Kolej zmienia rozkłady jazdy

Marta SułkowskaZaktualizowano 
W niedzielę 13 grudnia zmieni się rozkład Kolei Mazowieckich. Będzie kilka nowych połączeń, ale mniej, niż życzyliby sobie pasażerowie. Kolejarze bezradnie rozkładają ręce i mówią, że tory nie są z gumy.

Od niedzieli będzie więcej tzw. ekspresów regionalnych. Pojawią się trzy nowe pociągi przyspieszone, a skład "Mazowia" będzie zatrzymywać się częściej. Te i inne zmiany w rozkładach nie zadowalają jednak pasażerów. - Zaczynam pracę o dziewiątej rano. Nie mam możliwości na czas dojechać do biura. Jestem albo wcześniej, albo się spóźniam - irytuje się Zuzanna Krasińska, dojeżdżająca do Warszawy Kolejami Mazowieckimi z Tłuszcza.

Jak twierdzi Arkadiusz Olewnik, p.o. prezes Kolei Mazowieckich, przy układaniu rozkładów pod uwagę brane jest pierwszeństwo pociągów ekspresowych i pospiesznych. - Na nasze składy często brakuje miejsca w pożądanych godzinach - tłumaczy.

Zarząd twierdzi, że nowych połączeń jest niewiele, bo brakuje na nie taboru. Na trasie z Radomia do Warszawy oprócz dotychczasowego kursu rano i po południu zaplanowano dodatkowe połączenie, ale tylko poranne (z Radomia o 7.21). Poranny "Bolimek" z Żyrardowa będzie teraz wracał tam po południu. Uruchomione zostaną nowe połączenia weekendowe: Warszawa - Ostrołęka i Warszawa - Góra Kalwaria - Pilawa. W szczycie popołudniowym ze stolicy pojadą też dodatkowe składy do Mrozów i Łochowa. Nowością będzie pociąg na trasie Drzewica - Radom.

W rozkładzie zostaną pociągi, którymi wcześnie rano jeździ zaledwie kilkunastu pasażerów, np. na trasie Łowicz - Skierniewice.

Poprawę w komunikacji odczują mieszkańcy Góry Kalwarii, którzy zyskają nowe połączenie z Warszawą. Kolej obiecywała także dodatkową obsługę pociągów SKM mieszkańcom Legionowa, ale na to połączenie urzędnicy każą czekać przynajmniej do marca przyszłego roku.

Zarząd KM planuje też nowe inwestycje. Już została podpisana umowa na zakup 20 nowych, czteroczłonowych pociągów elektrycznych. Pierwsze składy trafią na tory w styczniu 2011 roku. Koleje Mazowieckie chcą też kupić 11 lokomotyw obsługujących wagony piętrowe.

Kolej zadba także o już używane pojazdy - wyremontowanych zostanie 113 pociągów. Łączny koszt inwestycji (zakupy i renowacja) ma wynieść 680 mln zł.

polecane: FLESZ: Umacnia się rynek pracownika. Oto zawody najbardziej pożądane.

Wideo

Materiał oryginalny: Kolej zmienia rozkłady jazdy - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
E
Ewa

Za komuny jeździły często pociągi co 15-20 minut i składały sie z trzech jednostek. Teraz jeżdżą co 20-30 minut i składają się z dwóch jednostek. Jak przez dwadzieścia lat nie kupowano tylko złomowano pociągi to nie ma co zwalać na tory.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3