Kolejna książka laureatów konkursu „Piórko” już w sprzedaży

    Kolejna książka laureatów konkursu „Piórko” już w sprzedaży

    red.

    Polska

    Polska

    Kolejna książka laureatów konkursu „Piórko” już w sprzedaży
    1/3
    przejdź do galerii
    „Mały Saj i wielka przygoda” to historia, którą wybrano spośród ponad 3 tys. tekstów zgłoszonych do konkursu dla debiutujących pisarzy i ilustratorów. Czy kolejna książka laureatka „Piórka” podbije serca czytelników? Przekonamy się już wkrótce, bo właśnie publikacja trafiła do sprzedaży.
    Historia przenosi nas do niezwykle barwnego świata, w którym spotkamy maharadżę z magicznym szafirem, groźnego tygrysa, a między nimi Saja – małego chłopca z leżącej na skraju lasu indyjskiej wioski. W trakcie lektury wraz z Sajem uczymy się, że otaczająca nas rzeczywistość zawsze kryje w sobie odrobinę magii. Trzeba jedynie chcieć ją dostrzec.

    Autorką opowieści „Mały Saj i wielka przygoda” jest Magdalena Wiśniewska, która na co dzień uczy obcokrajowców języka polskiego i pracuje w postprodukcji filmowej, a po godzinach zajmuje się pisaniem. Historię o małym Saju zilustrował Marcin Macięga, krakowski grafik, muzyk amator i wielbiciel starych gier komputerowych.

    Oboje oni wzięli udział w organizowanym przez sieć sklepów Biedronka konkursie dla debiutujących pisarzy i ilustratorów „Piórko”.
    W nagrodę otrzymali po 100 tys. zł, dodatkowo ich książka ukazała się w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy i trafiła na wyłączność do sklepów największej sieci handlowej w kraju, czyli do Biedronki.

    - Jesteśmy dumni, że konkurs „Piórko” zbudował swoją tradycję i regularnie przyciąga bardzo zdolnych debiutantów. Już po raz czwarty udało nam się wyłowić dwa wyjątkowe talenty literackie i graficzne. „Mały Saj…” to opowieść tak wciągająca, że z sympatycznym chłopcem z indyjskiej wsi z pewnością zidentyfikują się także mali polscy czytelnicy. To zasługa wyobraźni autorki, ale i towarzyszących historii wysmakowanych ilustracji – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w Jeronimo Martins Polska S.A.

    Biedronka organizuje „Piórko” od 2015 roku. Konkurs jest szansą dla debiutantów na rozwój ich talentu – zwycięzcy dostają niepowtarzalną szansę, by ich prace zostały wydanie w postaci książki. Kluczowym zadaniem konkursu jest promowanie czytelnictwa wśród najmłodszych. Patronat honorowy nad konkursem od samego jego początku sprawuje Rzecznik Praw Dziecka.

    Od 2015 r. ukazały się trzy książki laureatów „Piórka”: „Szary Domek” Katarzyny Szestak i Natalii Jabłońskiej, „Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej i Moniki Białej oraz „Nieustraszony strach na wróble” Grzegorza Majchrowskiego i Marii Giemzy. Łącznie sprzedano już 130 tys. egzemplarzy wszystkich zwycięskich tytułów.

    Do tegorocznej edycji konkursu zgłosiło się ok. 4 tys. debiutujących pisarzy i ilustratorów – przesłano 3,3 tys. tekstów oraz 600 prac graficznych. W większości były to osoby w wieku 18-34 lat, mieszkające najczęściej w województwach: mazowieckim, małopolskim i śląskim. Swoje prace – zarówno tekstowe, jak i graficzne – chętniej przesyłały kobiety. W pierwszym etapie „Piórka 2018” pisarki stanowiły 73 proc. uczestników, a malarki lub graficzki: aż 84 proc.

    POLECAMY:


    Czytaj treści premium w Polsce Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Nie przegap

    Wideo