Kim jest Grzegorz Antoszewski? Były żołnierz Ludowego Wojska Polskiego niszczył zasieki na granicy z Białorusią

PLK
Wśród osób, które niszczyły zasieki na granicy z Białorusią, był m.in. Grzegorz Antoszewski. To postać dobrze znana choćby z wieców KOD czy antyrządowych protestów. Antoszewski to również były żołnierz, który służbę rozpoczynał w Ludowym Wojsku Polskim przed stanem wojennym, a także wieloletni członek Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej. Z dokumentów, do których dotarli dziennikarze polskatimes.pl, wynika, że przełożeni chwalili go wielokrotnie, np. za to, że „jako członek PZPR właściwie interpretuje politykę partii”.

Do zdarzenia przy granicy z Białorusią doszło w minioną niedzielę po południu. Na nagraniach można zobaczyć, jak grupa osób, m.in. przy użyciu nożyc do metalu, próbowała niszczyć zasieki z drutu kolczastego ułożone tam przez wojsko. Trzynastu zatrzymanym w związku z incydentem osobom postawiono zarzuty zniszczenia mienia. Prokuratura Rejonowa w Sokółce skierowała do sądu wnioski o areszt dla wszystkich, jednak sąd ich nie uwzględnił.

Jak zauważono w mediach społecznościowych, wśród osób, które niszczyły zasieki, znalazł się również Grzegorz Antoszewski. To postać dobrze znana z udziału w manifestacjach Komitetu Obrony Demokracji czy z antyrządowych protestów. Jak się okazuje, Antoszewski to również wieloletni żołnierz oraz członek Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej.

Jak wynika z dokumentów, do których dotarli dziennikarze portalu polskatimes.pl, Antoszewski służbę rozpoczął w 1979 roku, w Ludowym Wojsku Polskim, a zakończył jako żołnierz zawodowy w stopniu kapitana w roku 1994. Był też członkiem PZPR. Z opinii specjalnej, datowanej na 30 września 1994 r. można dowiedzieć się m.in., że „pełnił służbę na stanowiskach związanych z zabezpieczeniem logistycznym w jednostkach wojsk lotniczych i lądowych, zdobywając doświadczenie w zakresie realizacji zadań służby żywnościowej”.

Jednak ciekawsze informacje na jego temat pojawiają się w opiniach wcześniejszych. Np. niejednokrotnie podkreślano w dokumentach, że Antoszewski prezentuje „właściwą postawę ideowo-polityczną”. W roku 1987 odnotowano, że „jako członek PZPR właściwie interpretuje politykę partii”. Z kolei w opinii specjalnej z 1988 roku zauważono, że „postępuje zgodnie z socjalistycznymi normami współżycia społecznego”.

Najbardziej interesująco wygląda podsumowanie jego służby w 1982 roku. Kiedy w Polsce trwał stan wojenny, przełożeni pisali o Antoszewskim: „Posiada skrystalizowany światopogląd materialistyczny. Zdyscyplinowany. Z obowiązków służbowych wywiązuje się należycie”. To właśnie wówczas – jak sam wspominał w nagraniu, które bez trudu można odnaleźć w sieci – jako żołnierz, ochraniał „urzędy pocztowo-telekomunikacyjne przed elementem”.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
przechodzień
A jak będą w przyszłości oceniani obecni ludzie w mundurach gdy coś pójdzie nie tak np: wice pierdoły?
G
Gość
1 września, 19:36, Szymon Spandowski:

Prokurator Stanisław Piotrowicz również był członkiem PZPR. W stanie wojennym oskarżał działaczy opozycji. A teraz jest zasłużonym działaczem partii rządzącej.

Nie był członkiem PZPR. Członkami i to najwyższych władz byli np. Leszek Miller, Mateusz Święcicki. W PZPR, do sztandar wyprowadzić byli np. Cimoszewicz, Rosati, Nałęcz, Belka (ten który FSO sprzedał za 100 zł) i wielu innych dzisiejszych "demokratów"

S
Stanisław
2 września, 9:55, Tadeusz Piotrowski:

Zachowania tego wojskowego nie popieram, chodzi mi tylko o fakt że jego opisuje się jako paskudnego pzpr -owca.To zadam pytanie czy komuch Piotrowicz to jest cacy pzpr - owiec a co z nijakim Kryże i wielu innymi?

Odpier.dol się ode mnie bolszewicki [obraźliwe]

K
Kosmitka
1 września, 23:50, f:

No i co z tego że to były żołnierz LWP? Co z tego wynika? Czy to jest jakaś okoliczność obciążająca? A co z byłymi pracownikami naukowymi byłych PRL-owskich uczelni? Puknijcie się w szczuciu na ludzi. Przeszłość jest przeszłością, każdy ma prawo uczestniczyć w życiu publicznym - bycie w LWP nie jest karalne... A że zrobił to, co zrobił to już inna kwestia - zadanie dla prokuratora i sądu.

Tak, to jest dodatkowa okoliczność obciążająca.

Był zawodowym żołnierzem i składał przysięgę:

"...Przysięgam, iż nie szczędząc trudu, a w potrzebie krwi własnej ani życia, stać będę nieugięcie na straży niepodległości, suwerenności i GRANIC kraju ojczystego, ..."

K
Kosmitka
1 września, 18:13, Gość:

Ten były członek PZPR przypomina swoim życiorysem Piotrowicza, też byłego członka PZPR, chwalonego, nagradzanego przez były reżim. Ale Ciumkacz

1 września, 18:19, Gość:

Coś przerwało, więc dokończę. Ale Ciumkacz jest nasz, jego przeszłość jest chwalebna i tak świetlanej postaci nie przystoi wypominać przynależności do PZPR i bycia prokuratorem stanu wojennego.

Czy Piotrowicz niszczył zasieki na granicy polsko-białoruskiej? Nie.

Czy Grzegorz Antoszewski niszczył zasieki na granicy polsko-białoruskiej? Tak.

I to jest różnica. Gdyby nie niszczył zasieków na granicy Polski, to jego przeszłość nie byłaby przywoływana.

T
Tadeusz Piotrowski
Zachowania tego wojskowego nie popieram, chodzi mi tylko o fakt że jego opisuje się jako paskudnego pzpr -owca.To zadam pytanie czy komuch Piotrowicz to jest cacy pzpr - owiec a co z nijakim Kryże i wielu innymi?
g
gość
2 września, 07:32, Gość:

Po tej nagonce od razu widać skutki zakupu gazet przez pisiorów.

Gadzinówka.

fujku przecież domagacie żeby żołnierze byli powszechnie znani z imienia i nazwiska ! no to daj dobry przykład i nie jęcz lewaku

G
Gość
1 września, 20:23, aqwa:

Wiadomość jak z Dziennika TV lub TVP Info. Czyżby jakiś desant dziennikarski z Warszawy ? Doprawdy wstyd coś takiego publikować w poważnej, do niedawna gazecie. Niestety, teraz to już nie szanowany Dziennik Polski ale "Dziennik Obajtkowy" .

1 września, 20:28, Porucznik rezerwa:

Pajacu akurat to prawda. Wiem ty tylko oglądasz TVN i czytasz GW. Nie lubię PiSu ale jeżeli jest zagrożenie bezpieczeństwa państwa od zewnątrz nie można pluć na własny kraj! Facet nie rób sobie wstydu.

1 września, 20:48, Gość:

Człowiek popełnił przestępstwo/wykroczenie - zgoda, niech zajmie się tym sąd. Tylko wytłumacz mi wszystkowiedzący: w imię czego publikuje się jego życiorys ? Zanim coś nabazgrasz to najpierw trochę pomyśl.

1 września, 22:11, UOP na emeryturze:

Cóż i bardzo dobrze, że publikuje się jego życiorys i działalność. To się nazywa historia. Prezentując polityka, działacza zawsze prezentuje się jego życiorys to norma. To ty człowieku pomysł nim coś nabazgrasz. Nie rozumiesz co ktoś pisze to nie komentuj. Niektórzy żołnierze LWP na emeryturach są nadal na usługach Rosji. Coś na ten temat wiem!!!

Wiesz coś i jeszcze siedzisz wygodnie na tyłku ? A gdzie Twoja postawa narodowa ?

G
Gość
1 września, 19:11, Antyryży:

Zdradzieckie mordy bardzo boją się stanu wyjątkowego, bo wreszcie weźmie się ich za pysk !

1 września, 19:36, Gość:

Będą podlegać pod sądy wojskowe , kasta ich już nie obroni

Nareszcie !

S
Slawek
Muszę to dopisać ...Gazeta Nowości toruńskie schodzi na psy... ? Samo przyznanie przez Zaleskiego i Nowości jako wydarzenie 100 lecia powstanie Radia Maryja było policzkiem w znakomita większość Torunian .
S
Slawek
„postępuje zgodnie z socjalistycznymi normami współżycia społecznego " i co z tego wynika ? że był przestępca ? w 1982 gdy komuchy wprowadziły stan wojenny mój kolega pilnował poczty we Wrocławiu , taki miał rozkaz i co też był złym człowiekiem . Dlaczego nikt nie pisze o ludziach oddających wiadomo komu za bezcen ziemię należąca do miasta ? . Moim zdaniem ten artykuł to jest czysta manipulacja a wręcz hejt na człowieka :(
z
zx
komunizm=faszyzm =stop
G
Gość
PiSobolszewia w NTO
A
Antypopis
2 września, 1:07, PiSovieticus:

Sekta PiSu gromadzi cuchnących komuną staruchów i podłe elementy animalne

Nie tylko PiS. Po to samo!

G
Gość
1 września, 19:36, Szymon Spandowski:

Prokurator Stanisław Piotrowicz również był członkiem PZPR. W stanie wojennym oskarżał działaczy opozycji. A teraz jest zasłużonym działaczem partii rządzącej.

1 września, 19:49, Gość:

Sędzia Piotrowicz to porządny człowiek , nie taki squrwysyn jak ty !

1 września, 20:33, Normalny:

Miller, Balcerowicz czy Michnik to też komuchy i resortowe dzieci wiec o co ból [wulgaryzm].

Kanalia

Wróć na i.pl Portal i.pl