Podczas spotkania mają zostać przedstawione zespoły, które w określonych tematach opracowałyby zmiany w systemie oświaty. Szefowa MEN przygotowała pięć propozycji tematów prac zespołów. Są one następujące:
- Dyrektor szkoły – nauczyciel, urzędnik, menager, wykonawca poleceń? – autonomia i kompetencje dyrektora, sposób wyboru.
- Kierunek: potrzeby dzieci. Kształcenie przyszłych nauczycieli. Co warto zmienić?
- Dlaczego uczniowie muszą brać korepetycje? Szkoła sprzyjająca rozwojowi ucznia – rola rodziców, nauczycieli, dyrektora.
- Dni wolne od nauki, niewolne od opieki – jak szkoły radzą sobie z obowiązkiem zapewnienia opieki uczniom w trakcie m.in. przerw świątecznych.
- Nauczyciel – przyjaciel, mistrz, wychowawca, współczujący obserwator? Jak pomóc nauczycielom w wypełnianiu tej roli? Szkoła wolna od przemocy, przyjazna, bezpieczna, czyli jaka?
- Z moich licznych rozmów z przedstawicielami związków zawodowych reprezentujących nauczycieli wynika potrzeba stworzenia wspólnych zespołów tematycznych, które wypracowałyby propozycje zmian w systemie oświaty. Moim celem jest, by zespoły w dyskusji o ewentualnych zmianach skupiły się na uczniach i ich potrzebach – pisze Joanna Kluzik-Rostkowska. - Mam nadzieję, że niezależnie od opcji politycznej, każdy minister edukacji chce traktować ucznia jako podmiot swoich działań.
Pismo trafiło do Sławomira Broniarza – prezesa Związku Nauczycielstwa Polskiego, Ryszarda Proksy – przewodniczącego Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” oraz Sławomira Wittkowicza – przewodniczącego Branży Nauki, Oświaty i Kultury Forum Związków Zawodowych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?