Kiedy powrót dzieci do szkół i przedszkoli? Minister Przemysław Czarnek podaje datę. "Kluczowe będą dane ze środy i czwartku"

Aleksandra Kiełczykowska
Aleksandra Kiełczykowska
Kiedy powrót dzieci do szkół i przedszkoli? Minister Przemysław Czarnek podaje datę. "Kluczowe będą dane ze środy i czwartku"
Kiedy powrót dzieci do szkół i przedszkoli? Minister Przemysław Czarnek podaje datę. "Kluczowe będą dane ze środy i czwartku" fot. mariusz kapala / gazeta lubuska / polska press
- Zakładamy, że już od 18 kwietnia będzie możliwy powrót do przedszkoli. Kluczowe będą dane ze środy i czwartku" - mówił w Porannej rozmowie w RMF FM minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek.

Zgodnie z ostatnim rozporządzeniem ministra edukacji i nauki do 18 kwietnia obowiązuje nauka zdalna, zarówno w szkołach, jak i przedszkolach. Wyjątków jest kilka, między innymi należy do nich opieka nad dziećmi pracowników medycznych i służb porządkowych (m.in. żołnierzy, funkcjonariuszy policji i straży pożarnej).

W Porannej rozmowie w RMF FM minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek został zapytany o możliwy powrót do nauki stacjonarnej, a tym samym jego datę.

- Zakładamy, że już od 18 kwietnia będzie to możliwe. Kluczowe będą dane dotyczące zakażeń z jutrzejszego dnia i z czwartku – odpowiedział minister.

Dodał, że kluczowa przy tej decyzji jest właśnie tendencja spadkowa. - Jeśli one potwierdzą tendencję spadkową, czyli to odpływanie trzeciej fali, to począwszy od poniedziałku jest wielka szansa na to, żebyśmy wracali najpierw do przedszkoli, następnie w kolejnym tygodniu do klas I-III i do kolejnych klas szkół podstawowych, a następnie w maju do szkół ponadpodstawowych, tak, żeby w maju wszyscy byli w systemie stacjonarnym – zaznaczył Czarnek.

Szef resortu podkreślił, że powrót do stacjonarnej nauki będzie odbywał się stopniowo. Na początku powrócą przedszkola, później klasy 1-3, a następnie reszta uczniów.

Minister przekazał także, że jest drugi scenariusz, czyli nauczanie hybrydowe, jednak nie jest ono przesądzone.

- Ta hybrydowa forma właśnie na tym miałaby polegać, żeby w szkole było do 50 proc. uczniów. Szkoły są na to przygotowane – mówił Czarnek.

Matury już w maju

Już 4 maja rozpoczynają się tegoroczne matury. Pojawia się jednak pytanie o możliwość ich przełożenia ze względu na trzecia falę pandemii i brak szczepień uczniów.

- Nie ma najmniejszych powodów, żeby cokolwiek przesuwać. Mówimy to już od dłuższego czasu, matury próbne pokazały, że jest możliwe przeprowadzenie w reżimie sanitarnym tych matur. Od 4 maja ruszamy – jasno zaznaczył minister Czarnek.

Dodał także, że również dla komfortu maturzystów zostały zmniejszone wymagania.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
18 kwietnia, 0:06, Gość:

"7 szkód jakie wyrządza dzieciom i młodzieży nauczanie zdalne

Nauczanie zdalne bywa koniecznością. Jednak nie można lekceważyć związanych z nim problemów. Zmarnowane miesiące, a w zasadzie niemal rok, nie wrócą. Czas ten minął bezpowrotnie. Natomiast strat nie da się łatwo nadrobić. Obejmują one pogorszenie relacji rówieśniczych, utratę zdrowia, straty gospodarcze oraz niższą efektywność nauki.

Trudniej o przyjaźń

Nauka zdalna wiąże się ze znacznym utrudnieniem relacji z rówieśnikami. Szkoła nie służy bowiem wyłącznie nauce, lecz również nawiązywaniu relacji z nimi. Te zaś trudno pielęgnować za pośrednictwem MS Teamsa i jemu podobnych wyznalazków. Pokolenie dzisiejszych (pra)dziadków zwykło mówić, że nigdzie nie nawiązuje się tak trwałych i prawdziwych więzi przyjacielskich, jak np. w wojsku, czy właśnie szkole. I właśnie bez tej szkoły młodzi ludzie mogą utracić bezpowrotnie szansę na przyjaźń, będącą według Arystotelesa, jednym z największych dóbr.

Problem ten został dostrzeżony przez psychologa – Bognę Białecką. „Z jednej strony nastolatki pozbawione możliwości budowania normalnych więzi rówieśniczych szukają ich namiastek w Internecie. Tyle że to nie są normalne rozmowy, konflikty i wspólne robienie różnych rzeczy. Wiele z konwersacji jest pozbawionych treści, część polega na wzajemnym obrzucaniu się inwektywami i ucieczce, gdy robi się przykro. Tyle jeśli chodzi o budowanie relacji rówieśniczych” – zauważa na łamach PCh24.pl.

Jak zauważa lek. med. Paweł Basiukiewicz w rozmowie z „Do Rzeczy” „mamy do czynienia z okrucieństwem i nieumiejętnością przyznania się do błędu ze strony rządzących. Chodzi mi o zamykanie szkół i trzymanie dzieci w jakiejś dyssocjalnej bańce”. Jako szczególnie nieuzasadnione z medycznego punktu widzenia uznaje on uniemożliwianie aktywności na zewnątrz, ale problem stanowi też zamykanie szkół..."

https://pch24.pl/7-szkod-jakie-wyrzadza-dzieciom-i-mlodziezy-nauczanie-zdalne/

I taki oto komentarz z artykułu:

"Jak zatrudniano mnie do biura to na szkoleniu z BHP pytano czy będę spędzał przed komputerem więcej niż 4 godzinny dziennie, jeśli tak to jest to praca w SZKODLIWYCH WARUNKACH. Dzieci przesiadują przed komputerem po kilkanaście godzin – najpierw na pseudo lekcjach a potem odrabiając zadania domowe. Gdzie są psycholodzy dziecięcy, Rzecznik Praw Dziecka? Rodzice? Pasuje im? O Ministrze Edukacji nie wspominam, bo sam to wprowadził. Wielki obrońca Wiary i Dzieci. Jest odpowiedzialny za choroby dzieci, które w wyniku tego chorego pomysłu u dzieci wystąpią. Brak słów. Nauczyciele to demoralizatorzy, złamasy i z pedagogiką nie mają nic wspólnego – stali się urzędasami bez kręgosłupa, bo wiedzy i moralności. Jeśli ktoś ma władze, to ponosi odpowiedzialność. Owoce tej chorej edukacji już są. Nauczyciele zapomnieli o tym, że dziecko musi pisać ręcznie, bo w ten sposób wyrabia się koordynacja psychosomatyczna. A teraz tylko pliki, tabelki i inne bzdury tresujące. Kompromitacja. RZĄD, POLICJA, PRACOWNICY niesłużby ZDROWIA, SANEPID, NAUCZYCIELE NA BRUK. Jeszcze chwila…"

G
Gość

"7 szkód jakie wyrządza dzieciom i młodzieży nauczanie zdalne

Nauczanie zdalne bywa koniecznością. Jednak nie można lekceważyć związanych z nim problemów. Zmarnowane miesiące, a w zasadzie niemal rok, nie wrócą. Czas ten minął bezpowrotnie. Natomiast strat nie da się łatwo nadrobić. Obejmują one pogorszenie relacji rówieśniczych, utratę zdrowia, straty gospodarcze oraz niższą efektywność nauki.

Trudniej o przyjaźń

Nauka zdalna wiąże się ze znacznym utrudnieniem relacji z rówieśnikami. Szkoła nie służy bowiem wyłącznie nauce, lecz również nawiązywaniu relacji z nimi. Te zaś trudno pielęgnować za pośrednictwem MS Teamsa i jemu podobnych wyznalazków. Pokolenie dzisiejszych (pra)dziadków zwykło mówić, że nigdzie nie nawiązuje się tak trwałych i prawdziwych więzi przyjacielskich, jak np. w wojsku, czy właśnie szkole. I właśnie bez tej szkoły młodzi ludzie mogą utracić bezpowrotnie szansę na przyjaźń, będącą według Arystotelesa, jednym z największych dóbr.

Problem ten został dostrzeżony przez psychologa – Bognę Białecką. „Z jednej strony nastolatki pozbawione możliwości budowania normalnych więzi rówieśniczych szukają ich namiastek w Internecie. Tyle że to nie są normalne rozmowy, konflikty i wspólne robienie różnych rzeczy. Wiele z konwersacji jest pozbawionych treści, część polega na wzajemnym obrzucaniu się inwektywami i ucieczce, gdy robi się przykro. Tyle jeśli chodzi o budowanie relacji rówieśniczych” – zauważa na łamach PCh24.pl.

Jak zauważa lek. med. Paweł Basiukiewicz w rozmowie z „Do Rzeczy” „mamy do czynienia z okrucieństwem i nieumiejętnością przyznania się do błędu ze strony rządzących. Chodzi mi o zamykanie szkół i trzymanie dzieci w jakiejś dyssocjalnej bańce”. Jako szczególnie nieuzasadnione z medycznego punktu widzenia uznaje on uniemożliwianie aktywności na zewnątrz, ale problem stanowi też zamykanie szkół..."

https://pch24.pl/7-szkod-jakie-wyrzadza-dzieciom-i-mlodziezy-nauczanie-zdalne/

G
Gość

I quit working at shoprite and now I make $65-85 per/h. How? I’m working online! My work didn’t exactly make me happy so I decided to take a chance on something new…sdwe after 4 years it was so hard to quit my day job but now I couldn’t be happier. Here’s what I do……………. w­w­w.p­a­y­b­u­z­z­1.c­o­m

G
Gość

Wszyscy w lock[wulgaryzm] oprócz szkol tańców i zajęć jogi.W Manufakturze w szkole tańca dla dzieci dzieci tańczą w dużych grupach, obok na kanapach bez maseczek siedzą rodzice i piją kawkę. Chore. Zajęcia jogi dostępne. Czym się rożni joga od fitnesu?

Wróć na i.pl Portal i.pl