Kierowcy przeklinają całodobowe buspasy

Andrzej RejnsonZaktualizowano 
Minął tydzień, od kiedy na Trasie Łazienkowskiej pojawiły się buspasy. Ciągnące się przez około siedem kilometrów nitki to zmora kierowców. W godzinach szczytu stoją oni ostatnio w ogromnych korkach, patrząc, jak tuż obok nich przejeżdżają autobusy. A w pozostałych godzinach skarżą się, że nie mogą tędy przejechać, chociaż Trasa jest praktycznie pusta.

Ratusz zapowiada, że przeanalizuje sprawę ewentualnego wpuszczenia aut na buspas. Straż miejska twierdzi, że sytuacja na drodze poprawia się z każdym dniem, ale eksperci sugerują przesiadkę do komunikacji miejskiej.

Pomiędzy ulicą Grójecką na Ochocie a Kinową na Przyczółku Grochowskim ciągnie się najdłuższy buspas w stolicy. Wytyczony został na jednym z trzech pasów ruchu, zarówno w stronę centrum, jak i Pragi. Powód? Dzięki temu autobusy miały przestać stać w korkach i skrócić czas dojazdu do centrum do 15 min.

Teraz komunikacja miejska działa o wiele lepiej, ale na to rozwiązanie pomstują kierowcy.
- Korek na Łazienkowskiej sięga rano aż do zjazdu z Połczyńskiej w ulicę Ostrobramską. Ja stoję w ogromnym zatorze na Trasie Siekierkowskiej. Odkąd są buspasy, tę przeprawę wybiera zdecydowanie więcej kierowców. Dojazd do pracy zabiera mi teraz jakieś pół godziny więcej - mówi Milena Czarny z Wesołej.

Część kierowców skarży się również na to, że poza godzinami szczytu buspas stoi właściwie pusty, a można by nim szybciej dotrzeć do celu. - W poniedziałek jechałam Trasą Łazienkowską ok godz. 21 środkowym pasem. Po lewej stronie śmigały mi co chwilę samochody, a przede mną jechał 70 km/godz. dziadek w tico - mówi zdenerwowana Paulina Piotrowska, która Trasą wraca codziennie z pracy. - A buspasem mogłabym wyminąć tego pana - dodaje.

Wielu z nich nie przejmuje się linią ciągłą, która odgradza buspas od pozostałych pasów, i łamie prawo. Ale - jak pokazują statystyki - takie przypadki zdarzają się coraz rzadziej. Aż dwie załogi straży miejskiej monitorują buspas od czasu jego otwarcia. Wyczyny kierowców rejestrują też dwa fotoradary. - Liczba kierowców wjeżdżających na buspas znacznie się obniżyła. Pierwszego dnia było ich aż 620, w poniedziałek w tym samym czasie już 240 - zaznacza Monika Niżniak, rzecznik prasowy straży miejskiej. - Skrupulatną kontrolę będziemy prowadzili non stop do końca tego tygodnia. Później ocenimy, jak zachowują się kierowcy, i rozważymy jej zakończenie - dodaje.

Władze miasta zaznaczają, że buspas został wyłączony z ruchu 24 godz. na dobę ze względów bezpieczeństwa. Jednak zapowiadają, że zastanowią się, czy nie zmienić organizacji ruchu w tym rejonie. Urzędnicy rozważą możliwość wpuszczenia poza godzinami szczytu aut na buspas. Podobne rozwiązanie funkcjonuje przy ul. Modlińskiej.

Tam pas dla autobusów w stronę centrum działa w godz. 6-10. Druga ewentualność to dopuszczenie do całodobowego przejazdu buspasem taksówek (taka możliwość istnieje również na ul. Modlińskiej). Domagali się tego przede wszystkim ich kierowcy, którzy twierdzą, że będzie to tylko z korzyścią dla pasażerów. - W najbliższym czasie odbędzie się spotkanie, na którym zastanowimy się nad tymi rozwiązaniami - zapowiada Marcin Ochmański, zastępca rzecznika ratusza.
Wątpliwości co do tych rozwiązań mają jednak eksperci. - Trzeba przede wszystkim przeanalizować liczbę taksówek, które jeżdżą w tym rejonie. Jeżeli będzie ich za dużo, to może się okazać, że będą blokowały autobusy - przekonuje Wojciech Tumasz z SISKOM, organizacji skupiającej miłośników komunikacji miejskiej.

- Poza tym uważam, że buspas powinien funkcjonować 24 godz. na dobę. Żeby kierowcy nie przyzwyczajali się do wjeżdżania na niego np. 5 minut przed końcem jego funkcjonowania - dodaje. Jak zaznacza, receptą na korek na Trasie Łazienkowskiej ma być właśnie przesiadka do autobusów.

A tych ma być na Trasie coraz więcej. Zarząd Transportu Miejskiego zapowiada, że od 1 października buspasem pojadą dwie dodatkowe linie. Autobus 382 ma jeździć w godzinach szczytu co 7,5 minuty na trasie Dworzec Zachodni - Osiedle Ostrobramska.

Drugą nową linią będzie 415. Przejedziemy nią z Mokrego Ługu do Metra Politechnika. Autobus ma kursować co 30 min. Urzędnicy zapowiadają, że wraz z początkiem wiosny w przyszłym roku pojawią się kolejne buspasy. Projektowane są obecnie pasy w Alejach Jerozolimskich, alei Solidarności, na ul. Belwederskiej, Puławskiej, a także Trasie Armii Krajowej.

polecane: FLESZ: Umacnia się rynek pracownika. Oto zawody najbardziej pożądane.

Wideo

Materiał oryginalny: Kierowcy przeklinają całodobowe buspasy - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
M
MM

Jeśli zrobią bus pas w al. AK, to osobiście wsadzę HGW do karceru. Potoki pasazerskie w komunikacji miejsckiej sa tam za male.
Byc moze autorowi chodzi o most odcinek dojazdowy do mostu i sam most Grota Roweckiego. Przytomny czlowiek takie rozwiazanie bedzie rozwazal dopiero po uruchomieniu mostu polnocnego, powiekszeniu parkingu przy metro Mlociny oraz zwiekszeniu czestotliwosci kursowania metra. Swoja droga do tego zmierza modernizacja S8, ktora wyopdrebni pas ruchu lokalnego na tym odcinku.

zgłoś
D
Długi

Jak już jest ten buspas na trasie Łazienkowskiej to niech do niego trochę dołożą. Na przykład przydałaby się służba która szybko ściąga z drogi zepsute samochody. A na buspasy mozna by wpuścić ciężarówki służb miejskich (np. śmieciarki)i autobusy innych przewoźników.

zgłoś
l
lmx

Na belwederskiej tez buspas ?? to juz chyba przegięcie rozumiem ze na 3 pasmowej drodze mozna zrobic bus pas ale na 2 ... jak ??
Mam pomysł jako że teraz pasażerowie autobusów maja tak super niech dowala im dodatkowy podatek na drogi w bilecie ja muszę płacić w paliwie podatki na drogi a jak widać ogranicza się moje możliwości poruszania się po nich....

zgłoś
b
bran

Chyba chodzi o Płowiecką, a nie o Połczyńską!

zgłoś
k
kami

Buspasy to po prostu draństwo! Cieszą się i z satysfakcją zacierają ręce jedynie wredne, złośliwe mędy bez empatii: na zasadzie "Ja musze dymac do roboty autobusem, to czemu inni mają mieć wygodniej?

Buspasy potwornie utrudniają życie zwłaszcza tym, którzy dojeżdżają nie z centrum Warszawy, ale z drugiej strony Wisły, albo z miejscowości podwarszawskich, jak np. Legionowo, Łomianki itd. Czas dojazdu wydłuża się do dwóch (!) godzin, jak się chce jechać przepisowo (własciwie stać przepisowo w korku), albo trzeba się liczyć z koniecznością wysupłania 50 zł dla pana mundurowego, czy - w przypadku monitoringu - zapłaceniem jakiegoś horendalnego mandatu.

zgłoś
r
r46

Gdyby jeszcze uzywali samochodów w pracy - a wyglada ze wszytko powstaje bez ruszania z przed komputera.
Dziennikarze moze zrozumieją , ze im wiecej ludzi przesiadzie się do zbiorkomu tym będzie luźniej ludziom "pracujacym samochodem" . A na razie to tylko próba wyrównania czasu dojazdu 4000 pasażerów/h w autobusach i 2000 kierowców/h w samochodach.
Trzeba też pamietac ze w czasie dojazdu do pracy traci się czas , a jeżdżąc słuzbowo zarabia się pieniadze.
A panią która o 21 nie mogła wyprzedzić z prawej , zapraszam na lewy pas jesli już musi przekraczac dozwoloną predkość ( a może lepiej nich weźmie parę jazd doszkalających )

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3