!

1 lipca, 9:32, Damian:

Niekoniecznie. Nie tylko PIS nie zgadza się na uchodźców .

1 lipca, 10:35, Tom:

Ochojska: mówi że przyjęcie 50 000 tysięcy byczków-imigrantow zarobkowych to nie problem. Tomczyk mówił że za ich rządów polska jest przygotowana na przyjęcie każdej ilości. Takie są fakty

Ochojska patrzy z punktu widzenia HUMANITARNEGO a jej przeciwnicy z punktu ZYSKU. I powiem Ci ,że humanitarne postrzeganie drugiego czlowieka predzej wróci,bo DOBRO WRACA w najmniej oczekiwanym momencie,czasem późno ale wróci. A krótkotrwały ZYSK w ostatecznym rozrachunku przynosi olbrzymie straty i tak bylo choćby z LICHWA, tak jest i tak będzie

E
Ehh
1 lipca, 10:25, antyPiS:

Przywoływana sprawa ze Słupska był finałem wieloletniego konfliktu pomiędzy grupami kibolskimi a policją. Obie strony świetnie się znały prywatnie, wywodzili się z tych samych środowisk, dzielnic a głównym podłożem konfliktu były upadłe zakłady, bezrobocie i frustracja. W Słupsku na mecze nie chodziło się, aby kibicować swej drużynie - celem była zadyma z policją. Pecha miał dzieciak, pecha miał policjant, który zapłacił za całokształt. Po tym wydarzeniu strony ochłonęły. Ale to Słupsk - zupełnie inna przyczyna konfliktu. Francja ma kilka grup imigrantów. Niektórzy są tam już zasiedzieli od dziesięcioleci ale zawsze są obcy. Nie chcą wykształcenia, chociaż mogą je zdobyć, nie chcą pracy, jaką daje im społeczeństwo. Prezentują to, co Marks nazwał wewnętrzną świadomością klasy. Oni są dumni, że są inni i okazują to. To samo jest w USA - kilkadziesiąt lat pracy nad zniesieniem segregacji rasowej skończyło się buntem czarnoskórych. Oni nie chcą integrować się z bialasami. Po zakończeniu I kadencji prezydenta USA George W. Busha awantura z wyborami przyćmiła incydent z podoficerem marines polskiego pochodzenia, który ożenił się z Afroamerykanką Oboje zostali bestialsko zamordowani przez jego czarnoskórych podwładnych. Rasizm w czystej postaci. We Francji jest zakaz symboli religijnych w przestrzeni publicznej. No to protestują. Gdyby był nakaz to by też protestowali. Nie wiadomo, czego chcą, czego się domagają. Całość jest trochę dziwna - zwykle za żołnierzami stoją dowódcy polowi i politycy. Urwać łeb protestowi to zamknąć radykałów i dogadać się z liberałami. Służby specjalne Francji są w tym dobre. Skoro nie potrafią sobie poradzić to znaczy, że jest coś, czego dotychczas nie było - zupełnie inna struktura wojny. Ale zawsze można postraszyć polskie społeczeństwo.

1 lipca, 10:38, Ehh:

A znasz jakiegoś Algierczyka albo Afroamerykanina?Czy to tylko teza,która uzasadnia APARTHEID i układy feudalne.

To sa tezy także powtarzane wobec Polakow przez...zaborcow

E
Ehh
1 lipca, 10:25, antyPiS:

Przywoływana sprawa ze Słupska był finałem wieloletniego konfliktu pomiędzy grupami kibolskimi a policją. Obie strony świetnie się znały prywatnie, wywodzili się z tych samych środowisk, dzielnic a głównym podłożem konfliktu były upadłe zakłady, bezrobocie i frustracja. W Słupsku na mecze nie chodziło się, aby kibicować swej drużynie - celem była zadyma z policją. Pecha miał dzieciak, pecha miał policjant, który zapłacił za całokształt. Po tym wydarzeniu strony ochłonęły. Ale to Słupsk - zupełnie inna przyczyna konfliktu. Francja ma kilka grup imigrantów. Niektórzy są tam już zasiedzieli od dziesięcioleci ale zawsze są obcy. Nie chcą wykształcenia, chociaż mogą je zdobyć, nie chcą pracy, jaką daje im społeczeństwo. Prezentują to, co Marks nazwał wewnętrzną świadomością klasy. Oni są dumni, że są inni i okazują to. To samo jest w USA - kilkadziesiąt lat pracy nad zniesieniem segregacji rasowej skończyło się buntem czarnoskórych. Oni nie chcą integrować się z bialasami. Po zakończeniu I kadencji prezydenta USA George W. Busha awantura z wyborami przyćmiła incydent z podoficerem marines polskiego pochodzenia, który ożenił się z Afroamerykanką Oboje zostali bestialsko zamordowani przez jego czarnoskórych podwładnych. Rasizm w czystej postaci. We Francji jest zakaz symboli religijnych w przestrzeni publicznej. No to protestują. Gdyby był nakaz to by też protestowali. Nie wiadomo, czego chcą, czego się domagają. Całość jest trochę dziwna - zwykle za żołnierzami stoją dowódcy polowi i politycy. Urwać łeb protestowi to zamknąć radykałów i dogadać się z liberałami. Służby specjalne Francji są w tym dobre. Skoro nie potrafią sobie poradzić to znaczy, że jest coś, czego dotychczas nie było - zupełnie inna struktura wojny. Ale zawsze można postraszyć polskie społeczeństwo.

A znasz jakiegoś Algierczyka albo Afroamerykanina?Czy to tylko teza,która uzasadnia APARTHEID i układy feudalne.

T
Tom
1 lipca, 9:25, Anka:

TERAZ widzicie, że innej drogi nie ma , tylko PiS!

1 lipca, 9:32, Damian:

Niekoniecznie. Nie tylko PIS nie zgadza się na uchodźców .

Ochojska: mówi że przyjęcie 50 000 tysięcy byczków-imigrantow zarobkowych to nie problem. Tomczyk mówił że za ich rządów polska jest przygotowana na przyjęcie każdej ilości. Takie są fakty

a
antyPiS
Przywoływana sprawa ze Słupska był finałem wieloletniego konfliktu pomiędzy grupami kibolskimi a policją. Obie strony świetnie się znały prywatnie, wywodzili się z tych samych środowisk, dzielnic a głównym podłożem konfliktu były upadłe zakłady, bezrobocie i frustracja. W Słupsku na mecze nie chodziło się, aby kibicować swej drużynie - celem była zadyma z policją. Pecha miał dzieciak, pecha miał policjant, który zapłacił za całokształt. Po tym wydarzeniu strony ochłonęły. Ale to Słupsk - zupełnie inna przyczyna konfliktu. Francja ma kilka grup imigrantów. Niektórzy są tam już zasiedzieli od dziesięcioleci ale zawsze są obcy. Nie chcą wykształcenia, chociaż mogą je zdobyć, nie chcą pracy, jaką daje im społeczeństwo. Prezentują to, co Marks nazwał wewnętrzną świadomością klasy. Oni są dumni, że są inni i okazują to. To samo jest w USA - kilkadziesiąt lat pracy nad zniesieniem segregacji rasowej skończyło się buntem czarnoskórych. Oni nie chcą integrować się z bialasami. Po zakończeniu I kadencji prezydenta USA George W. Busha awantura z wyborami przyćmiła incydent z podoficerem marines polskiego pochodzenia, który ożenił się z Afroamerykanką Oboje zostali bestialsko zamordowani przez jego czarnoskórych podwładnych. Rasizm w czystej postaci. We Francji jest zakaz symboli religijnych w przestrzeni publicznej. No to protestują. Gdyby był nakaz to by też protestowali. Nie wiadomo, czego chcą, czego się domagają. Całość jest trochę dziwna - zwykle za żołnierzami stoją dowódcy polowi i politycy. Urwać łeb protestowi to zamknąć radykałów i dogadać się z liberałami. Służby specjalne Francji są w tym dobre. Skoro nie potrafią sobie poradzić to znaczy, że jest coś, czego dotychczas nie było - zupełnie inna struktura wojny. Ale zawsze można postraszyć polskie społeczeństwo.
E
Ehh
Głównym celem była misja civilisatrice lub „misja cywilizacyjna”. „Cywilizacja” ludności Afryki poprzez szerzenie się języka francuskiego i katolicyzmu była wykorzystywana jako uzasadnienie wielu praktyk związanych z francuskim projektem kolonialnym. W 1884 r. czołowy orędownik kolonializmu, Jules Ferry, oświadczył: „Wyższe rasy mają prawo do niższych ras, mają obowiązek ucywilizowania niższych ras”. Zaproponowano pełne prawa obywatelskie - asymilację - chociaż w rzeczywistości „asymilacja zawsze się cofała , ludność kolonialna była traktowana jak poddani, a nie obywatele”. Francja wysłała niewielką liczbę osadników do swojego imperium, z godnym uwagi wyjątkiem Algierii, gdzie francuscy osadnicy przejęli władzę będąc mniejszością
E
Ehh
1 lipca, 9:54, Ehh:

Tak,tak-,,Masakra paryska z 1961 roku była masowym zabójstwem Algierczyków mieszkających w Paryżu przez francuską policję narodową. Stało się to 17 października 1961 r. Podczas wojny algierskiej (1954–62)"

1 lipca, 9:54, Ehh:

Zachodnie standardy*

I do tego NieKomonistyczne.

E
Ehh
1 lipca, 9:54, Ehh:

Tak,tak-,,Masakra paryska z 1961 roku była masowym zabójstwem Algierczyków mieszkających w Paryżu przez francuską policję narodową. Stało się to 17 października 1961 r. Podczas wojny algierskiej (1954–62)"

Zachodnie standardy*

E
Ehh
Tak,tak-,,Masakra paryska z 1961 roku była masowym zabójstwem Algierczyków mieszkających w Paryżu przez francuską policję narodową. Stało się to 17 października 1961 r. Podczas wojny algierskiej (1954–62)"
E
ERROR 404
1 lipca, 9:39, Zero ziobry:

Pamiętam zamieszki w Słupsku jak policjant zabił 13 latka Przemka Czai płonące radiowozy to samo co w Paryżu skala mniejsza ale ludności wielokrotnie mniej jeśli to uezglefnisz jak we Francji krótka pamięć katolickie Judasze z PiSlamu

Znaj proporcje mocium panie, niszczyli witryny,palili autobusy, komendy policji i biblioteki, napadali przechodniów, nie więc grzej atmosfery.

L
LoL
1 lipca, 9:25, Anka:

TERAZ widzicie, że innej drogi nie ma , tylko PiS!

1 lipca, 9:32, Damian:

Niekoniecznie. Nie tylko PIS nie zgadza się na uchodźców .

1 lipca, 9:43, GRU:

A kto jeszcze poza nimi??? Chyba Konfederacja bo nie lewactwo i liberały...

Ruskie trole jak Ty, nick mówi wszystko.

G
GRU
1 lipca, 9:39, Zero ziobry:

Pamiętam zamieszki w Słupsku jak policjant zabił 13 latka Przemka Czai płonące radiowozy to samo co w Paryżu skala mniejsza ale ludności wielokrotnie mniej jeśli to uezglefnisz jak we Francji krótka pamięć katolickie Judasze z PiSlamu

Akurat nawet jednej Nyski z zomo nie spalili he he, wtedy jeszcze były resztki zomo, więc trochę kamieni poleciało, ale nikt sobie sklepów nie palił, więc cienkie porównanie ...

Wróć na i.pl Portal i.pl